Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
KondzioRM
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pt, 1 cze 2012, 10:01
Motocykl: YZF 426 KDX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy

Post autor: KondzioRM » wt, 5 cze 2012, 23:03

Witam mam problem z iskrą w RM 125, kupiłem motor nie na chodzie, motor był rozebrany częściowo. Sprzedający zapewniał że motor chodził do końca. Po złożeniu silnika i inny podzespołów okazało się to nie prawdą ponieważ motor nie miał iskry.
Po sprawdzeniu statora miernikiem, miernik nie pokazał żadnych parametów okazało się później że jeden z przewodów odpowiadający za prąd był przylutowany do masy a nie do drugiego końca cewki, po przelutowaniu go znalazła się oporność i prąd. Cewka (stator) wygląda na nową lecz oporność ma 26om. prąd jaki wytwarza maxymalnie to do 20V, po prowizorycznym podłączeniu pokazała się iskra zadowolony po podczepiałem opaskami kable do ramy i po następnych próbach iskra znikła- jest lecz bardzo mała. Do motoru był dorzucony 2 stator lecz miał po wyrywane kable. Dałem wiedz go dla znajomego elektryka z myślą o dolutowaniu urwanych kabli. Elektryk zrobił ją lecz parametry są całkiem inne oporność jaka jest to 160om. a prąd nawet do 80V. Poniżej dołączam zdjęcia- ta druga o której mowa ma 6 uzwojeń- pierwsza cewka tylko 2 uzwojenia.
Oporność jednego i drugiego impulsatora to 96 i 103om. Cewka wysokiego napięcia to 110om. Drugiej cewki nie podłączałęm bojąc się by nie spalić modułu. Dodam jeszcze że w pierwszym statorze jest czarny kabel z białym znacznikiem ale on jest podłączony do masy, w drugim zaś niema tego kabla. Proszę o pomoc !!! Poniżej hosting zdjęć i niżej załączniki.
Cewka pierwsza zdjęcie --> http://www.iv.pl/viewer.php?file=450474 ... 319215.jpg
Zdjęcie Modułu--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=509420 ... 055452.jpg
Magneto przód--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=256167 ... 888074.jpg
Magneto tył--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=830866 ... 104872.jpg
Numer silnika też może się przydać--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=049009 ... 960650.jpg
Silnik--> http://iv.pl/viewer.php?file=56000439215568428851.jpg
Silnik2--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=366777 ... 203622.jpg
Cewka druga--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=073014 ... 638177.jpg

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy

Post autor: komuch » pt, 8 cze 2012, 01:16

chyba brakuje w gaźniku śruby do regulacji ;p

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy

Post autor: jac » czw, 14 cze 2012, 22:09

Tak sruba i tuleja z Motor-Tech zabrały iskre :idea: :lol: :shock: :roll: :twisted: :ANAL:

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy

Post autor: Majster128 » czw, 14 cze 2012, 22:20

80 V to nie jest tak dużo. Jeśli nie będzie przekraczać 100V przy kopaniu to raczej nie ma się czego obawiać.
Tylko nie bardzo wiem skąd się wziął piąty przewód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”