Gaźnik - regulacja

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Gaźnik - regulacja

Post autor: Marcel111 » śr, 16 maja 2012, 22:07

dotyczy regulacji gaźnika w EXC 520 na gaźniku Keihin FCR39

fabryczne ustawienia to:

OBDTM needle on clip #2 from the top
175 main jet with 200 air jet
48 idle jet with 100 air jet
85 starting jet

i na takich przy maksymalnym otwarciu przepustnicy moto się dławił, nawet jak powoli odkręcałem manetkę to na maxie szarpał i potrafił zgasnąć
tak samo szybkie ruszenie manetki nawet nie do końca dławiło motocykl

podniosłem iglicę do góry ( na 3 ząbek od góry) i moto dostało skrzydeł oraz strasznego kopa

wiem, że ustawienia gaźnika zależą od temperatury i wysokości nad poziomem morza, ale mamy ciepłą wiosnę czyli raczej
do prawidłowej pracy zubaża się mieszankę ( żeby zrównoważyć mniejszą ilość tlenu w ciepłym powietrzu ) więc czemu pomogło
wzbogacenie ?

ktoś z podobną maszyną wie jakie ustawienia się sprawdzają ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik - regulacja

Post autor: Majster128 » śr, 16 maja 2012, 22:18

A jaką ty masz dyszę główną i gdzie wcześniej było zabezpieczenie ?

Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik - regulacja

Post autor: Marcel111 » śr, 16 maja 2012, 22:26

fabryczne tak jak napisałem, 175 i drugi ząbek od góry
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik - regulacja

Post autor: krecik55 » śr, 1 sie 2012, 10:01

chcę oddać moto do czyszczenia oraz strojenia gaźnika w serwisie KTM'a, czy 160zł netto to aby nie za dużo za tą usługę ?
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Gaźnik - regulacja

Post autor: grayfox » śr, 1 sie 2012, 13:07

Moim zdaniem trochę drogo. Poszukaj jakiegos ogólnego mechanika od crossówek zapłacisz połowę.

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Gaźnik - regulacja

Post autor: krecik55 » śr, 1 sie 2012, 16:51

Też mi się wydała ta cena lekko z kosmosu, szczerze to liczyłem że taki zabieg będzie kosztował około 50zł.
Puki co tak naprawdę moto chodzi świetnie w pełnym zakresie (góra-dół), ale chciałem się upewnić że wszystko jest zestrojone idealnie i gdyby w serwisie kosztowało to do 80zł pewnie bym dla samozadowolenia oddał im moto na ten zabieg.
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”