Ocena mojego cylindra - prosze o pomoc

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 9 kwie 2007, 22:14

Wygląda mi na trochę przygrzany w okolicach okna wydechowego, ale słabo widzę-zrób lepszą fotę tego miejsca.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 9 kwie 2007, 22:16

Jarku, rozrządem w cwajtakcie steruje tłok. Z grubsza biorąc, bo są inne systemy sterowania dolotem mieszanki, np obrotowa tarcza i wlot mieszaki bezpośrednio do skrzyni korbowej.
Tłok otwiera i zamyka przepływ mieszanki i spalin. I ma znaczenie moment, kiedy tłok "mija" się z krawędzią okna, bądź to otwierając, bądź zamykając okno, którekolwiek. To, co napotkają np spaliny, za tą krawędzią, to już jest średnica kanału tak naprawdę.
Spaliny wypływają przy tych samych kątach otwarcia kanałów, tylko prędkośc wypływu jest regulowana właśnie poprzez przekrój kanału wydechowego. Bo przecież niezależnie od prędkośći obrotowej wału tłok otwiera i zamyka okna zawsze w tym samym momencie.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 9 kwie 2007, 22:24

Bartek, ale przez zamknięte (boczne) okna wydechowe gazy nie polecą. Boczne okna wydechowe, gdy zawor jest zamkniety są praktycznie calkowicie zaślepione i gazy wylatuja tylko głównym oknem ktorego linia lezy sporo wyżej od tych bocznych okien które otwierają się przy 6300 obr/min. Więc i geometria musi się zmienić, bo gdy do pracy włączją się te boczne okna, to i kąty się zmienią-bo lezą one na zupelnie innej płaszczyźnie niż główne okno.
Obrazowo-masz trzy otwory w basenie. Jeden na wys. 1metra, drugi i trzeci na wyskosci 1,15. W zalezności od tego które otwory otworzysz, to do takiej wysokości spuścisz wodę z basenu.
Zgadzam sie co do tego ze główny zawór steruje tylko wielkoscią przelotu spalin-ale boczne mają jeszcze opcję on/off, z pozycjami posrednimi. I na niskich obrotach 2 z 3 kanalow wydechowych są wylaczone z pracy. Przynajmniej tak to widze w Husqvarnie.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 9 kwie 2007, 22:35

Ale te okna przy mniejszych prędkościach obrotowych nie są potrzebne, bo nie ma takiej ilości spalin do odprowadzenia. Poza tym inaczej będzie przepłukiwany cylinder przy mniejszych prędkościach obrotowych, a inaczej przy wysokich.
Ale w dalszym ciągu wiodącą rolę odgrywa duże okno. Jak sam napisałeś, mniejsze otwierają się przy wyższych prdkośćiach obrotowcyh. I moment otwarcia okna w dalszym ciągu się nie zmienia.
Się normalnie dyskusja akademicka wywiązała :D.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 9 kwie 2007, 22:44

Bartek-ale jeśli do pracy włączają się boczne kanaly wydechowe, które leżą na INNEJ wysokości niz głowny kanał, to nie ma innej możliwości jak to że zmienia się fazy. Nieduzo, musiałbym pomierzyć jaka jest roznica w mm. Z tego co pamietam gdy miałem silnik rozłozony to otwarcie tłokiem bocznych kanałów krawędzią tłoka da wcześniejszy wypływ spalin. Jeśli te kanały są zamkniete zaworami-wtedy kat otwarcia wydechu będzie liczony od otwarcia glównego zaworu wydechowego, czyli otwarcie wydechu nastąpi ciut później.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 9 kwie 2007, 22:55

No dobrze, wydech następuje w momencie, gdy tłok idzie w dół, prawda? Zatem to, czy te mniejsze okna są 1 mm, czy 2 mm, poniżej okna głównego wydechowego, nie ma znaczenia tak naprawdę dla czasów rozrządu. Bo i tak w pierwszej kolejności otwierane jest to okno duże, będące wyżej. Zmieni się tak naprawdę powierzchnia okien, przez które będą mogły wydostać się gazy wydechowe. Będzie więcej spalin przy dużych prędkościach obrotowch, dużej ilośc spalonej mieszanki.
Ostatnio zmieniony pn, 9 kwie 2007, 23:01 przez BartekJ, łącznie zmieniany 1 raz.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 9 kwie 2007, 23:00

Zatem to, czy te mniejsze okna są 1 mm, czy 2 mm, poniżej okna głównego wydechowego, nie ma znaczenia
Z tego co pamiętam są one powyzej okna głównego-na tym polega cały ten pic. Pamięć jest zawodna, jak zajeżdżę ten tłok to jeszcze dokładnie sprawdzę.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 9 kwie 2007, 23:07

"Bartek, ale przez zamknięte (boczne) okna wydechowe gazy nie polecą. Boczne okna wydechowe, gdy zawor jest zamkniety są praktycznie calkowicie zaślepione i gazy wylatuja tylko głównym oknem ktorego linia lezy sporo wyżej od tych bocznych okien które otwierają się przy 6300 obr/min. "

Sprawdź, jak to jest z tymi oknami u Ciebie :).
http://www.motor-tech.katowice.pl/index.html
Zakładka CYLINDRY, przedostatnie zdjęcie cylka do KX 250. Widać wyraźnie, że małe okna są niżej.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 9 kwie 2007, 23:10

Żeś mi zamieszal w głowie Waćpan teraz...Pozostaje mi teraz czekać do następnej rozbiórki silnika :lol:
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 9 kwie 2007, 23:16

:D:D Tobie? Jaaaaaro, daj spokój :). A co na to założyciel tematu?? Chciał się dowiedzieć o stan cylindra, a my tu historyje mu wypisujemy:):).
A tak w temacie, to cięzko jest ocenić stan nie macając gratów.

Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » pn, 9 kwie 2007, 23:51

Chłopaki jakbyście takie konwersacje prowadzili w każdym temacie to ja bym z tego forum nie wychodził tylko czytał dzień i noc. Z tego tematu można sie tyle dowiedzieć (mimo że sie sprzeczacie), że o zaworze wydechowym, oknach itp wiem już wszystko :D . Dzięki za pomoc i przybliżenie mechnizmu działania zaworu. Sprzeczajcie sie dalej, fajnie sie to czyta i można sie wieeeeele nauczyć. Pozdro 3majcie sie.

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: enduroguy » wt, 10 kwie 2007, 00:46

Yz.... ostatnio z 2 sztukami mialem do czynienia i w obydwoch byly te wajchy pekniete w tym samym miejscu! Pojutrze zakladam nowy kosz sprzeglowy, wrzucam Yz'tka na allegro i znowu na Kata wskakuje, bo jakos mi sie te niebieskiee niedociagniecia wcale nie podobaja ;)
Co do zaworu wydechowego to w zaleznoscsi od modelu motocykla albo przyslania glowne okno wydechowe w jakims stopniu (np EXC125 lub YZ125) albo w 100% oogranicza wylot spalin pomocniczymi oknami a glowne zostawia w spokoju (KX 125)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”