Ocena mojego cylindra - prosze o pomoc
-
Autor tematuKafka
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 218
- Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ocena mojego cylindra - prosze o pomoc
Wrzuce tutaj fote cylindra ale najpierw mam małe pytanie. Dzisiaj otworzyłem głowice i zdjąłem cylinder. Zauważyłem że od strony chyba pompy wody odchodzi takie coś :
http://c.wrzuta.pl/wi3904/0acbd09b000d1 ... P5iX6&ft=f - tutaj mam złamany ten drążek, bede musiał to naprawić
http://c.wrzuta.pl/wi5181/0aa35a9000165 ... riTcD&ft=f
Do czego to służy? Ja miałem to cały czas opuszczone, bo ta wajcha była urwana.
I teraz foty cylindra i tłoka:
http://c.wrzuta.pl/wi5606/326d9e1f001db ... j5euz&ft=f
http://c.wrzuta.pl/wi7331/ec31c7f600178 ... cHTQz&ft=f
http://c.wrzuta.pl/wi13721/d0804ea80000 ... PTysx&ft=f
http://c.wrzuta.pl/wi6722/bb716b76000ef ... S11sg&ft=f
Co sądzicie o tym tłoku i cylindrze, no i co to za ustrojstwo? Dzięki za pomoc i ocene. P.S jestem troche zielony w temacie mechaniki także prosze o wyrozumiałość.
http://c.wrzuta.pl/wi3904/0acbd09b000d1 ... P5iX6&ft=f - tutaj mam złamany ten drążek, bede musiał to naprawić
http://c.wrzuta.pl/wi5181/0aa35a9000165 ... riTcD&ft=f
Do czego to służy? Ja miałem to cały czas opuszczone, bo ta wajcha była urwana.
I teraz foty cylindra i tłoka:
http://c.wrzuta.pl/wi5606/326d9e1f001db ... j5euz&ft=f
http://c.wrzuta.pl/wi7331/ec31c7f600178 ... cHTQz&ft=f
http://c.wrzuta.pl/wi13721/d0804ea80000 ... PTysx&ft=f
http://c.wrzuta.pl/wi6722/bb716b76000ef ... S11sg&ft=f
Co sądzicie o tym tłoku i cylindrze, no i co to za ustrojstwo? Dzięki za pomoc i ocene. P.S jestem troche zielony w temacie mechaniki także prosze o wyrozumiałość.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zerknij na posty mowiące o zaworze wydechowym w 2T. W skrócie:
Nie miałeś regulacji wielkości otworu na kanale wydechowym, bardzo odbija się to na oddawaniu mocy przez silnik. Nie wiem jak mialeś ustawioną przesłonę na wydechu (bo bujała się luźno, lub zapiekła sie w jakimś polożeniu)-czy min. czy maks. Jeśli na max-słaba moc w dolnych obrotach, jeśli na min.-słabość na wysokich obrotach.
Ostatnio rozmawiałem z jakimś asem od 2T, i uslyszalem że jazda na nieczynnym zaworze nie wychodzi na zdrowie nicasilowi (przegrzanie w okolicach kanału wydechowego).
Przejrzyj sobie to wszystko, jak masz luz na zaworach (u siebie mam 3 wydechowe-glówny plus 2 boczne napędzane zębatkami), to daj nowe tulejki-mogą być ze spieku mosiężnego, są tanie jak barszcz. U mnie są 2 takie tulejki na zaworach bocznych, plus 2 łozyska kulkowe na glownym zaworze. Zerknij do swojej serwisowki i rozkmiń sobie to na spokojnie.
Pzdr.
Nie miałeś regulacji wielkości otworu na kanale wydechowym, bardzo odbija się to na oddawaniu mocy przez silnik. Nie wiem jak mialeś ustawioną przesłonę na wydechu (bo bujała się luźno, lub zapiekła sie w jakimś polożeniu)-czy min. czy maks. Jeśli na max-słaba moc w dolnych obrotach, jeśli na min.-słabość na wysokich obrotach.
Ostatnio rozmawiałem z jakimś asem od 2T, i uslyszalem że jazda na nieczynnym zaworze nie wychodzi na zdrowie nicasilowi (przegrzanie w okolicach kanału wydechowego).
Przejrzyj sobie to wszystko, jak masz luz na zaworach (u siebie mam 3 wydechowe-glówny plus 2 boczne napędzane zębatkami), to daj nowe tulejki-mogą być ze spieku mosiężnego, są tanie jak barszcz. U mnie są 2 takie tulejki na zaworach bocznych, plus 2 łozyska kulkowe na glownym zaworze. Zerknij do swojej serwisowki i rozkmiń sobie to na spokojnie.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Leśnik, co ty piszesz?? Zmianę stopnia sprężania? Od kiedy to zawór na wydechu w 2 T zmienia stopień spręzania? Co, zmienia się odległość głowicy od tłoka, zmienia się wysokość tłoka?
I jaka zmiana faz rozrządu. Okno wydechowe w cylindrze ma stały wymiar, bardzo konkretny wymiar. Zmiana jego wielkość ( wysokości przede wszystkim) o 1 mm może spowodować duuuże pogorszenie sprawności silnika.
Zawór wydechowy steruje tylko przekrojem wylotu spalin, nie okna wydechowego w cylindrze. Tym samym regulowana jest prędkość przepływu spalin.
Pozdrawiam
I jaka zmiana faz rozrządu. Okno wydechowe w cylindrze ma stały wymiar, bardzo konkretny wymiar. Zmiana jego wielkość ( wysokości przede wszystkim) o 1 mm może spowodować duuuże pogorszenie sprawności silnika.
Zawór wydechowy steruje tylko przekrojem wylotu spalin, nie okna wydechowego w cylindrze. Tym samym regulowana jest prędkość przepływu spalin.
Pozdrawiam
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Bartek, to nie do końca tak jest. Moim zdaniem też w pewnym stopniu wpływa na fazy. Patrzę np. w cylinder swoej husqi-boczne kanały wydechowe są praktycznie szczelnie zamkniete na niskich obrotach, a leżę one w innej płaszczyźnie niż główny kanal wydechowy-więc kąt wydechu będzie inny na zamknietych, i inny na otwartych zaworach.
No i glowny zawor wydechowy ma swoją krawędź bardzo blisko gładzi cylindra-to tez musi mieć swoj wpływ, bo zawor raz jest bardzo wysoko, a raz nisko-więc i spaliny wypływają z cylindra z maksymalną szybkością przy innych katach obrotu wału korbowego. To musi mieć z kolei wpływ na stopień sprężania-w 2T stopień sprężania jest mocno umowny, bo w połowie zależy od geometrycznego stopnia sprężania (jak w 4T), a w połowie od zjawisk falowych w przepływie gazów. Tak że niektore wyczynowe 2T mają geometryczny stopień sprężania np. 6,5-czyli śmiesznie niski. Kompresję robią zjawiska falowe w przepływie gazów, za co jest odpowiedzialny m.in tenm zawór.
Takie jest moje zdanie, mogę się mylić, ale tak mi to wychodzi jak to widzę i główkuję.
jak coś zakręciłem i jest nie jasne-to pytać, bo czasem szybciej myślę niż piszę:).
Pzdr.
No i glowny zawor wydechowy ma swoją krawędź bardzo blisko gładzi cylindra-to tez musi mieć swoj wpływ, bo zawor raz jest bardzo wysoko, a raz nisko-więc i spaliny wypływają z cylindra z maksymalną szybkością przy innych katach obrotu wału korbowego. To musi mieć z kolei wpływ na stopień sprężania-w 2T stopień sprężania jest mocno umowny, bo w połowie zależy od geometrycznego stopnia sprężania (jak w 4T), a w połowie od zjawisk falowych w przepływie gazów. Tak że niektore wyczynowe 2T mają geometryczny stopień sprężania np. 6,5-czyli śmiesznie niski. Kompresję robią zjawiska falowe w przepływie gazów, za co jest odpowiedzialny m.in tenm zawór.
Takie jest moje zdanie, mogę się mylić, ale tak mi to wychodzi jak to widzę i główkuję.
jak coś zakręciłem i jest nie jasne-to pytać, bo czasem szybciej myślę niż piszę:).
Pzdr.
Ostatnio zmieniony pn, 9 kwie 2007, 22:13 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematuKafka
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 218
- Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dzięki za info. U mnie w yz zawsze był bardzo słaby dół, nie rozumiałem tego bo regulacje nie dawały efektów. Jednak nie wiem czy w tym przypadku nie pogorszało to górnych obrotów bo ta zapadka (1zdjęcie) była cały czas opuszczona. Chodzi bardzo lekko, nie jest zapieczona. Teraz pytanie, gdzie dostane ten mechanizm i czy jest on drogi? No i czy potraficie mi powiedzieć w jakim stanie jest niklasil? Pozdro i jeszcze raz wielkie dzięki.