Docieranie 4T - CRF 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
(A)rturo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 16 mar 2012, 23:00
Motocykl: CRF 250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: (A)rturo » ndz, 24 cze 2012, 08:58

Mialem mały serwis w moim crossie tzn. Wymienilem wal, korbe, tłok, jeden zawór ssący, jakies lozyska, uszczelki i inne pierdoły..
Jak docierac ten motor teraz?
Mechanik poradzil ze ok. 4-5h jezdzac wolno, wtedy wymienic oliwe i mozna odkrecac...
A co wy radzicie z doswiadczenia?

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: tomasz12 » ndz, 24 cze 2012, 09:05

Pół godziny spokojnie i jazda, w moich kręgach, docieramy motocykle na torze. Jeżeli masz prawidłowo dobrany tłok a silnik jest dobrze poskładany nic mu się nie stanie, trzeba tylko zwrócić uwagę aby się nie przegrzał. Wymiana „oliwy” :lol: po 10 godzinach wystarczy.

Autor tematu
(A)rturo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 16 mar 2012, 23:00
Motocykl: CRF 250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: (A)rturo » ndz, 24 cze 2012, 22:54

Dzieki za podpowiedz.

Mam problem jeszcze z odpalaniem na zimnym, bardzo ciezko teraz go odpalic jak jest zimny (przed remontem palil po 2-3 kopnieciach), natomiast na cieplym pali znacznie lepiej
Cos sie ma ulozyc czy drążyć temat?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: sebek1516 » ndz, 24 cze 2012, 23:37

Jak można wymienić jeden zawór 0.0
Tomasz nie śmiej się może on oliwę kujawską załał :D
Co wlałeś do silnika? Wymiana fakt 10 godzin to będą jakieś 2 zbiorniki spokojnej/średniej jazdy.
Ja wymieniłem zawory, tłok, robiona głowica i po 2 zbiornikach wymienie ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
(A)rturo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 16 mar 2012, 23:00
Motocykl: CRF 250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: (A)rturo » pn, 25 cze 2012, 00:17

Jeden zawor ssacy po sprawdzeniu glowicy byl nie do uratowania i zostal wymieniony na oryginalny HONDY (koszt jednego to 500zł, wiec wymiana 4 to jednak znaczny koszt)

Olej to Repsol. Oliwe kujawska niektorzy moga miec w głowach, a sa tacy że i nawet jej nie maja.

W moim evo mam zalanego motula i jego lepkosc uzalezniona jest od pory roku i miejsca gdzie uzytkuje, w crossie tez warto na zwrocci uwage? Choc tutaj tylko opor :)


A co z tym odpalaniem na zimnym?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: sebek1516 » pn, 25 cze 2012, 01:46

I jak ten repsol? Mogę mieć z beczki za 35 zł litr. Do crossa 10w40,50,60 chyba ze w zimie latasz i srogie mrozy :D
Co do zaworów to chodzi mi o to że zazwyczaj wymienia się oba ssące albo wydechowe jeśli już.
A że drogie to drogie taki sport, są też zamienniki.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
(A)rturo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 16 mar 2012, 23:00
Motocykl: CRF 250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: (A)rturo » pn, 25 cze 2012, 08:50

sebek1516 pisze:I jak ten repsol? Mogę mieć z beczki za 35 zł litr. Do crossa 10w40,50,60 chyba ze w zimie latasz i srogie mrozy :D
Co do zaworów to chodzi mi o to że zazwyczaj wymienia się oba ssące albo wydechowe jeśli już.
A że drogie to drogie taki sport, są też zamienniki.
Jaka lepkosc to musze sprawdzic, bo stoi w garazu.
Dzieki za propozycje oleju z beczki - nie skorzystam.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: sebek1516 » pn, 25 cze 2012, 12:29

To nie propozycja. Pytam bo mogę taki sam kupić a nie sprzedać ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: tomasz12 » pn, 25 cze 2012, 15:22

Jeżeli chodzi o Twój problem z odpalaniem, to problem leży raczej po stronie gaźnika, pozostałe elementy, które wymieniłeś nie będą miały znacznego wpływu. Większa kompresja, szczelna głowica, powinno być lepiej a nie gorzej, skup się na regulacji. Osobiście nie znam się na gaźniku na tyle aby móc coś doradzić na forum, mogę jedynie podesłać Ci ustawienia fabryczne, które zresztą znajdziesz w serwisówce.

Autor tematu
(A)rturo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 16 mar 2012, 23:00
Motocykl: CRF 250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: (A)rturo » pn, 25 cze 2012, 22:52

Z odpalaniem juz sobie poradzilem wlasnie,
teraz nie trzeba włączać ssania...
Serwisowke znalazlem w jezyku angielskim, pewnie w polskim nie ma?

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Docieranie 4T - CRF 250

Post autor: 253barek » pn, 25 cze 2012, 22:57

nie, nie ma

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”