Cr 125 (zatarty)

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: tomasz12 » pn, 25 cze 2012, 15:37

Witam, kilka lat temu kupowałem do silnika olej Castrol Power 1 Racing lany z beczki, yz 450 po 55mth miała tłok zużyty o 0.12, podczas gdy w następnym roku kupowałem go w oryginalnych opakowaniach i zużycie tłoka było na poziomie 0.06, przy tym samym przebiegu. Wniosek z tego jest taki, iż prawdopodobnie dostawałem GPS-a półsyntetycznego a nie to za co płaciłem. Załatwiłem w ten sposób dwa motocykle.

Mam jeszcze pytanie, proszę wyjaśnić, czym się różni szlif cylindra od honowania???

Autor tematu
miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: miniminix123 » pn, 25 cze 2012, 15:41

tomasz12 pisze:Witam, kilka lat temu kupowałem do silnika olej Castrol Power 1 Racing lany z beczki, yz 450 po 55mth miała tłok zużyty o 0.12, podczas gdy w następnym roku kupowałem go w oryginalnych opakowaniach i zużycie tłoka było na poziomie 0.06, przy tym samym przebiegu. Wniosek z tego jest taki, iż prawdopodobnie dostawałem GPS-a półsyntetycznego a nie to za co płaciłem. Załatwiłem w ten sposób dwa motocykle.

Mam jeszcze pytanie, proszę wyjaśnić, czym się różni szlif cylindra od honowania???
tamten gość mi mówił że to jest tak jakby czyszczenie nagaru i nierówności i szlifować nicasilu nie wolno bo ta powierzchnia musi być śliska a jak byś poszlifował to by było duże tarcie tak mi mówił tamten gość w sklepie.
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

Autor tematu
miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: miniminix123 » pn, 25 cze 2012, 15:45

jak myślicie co teraz zrobić bo on się z winy tego oleju się zatarł
da się tak zrobić żeby ktoś poniósł koszty?
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: wojtek916 » pn, 25 cze 2012, 15:47

miniminix123 pisze:jak myślicie co teraz zrobić bo on się z winy tego oleju się zatarł
da się tak zrobić żeby ktoś poniósł koszty?
Jedynie ty :finga:

Autor tematu
miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: miniminix123 » pn, 25 cze 2012, 15:49

wojtek916 pisze:
miniminix123 pisze:jak myślicie co teraz zrobić bo on się z winy tego oleju się zatarł
da się tak zrobić żeby ktoś poniósł koszty?
Jedynie ty :finga:
Tak myślałem
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

patryczken16
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: pn, 4 cze 2012, 20:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: patryczken16 » pn, 25 cze 2012, 15:52

miniminix123 pisze:jak myślicie co teraz zrobić bo on się z winy tego oleju się zatarł
da się tak zrobić żeby ktoś poniósł koszty?
tak, Ty.. Niestety na oleju do 2t sie nie oszczedza bo to jego jedyne i glowne smarowanie ( tlok,cylinder ),olej z beczki to mozna lac do malucha,poza tym zyjemy w polsce i chyba nie wpadles na to ze sam sprzedajacy pewnie do konca nie wie co w tej beczce jest :? skoro oleje w plastikowych bankach motula sa podrabiane to do beczki mozna zalac kisiel i sprzedac jako oryginlany wyrob. Czlowiek uczy sie na bledach,bedziesz mial nauczke ze lepiej dolozyc 15zl i kupic dobry olej :axe:

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: tomasz12 » pn, 25 cze 2012, 16:11

Panowie, ograniczcie liczę cytatów.

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: 253barek » pn, 25 cze 2012, 17:29

honowanie to nacinanie takich kreseczek na nicasilu aby film olejowy dłużej pozostał na ściankach cylindra

co do castrola stosuje go cały czas i właśnie tez taki z beczki i jakoś nic mi się nie dzieje więc panowie nie przesadzajcie

miniminix123 masz pewnosć że to przez olej?

Autor tematu
miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: miniminix123 » pn, 25 cze 2012, 17:35

253barek pisze:honowanie to nacinanie takich kreseczek na nicasilu aby film olejowy dłużej pozostał na ściankach cylindra

co do castrola stosuje go cały czas i właśnie tez taki z beczki i jakoś nic mi się nie dzieje więc panowie nie przesadzajcie

miniminix123 masz pewnosć że to przez olej?
no jestem pewny (olej jest jak woda )
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: tomasz12 » pn, 25 cze 2012, 17:38

Proszę wyjaśnić, czym się różni szlif cylindra od honowania???

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: 253barek » pn, 25 cze 2012, 17:58

napisałem przecież
honowanie to nacinanie takich kreseczek na nicasilu aby film olejowy dłużej pozostał na ściankach cylindra
szlif robi się tylko tulei a jest to starcie pewnej warstwy materiały tulei pod tłok aby uzyskać odpowiedni luz montażowy


tomasz
chodzi ci tylko o zużycie tłoka czy taki luz powstawał?nicasil też obrywał?

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cr 125 (zatarty)

Post autor: tomasz12 » pn, 25 cze 2012, 21:18

Cylinder wytarł się 0.01 tłok 0.12, w drugim przypadku nie pamiętam ponieważ motocykl sprzedałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”