Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy
-
Autor tematuKondzioRM
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: pt, 1 cze 2012, 10:01
- Motocykl: YZF 426 KDX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy
Witam mam problem z iskrą w RM 125, kupiłem motor nie na chodzie, motor był rozebrany częściowo. Sprzedający zapewniał że motor chodził do końca. Po złożeniu silnika i inny podzespołów okazało się to nie prawdą ponieważ motor nie miał iskry.
Po sprawdzeniu statora miernikiem, miernik nie pokazał żadnych parametów okazało się później że jeden z przewodów odpowiadający za prąd był przylutowany do masy a nie do drugiego końca cewki, po przelutowaniu go znalazła się oporność i prąd. Cewka (stator) wygląda na nową lecz oporność ma 26om. prąd jaki wytwarza maxymalnie to do 20V, po prowizorycznym podłączeniu pokazała się iskra zadowolony po podczepiałem opaskami kable do ramy i po następnych próbach iskra znikła- jest lecz bardzo mała. Do motoru był dorzucony 2 stator lecz miał po wyrywane kable. Dałem wiedz go dla znajomego elektryka z myślą o dolutowaniu urwanych kabli. Elektryk zrobił ją lecz parametry są całkiem inne oporność jaka jest to 160om. a prąd nawet do 80V. Poniżej dołączam zdjęcia- ta druga o której mowa ma 6 uzwojeń- pierwsza cewka tylko 2 uzwojenia.
Oporność jednego i drugiego impulsatora to 96 i 103om. Cewka wysokiego napięcia to 110om. Drugiej cewki nie podłączałęm bojąc się by nie spalić modułu. Dodam jeszcze że w pierwszym statorze jest czarny kabel z białym znacznikiem ale on jest podłączony do masy, w drugim zaś niema tego kabla. Proszę o pomoc !!! Poniżej hosting zdjęć i niżej załączniki.
Cewka pierwsza zdjęcie --> http://www.iv.pl/viewer.php?file=450474 ... 319215.jpg
Zdjęcie Modułu--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=509420 ... 055452.jpg
Magneto przód--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=256167 ... 888074.jpg
Magneto tył--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=830866 ... 104872.jpg
Numer silnika też może się przydać--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=049009 ... 960650.jpg
Silnik--> http://iv.pl/viewer.php?file=56000439215568428851.jpg
Silnik2--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=366777 ... 203622.jpg
Cewka druga--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=073014 ... 638177.jpg
Po sprawdzeniu statora miernikiem, miernik nie pokazał żadnych parametów okazało się później że jeden z przewodów odpowiadający za prąd był przylutowany do masy a nie do drugiego końca cewki, po przelutowaniu go znalazła się oporność i prąd. Cewka (stator) wygląda na nową lecz oporność ma 26om. prąd jaki wytwarza maxymalnie to do 20V, po prowizorycznym podłączeniu pokazała się iskra zadowolony po podczepiałem opaskami kable do ramy i po następnych próbach iskra znikła- jest lecz bardzo mała. Do motoru był dorzucony 2 stator lecz miał po wyrywane kable. Dałem wiedz go dla znajomego elektryka z myślą o dolutowaniu urwanych kabli. Elektryk zrobił ją lecz parametry są całkiem inne oporność jaka jest to 160om. a prąd nawet do 80V. Poniżej dołączam zdjęcia- ta druga o której mowa ma 6 uzwojeń- pierwsza cewka tylko 2 uzwojenia.
Oporność jednego i drugiego impulsatora to 96 i 103om. Cewka wysokiego napięcia to 110om. Drugiej cewki nie podłączałęm bojąc się by nie spalić modułu. Dodam jeszcze że w pierwszym statorze jest czarny kabel z białym znacznikiem ale on jest podłączony do masy, w drugim zaś niema tego kabla. Proszę o pomoc !!! Poniżej hosting zdjęć i niżej załączniki.
Cewka pierwsza zdjęcie --> http://www.iv.pl/viewer.php?file=450474 ... 319215.jpg
Zdjęcie Modułu--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=509420 ... 055452.jpg
Magneto przód--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=256167 ... 888074.jpg
Magneto tył--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=830866 ... 104872.jpg
Numer silnika też może się przydać--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=049009 ... 960650.jpg
Silnik--> http://iv.pl/viewer.php?file=56000439215568428851.jpg
Silnik2--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=366777 ... 203622.jpg
Cewka druga--> http://www.iv.pl/viewer.php?file=073014 ... 638177.jpg
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Suzuki RM 125 Brak Iskry!!! Pomocy
80 V to nie jest tak dużo. Jeśli nie będzie przekraczać 100V przy kopaniu to raczej nie ma się czego obawiać.
Tylko nie bardzo wiem skąd się wziął piąty przewód.
Tylko nie bardzo wiem skąd się wziął piąty przewód.