Crf 250, wymiana korby i zaworów

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: damiii » śr, 27 cze 2012, 13:38

Witam!
Ostatnio po kupnie hondy pękł w niej tłok który rozwalił cylinder i pozginał zawory.
Teraz muszę zrobić remont, czyli łożyska na wale, korba, tłok, cylinder, świeca i zawory.
Chce was zapytać gdzie mogę wymienić korbę i kto mi dopasuje i zamontuje zawory. I jest jeszcze jeden problem bo jedno gniazdo zaworowe jest nadpalone. Na zdjęciu górne prawe.

Jestem z lubelskiego ale myślę nad wysyłką wału i głowicy w polske. Jeżeli macie jakieś sprawdzone miejsce to dajcie namiar.

Co do części to myślę nad łożyskami i korba hotrods, tłok wossner, a co do cylindra to są dostępne w podobnej cenie Psychic i Nachman, cylki lepszych firm narazie raczej nie w zasięgu. Zawory też bym najchętniej założył stalowe ze względu na cenę, ssące proxa albo wiseco za ok400 komplet, a wydech Vesrah albo też proxa.
Jeżeli ktoś ma dostęp do jakiś tańszych części tych firm to też fajnie by było gdyby się odezwał :)
Załączniki
27062012933.jpg
27062012933.jpg (173.59 KiB) Przejrzano 13439 razy
27062012933.jpg
27062012933.jpg (173.59 KiB) Przejrzano 13439 razy

Awatar użytkownika
xenon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: pn, 16 kwie 2012, 14:37
Motocykl: CRF 250R '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok / Supraśl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: xenon » śr, 27 cze 2012, 16:39

nie zakładaj stalowych zaworów! a tłok kup wossnera/vertexa bo założysz jakaś podróbę i znowu Ci sie rozwali i ten tani remont przeistoczy się w bezsensowne wydawanie tysięcy

Awatar użytkownika
Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: damiii » śr, 27 cze 2012, 18:40

Czytałem topic o zaworach, zdania sa podzielone, a zawory tańsze wiec je kupie i zaufam proxowi czy wiseco, nie stać mnie aby zrobić remont z tytanami za 1600zł, wole założyć stalowe za ok 600zl. Co do tłoka to napisałem że chce wossnera, a remont wcale tani nie bedzie, bo 3,5kzł to prawie połowa wartości motocykla :) Czekam na info odnośnie serwisu który sie tym zajmuje.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ Aprilia Pegaso
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: piotrgurski » czw, 28 cze 2012, 13:16

Tylko czy jest sens zakładania stalowych zaworów za 600 zł jak salon proponował mi oryginały za 700 :?: Mowa o dwóch tytanowych zaworach ssących.
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: tomasz12 » czw, 28 cze 2012, 15:09

Jestem tego samego zdania co Fifi, tylko że jak ktoś jest na utrzymaniu rodziców, sytuacja się nieco zmienia, trzeba się liczyć z groszem.

Proponuję aby ktoś kto robił remont napisał ile kosztuje komplet zaworów stalowych wraz ze sprężynami? Sam jestem ciekaw.

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: Mohus » czw, 28 cze 2012, 15:30

Komplet stalowych proxów ze sprężynami na allegro kosztuje troche ponad 900 zł, w olku spokojnie da się utargować ponieżej 800, mowa dla yzf

Awatar użytkownika
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: Rams » czw, 28 cze 2012, 15:31

To lepiej odstawić moto na jakiś czas i zbierać na zawory tytanowe.

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: tomasz12 » czw, 28 cze 2012, 15:43

Kupowałem komplet do yzf 250 w zeszłym roku w kwietniu w Danmocie komplet ze sprężynami, talerzykami i spinkami + uszczelniacze za 1450zł z przesyłką. Zestaw do crf 250 kupowałem w wrześniu 2011r za 1350zł, oczywiście oryginał. Dodam że kupuję u nich części ale nie mam tam jakiś specjalnych rabatów, wnioskuję, że ciągną ze stanów.
Proszę aby ktoś podał jeszcze cenę sprężyn.

Awatar użytkownika
Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: damiii » czw, 28 cze 2012, 23:06

Co do mnie to nie jestem na utrzymaniu rodziców :) i nie wiem skąd ten wniosek, ale mniejsza o to.
Zawory proxa na allegro 2 ssace+2 sprężyny można kupić za 399zł, a stalowe wydechowe po 95zł sztuka+ sprężyny.
Z wszystkim zamknę się w 700zł.
Jeżeli chodzi o tytanowe to jeden ssący bez sprężyny wiseco u olka kosztuje 399zł. Także komplet wyjdzie sporo ponad 2 razy drożej.
http://allegro.pl/prox-zawory-ssace-hon ... 75147.html
http://allegro.pl/prox-zawor-zawory-wyd ... 75873.html

Co do głowicy i montażu zaworów, to znalazłem coś takiego http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic korzystał ktoś z usług tej firmy??
Korbe mam zamiar wysłać tam http://allegro.pl/korbowod-honda-cr-crf ... 78545.html
Czemu jesteście tacy przeciwni tym zaworom stalowym skoro produkują je bardzo dobre firmy?

Awatar użytkownika
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: mateuszvs » pt, 29 cze 2012, 09:10

Ja zmieniałem dwa ssące w mojej crf.

Za jeden zawór u dealera płaciłem 350zł :?

Po zdjęciu głowicy okazało się że siedziały wcześniej stalowe zamienniki, więc dokupiłem sprężyny pod tytanowe zawory. Za jedną sztukę płaciłem ok 40-50zł bodajże. Sprężyny są taniutkie :-)

W tej kasie kupisz dwa zawory stalowe, nie jeden tytanowy więc oszczędność jest widoczna.

Odczucia z jazdy:
Nie zauważam różnicy w mocy motocykla po zmianie ciężkich stalowych na lekkie tytanowe :D :ANAL:

Regulacja:
wcześniej: w całym sezonie zawory regulowałem DWA RAZY! zaglądałem co dwa tygodnie ale zazwyczaj nic nie trzeba było ruszać :)
teraz: Narazie jeżdżę i większej różnicy w porównaniu do stalówek nie widzę :wink: oby tak dalej

Mowią że stalówki da się bardziej wyczuć, bo jeśli dochodzą do kresu swej wytrzymałości to następuje szybkie zacieśnianie się luzów bo zawór się wyciąga, później urywa. Natomiast tytan pęka od razu.
Jak jest to nie wiem, mam nadzieję że nigdy się nie przekonam jak się urywają tytany :)

Reasumując: W sumie jakbym wiedział że wcześniej siedziały stalowe to bym pewnie wsadził stalowe. Zawory po dwóch sezonach u mnie i po X sezonach u poprzedniego właściciela nie były mocno zużyte. Mechanik mi mówił że ten sezon bym oblatał z palcem w nosie, a zapewne i przyszły, ale chyba miałem za dużo pieniędzy wtedy... :? :)
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: sebek1516 » pt, 29 cze 2012, 09:40

Głowica tylko do auto-szlif Dziak. Sqra tam wysyła, moto gp, każdy bo mają pojęcie ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów

Post autor: damiii » pt, 13 lip 2012, 13:54

Dzięki za info o zakładzie, tam sie udam :)
Mam jeszcze pytanie odnośnie łożysk wału, czy przy wymianie konieczne jest wymienianie tej tulejki na wale? Czy w ogóle konieczna jest wymiana łożysk jak luz jest tyle ze wyczuwalny? Przecież sie nie rozsypia.. Czym to grozi?
I jeszcze jedna sprawa, co mogło spowodować takie uszkodzenie tłoka jak na zdjęciu, chciałbym uniknąć przykrych sytuacji w przyszłości...
Możliwe że to przez przestawiony o jeden ząbek rozrząd? Moto bardzo ładnie paliło i pracował bez zarzutów. Jak dłużej trzymałem go na wysokich obrotach to tak jakby słabł.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (228.1 KiB) Przejrzano 12627 razy
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (228.1 KiB) Przejrzano 12627 razy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”