Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Mani0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
Motocykl: Suzuki RM-Z 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Mani0 » śr, 13 cze 2012, 19:16

Jeśli to trochę pomoże to proszę podaje link pod którym znajdziecie foto mojego napinacza :P

http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 12164.jpg/

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: weteran » śr, 13 cze 2012, 19:48

Mani0 pisze:Z tego co piszecie Panowie to trzeba się już na tym trochę znać a ja narazie ,,raczkuje" w sprawach motocrossu. Napinacz wygląda na niezbyt skomplikowane urządzenie - jedna śrubka do regulacji i dwie do cylindra na przymocowanie i to je chce odkręcić, wyjąć ustrojstwo, wsadzić nową uszczelkę i już. Nie chce jechać do mechanika z taką pierdołą szczególnie że sporo rzeczy zrobiłem już sam i miałem nadzieje poradzić sobie również z tym. Proszę jeszcze o jakieś wypowiedzi.
MUSISZ zrobić to sam, będzie Ci to potrzebne do obsługi tego „nieszczęsnego” napinacza – on potrzebuje ręcznego ustawiania. Jeśli umiesz ustawić tłok w górnym punkcie, w takim w którym ustawiamy zawory – to już jest bardzo dobrze. Jeśli nie umiesz ustawić tłoka w odpowiednim miejscu musisz skorzystać z czyjejś pomocy, lub skorzystać z podpowiedzi chłopaków, którzy tu wcześniej pisali. Jeśli ustawisz tłok w odpowiednim miejscu możesz swobodnie wyciągnąć napinacz, zmienić uszczelkę i zamontować go z powrotem. Po zamontowaniu go musisz odkręcić kontrę (nakrętkę kluczem 12) następnie popuścić śrubę (na której jest ta kontra) kluczem impulsowym – sprężyna sama uruchomi napinacz (napnie łańcuszek)następnie dokręcasz śrubę blokującą kluczem impulsowym i na końcu dokręcasz nakrętkę (kontrę). To jest cała procedura tego napinacza – on sam nie napnie łańcuszka. To musisz robić dość często, na pewno jak usłyszysz głośniejszą pracę łańcuszka. Koledze robiłem to po każdych zawodach, nawet po konkretnym treningu.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: BartekJ » śr, 13 cze 2012, 22:02

...."Po zamontowaniu go musisz odkręcić kontrę (nakrętkę kluczem 12) następnie popuścić śrubę (na której jest ta kontra) kluczem impulsowym – sprężyna sama uruchomi napinacz (napnie łańcuszek)następnie dokręcasz śrubę blokującą kluczem impulsowym i na końcu dokręcasz nakrętkę (kontrę)"....

Nie czepiam się, ale Kolega jest zielony jeszcze i może zacząć szukać po sklepach KLUCZA IMPULSOWEGO, i będzie śmiech alb duże oczy sprzedawcy.
Chodzi o imbusowy albo ampulowy, jak kto woli :).

Autor tematu
Mani0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 24 kwie 2012, 15:16
Motocykl: Suzuki RM-Z 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: Mani0 » śr, 13 cze 2012, 23:27

Jeśli chodzi o klucze to wiem co to klucz imbusowy ^^ i wiem co kolega miał na myśli :) Trochę boję sie zabierać za tak poważne rzeczy jak napięcie łańcuszka rozrządu czy sprawdzanie luzów zaworowych bez wcześniejszego instruktarzu od kogoś kto się zna. Prawdopodobnie udam się z tym do znajomego mechanika zerknę jak to zrobi, szkoda tylko że trzeba będzie odpalic mu parę groszy a tak gotówka została by w kieszeni na coś innego :)

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelki pod napinaczem łańcuszka rozrządu

Post autor: weteran » czw, 14 cze 2012, 08:01

BartekJ pisze:...."Po zamontowaniu go musisz odkręcić kontrę (nakrętkę kluczem 12) następnie popuścić śrubę (na której jest ta kontra) kluczem impulsowym – sprężyna sama uruchomi napinacz (napnie łańcuszek)następnie dokręcasz śrubę blokującą kluczem impulsowym i na końcu dokręcasz nakrętkę (kontrę)"....

Nie czepiam się, ale Kolega jest zielony jeszcze i może zacząć szukać po sklepach KLUCZA IMPULSOWEGO, i będzie śmiech alb duże oczy sprzedawcy.
Chodzi o imbusowy albo ampulowy, jak kto woli :).
Dzięki BartekJ za korektę, rzeczywiście to był „IMPULS” – pisząc ten post oglądałem mecz (chociaż nie jestem fanem piłki). Sam się dziś uśmiałem. Przepraszam, już więcej nie będę tak pisać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”