oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: 4tSTUNT » pn, 14 maja 2012, 18:30

Siemka
To tak, zaczęły chyba przepuszczać mi uszczelniacze na pompie wody pomimo że nowe dawałem lub oringi i chcę je wymienić bo to groszowe sprawy i pytania mam nastepujące jak mają być wsadzone origi i uszczelniacze.

1) Fota 1- i na niej cyferką 1 zaznaczono ten większy oring a 2 ten mniejszy tak? (wd serwisówki tak powinno być, a wd mnie na odwrót bo mam wrażenie że ten pierwszy spada;/)






2) Fota 2- sprężynką do zewnątrz powinien być umieszczony simering i także cały ten wałeczek czy jak to nazwać na którym znajdują sie oringi i smierngi montujemy tymi otworami na śrubki na zewnątrz w celu byśmy mogli wyciągnąć go bez konieczności wyciągania całego wałka tak?




3) Fota 3- drugi simering (on w takim razie bedzie od strony ten podkładki co jest pierw łożysko wałka, potem podkłada(dystans) i on będzie także sprężynką na wierzch czy na odwrót?





4) Fota 4- na odwrót umieszczony simering?











5) Ogólnie jeszcze jedno pytanie to znalazłem film o wymianie oringów na pompie. I widzę że jednak ten oring duży ma byc luźny bo gościu do środka go wsadza, ale na tej tulece w miejsce tego dużego origa czym on smaruje? Silikonem czy jak? na flmie to 5:05.

http://www.youtube.com/watch?v=ynsdUY5QYvw


6) I te miejsca na śruby na tulejce powinny być chyba wd serwisówki równolegle do pokrywy głowicy a na filmie daje prostopadle?


7) A i czy wymianie tych simeringów wał ustawiać w gmp i blokować go czy nie ma takiej potrzeby?




Za wszystkie odpowiedzi dzięki :))
Ostatnio zmieniony pn, 14 maja 2012, 19:08 przez 4tSTUNT, łącznie zmieniany 1 raz.
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: Mateusz_MX » pn, 14 maja 2012, 18:56

Simmeringi po umieszczeniu w pierścieniu powinny być skierowane sprężynkami do zewnątrz. Od strony silnika uszczelniacz separuje olej silnikowy od cieczy, od strony wirnika pompy ciecz od oleju. Proste

Jeżeli chodzi o o-ringi: od wirnika najpierw na wałek idzie mniejszy (25mm), potem większy (29mm) - zgodnie z fotografia podesłaną przez Ciebie.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: 4tSTUNT » pn, 14 maja 2012, 19:06

Ok czyli oringi tak jak na foto, ale na filmie on duży oring wkłada do środka pompy a pierścień w miejscu oringu czymś smaruje. Czym i po co i czy też tak zrobić?

Simeringi czyli tak jak na fotce 2 i 3, czyli sprężynkami do zewnątrz pierścienia.

Dalej te miejsca na śruby na tulejce powinny być chyba wd serwisówki równolegle do pokrywy głowicy a na filmie daje prostopadle(czy to bez znaczenia)?


A i czy wymianie tych simeringów wał ustawiać w gmp i blokować go czy nie ma takiej potrzeby?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: Marcel111 » pn, 14 maja 2012, 22:36

4tSTUNT pisze:Ok czyli oringi tak jak na foto, ale na filmie on duży oring wkłada do środka pompy a pierścień w miejscu oringu czymś smaruje. Czym i po co i czy też tak zrobić?

Simeringi czyli tak jak na fotce 2 i 3, czyli sprężynkami do zewnątrz pierścienia.

Dalej te miejsca na śruby na tulejce powinny być chyba wd serwisówki równolegle do pokrywy głowicy a na filmie daje prostopadle(czy to bez znaczenia)?


A i czy wymianie tych simeringów wał ustawiać w gmp i blokować go czy nie ma takiej potrzeby?

przecież mateusz napisał:
od wirnika najpierw na wałek idzie mniejszy (25mm), potem większy (29mm)

czyli duży do środka a od wirnika mały

ja smarowałem loctite 638, dodatkowe uszczelnienie jak zaschnie u mnie działa

na filmie daje tak samo jak na fotografii dziurkami równolegle do pokrywy głowicy, popatrz jak ma ustawione szczypce jak wkłada
owszem na górze jest kropeczka, ale to nie dziurka tylko marker który informuje, że to ma być na górze
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: ghollum » wt, 15 maja 2012, 10:26

Marcel111 pisze: ............
owszem na górze jest kropeczka, ale to nie dziurka tylko marker który informuje, że to ma być na górze
Kolego to nie marker tylko dziurka która ma za zadaie odprowadzić na zewnątrz płyn chłodniczy w przypadku nieszczelności origów, i tak ma być u góry.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: Marcel111 » wt, 15 maja 2012, 10:37

myślałem o tym markerze widocznym na filmie u góry ale od przodu, który widać jak jest już zainstalowane. Dziura jest ale całkiem od góry pomiedzy oringami
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: Majster128 » wt, 15 maja 2012, 10:47

Nie ma najmniejszego znaczenia czy te otworki w pierścieniu będą równolegle, prostopadle czy pod jakimś innym kontem do powierzchni głowicy.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: Marcel111 » wt, 15 maja 2012, 14:35

wh serwisówki ma bo dziurka na pierścieniu ta między oringami ma być na górze a wtedy są one w linii poziomej
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: 4tSTUNT » wt, 15 maja 2012, 22:11

Ok, dzięki i spokojnie panownie :))

Dobra jestem po wymianie uszczelniaczy i lipa;/ dalej to samo, motor dławi się jak głupi (.
Kranik sprawdzony oczywiście i paliwo dobrze z niego leci
Gaźnik musi być ok, bo te wszytskie objawy się zrobiły po ostatniej jeździe a dokładniej moto śmigało jak należy, potem odstawiułęm je na tydzień i po tygodniu odpaliłem i zaczęły się te cyrki i wtedy wyczyściłem gaźnik bo na niego postawiłem jako pierwszego.
Świeca jest nowiutka i ma przelatane 5mth, a na innej też sprawdzałem
Bak odpowietrzenie także ma
Filtr czyściutki (sprawdzony także w pierwszej kolejności)



Teraz pytanie takie że stawiam w takim razie na uszczelkę pod głowicą ale nie chcę na darmo rozebrać silnika, więc dla upewnienia się można odpalić moto z odkręconym korkiem od chłodnicy i jak są w płynie zawirowania uszczelka jest walnięta, gdy zawirowań nie ma jest ok, ale czy ta metoda jest w 100% prawdziwa?
Także jeśli mam termostat też to zaobserwuje (bo chyba będę musiał poczekać aż moto się rozgrzeje i włączy się duży obieg i nie wywalili mi ciśnienie płynu?)
Ostatnie pytanie to jeśli padła uszczelka i bym miał zdejmować głowicę i rozkuwać rozrząd koniecznie musze nową spinkę do rozrządu dać?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: Marcel111 » wt, 15 maja 2012, 22:50

4tSTUNT pisze:Ok, dzięki i spokojnie panownie :))

Dobra jestem po wymianie uszczelniaczy i lipa;/ dalej to samo, motor dławi się jak głupi (.

Ostatnie pytanie to jeśli padła uszczelka i bym miał zdejmować głowicę i rozkuwać rozrząd koniecznie musze nową spinkę do rozrządu dać?
spoko euro koko ;-)

ktoś kiedyś jak to będzie czytał szukając informacji lepiej żeby trafił na info zgodne z serwisówką

to wymieniałeś te uszczelniacze bo moto się dławił? z tego co wiem, to ona raczej odpowiadają za cieknącą pompę wody ewentualnie olej.

najprościej zacząć jednak od wymiany świecy, nawet jak ma 5 mth, jak to wykluczysz, to jeszcze raz gaznik, (czystość i ewentualnie te wredne blaszki od przepustnicy), układ zapłonowy czyli cewka(może śmierdzieć spalenizną jesli padła) stator (u mnie raz przyczyną był odkręcony stator od dekla)

jak masz dostęp do urządzenia to możesz sprawdzić ciśnienie w cylindrze przed rozkręceniem.

co do zapinki to tak mały wydatek, że nie warto na tym oszczędzać
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: 4tSTUNT » sob, 19 maja 2012, 11:00

Zacząłem od oringów bo mały wdatek i myślałem że one płyn mi przepuszczają ale to szczegół.

Ogólnie to tak dla przyszłych pokoleń może komuś się przyda :D.

Zakończenie wątku i opisanie co zrobiłem i motochodzi :))

W konsekwencji przedmuchałęm gaźnik sprężonym powietrzem i dalej było to samo, po odkręcenie korka od chłodnicy na biegu jałowym jak dodałem gazu płyn walił pod ciśnieniem prawie pod sufit. Zawory były ok i wszystko inne więc postanowiłęm zdjąć głowicę i wymienić uszczelkę pod głowicą bo na nią od początku stawiałem i miałem ją kupioną. Po zrzuceniu głowicy stara uszczelka wyglądała ok, ale wymieniłem ją na nową. Następnie wszytsko złożyłem, następnie jeszcze regulacja zaworów i. . . klapa moto nie chciało wgl odpalić. Wkręciłem drugą świecę (okazało się że poprzednią zalałem od kopania, a pływak się lekko podwiesił i paliwa nie było w gaźniku i nie chciał odpalić). Na następny dzień moto zagadało i dzisiaj przejechałem nim 30km i spisuje się rewelacyjnie i oby tak było dalej.

Ogólnie za wszystkie porady dzięki!

LwG
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

daek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: wt, 18 paź 2011, 12:11
Motocykl: YZ450F 08''
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: O/Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: oringi i uszczelniacze pomy wody KTM EXC 400 2002r

Post autor: daek » pn, 21 maja 2012, 22:32

Majster128 pisze:Nie ma najmniejszego znaczenia czy te otworki w pierścieniu będą równolegle, prostopadle czy pod jakimś innym kontem do powierzchni głowicy.
Nieprawda bo mają być równolegle, tzn. chodzi o tą dziurkę na pierścieniu w środku pomiędzy oringami i ona ma być u góry, a wtyedy inaczej niż te dziurki na śrubę m3(pasuje od płytki antenowej :P) nie podejdą. Przy wymianie uszczelniaczy pompy wody w KTM nie trzeba go aż tak rozbierać jest na którymś z forów zobrazowany po polsku wraz ze zdjęciami krok po kroku wymiana. Ja z niego korzystałem.

Pozdrawiam
Darek
Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę :P
Cztery kółka potrafią poruszyć ciało, ale dwa ruszają dusze...:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”