Honda crf 250 2007 problemy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: johnny15 » sob, 5 maja 2012, 21:50

A więc po zakupie Hondy pojawiły się następujące problemy

-Cieknący lag przód
-cieknący lag tył
-cieknący olej przy walku
-ciezko pali
-sprzęgło ciągnie regulacja nie pomaga
-potem się sprzęgło ślizga

Co poradzicie ???

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: Rams » sob, 5 maja 2012, 23:09

Naprawa i jazda.

Przednie zawieszenie wymiana oleju i uszczelniaczy, podczas wymiany trzeba zdiagnozować w jaki stanie są tulejki i reszta podzespołów jeśli coś jest zużyte to wymienić.

Tył zawszenie nawet się nie bierz bo to trochę skomplikowane wyślij do kogoś koszt około 300-350zł za regeneracje.

Wymiana simeringu i oringu na wałku zdawczym, prawdopodobnie też łożysko będzie do wymiany i tulejka (sprawdź czy posiada rowki.

Prawdopodobnie regulacja zaworów, jeśli nie pomorze to trzeba sprawdzić stan tłoka i zaworów, może przeczyścić gaźnik i podregulować .Opisz swoją technikę odpalania może coś źle robisz.

Odkręć dekiel z prawej strony i sprawdź w jakim stanie są tarcze i kosz sprzęgłowy prawdopodobnie będziesz miał głębokie rowki na koszu sprzęgłowym. Jeśli jest okej to zmień olej na prawidłowy, który jest przeznaczony do silników motocyklowych z mokrym sprzęgłem.

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: johnny15 » sob, 5 maja 2012, 23:22

a więc odpalam na ssaniu bez gazu (przynajmniej tak bylo od kupna) teraz trzeba dawac gaz
lozyska na zimerze do wymiany ? nie przerazaj mnie <wo> niedosc ze za moto grubą kase przeplacilem to musze jeszcze z 1500 wlozyc, i jeszcze jedno . Jak odkęcam korek od oleju w skrzyni to jest na korku jakby biala piana

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: sebek1516 » ndz, 6 maja 2012, 00:15

To nie widziałeś co kupowałeś? Wystarczyło powciskać zawieszenie a już byś zobaczył że wilgotne, pochodziła by z 10 min i by olej zaczął lecieć na miejscu.
Kopiesz od razu? Czy ustawiasz tłok w GMP?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: kamil250 » ndz, 6 maja 2012, 01:21

ad1. Lagi należy rozebrać mając skręcone zaworki comp i reb na maxa w lewo, wyczyścić wszystko benzyną ekstrakcyjną, zdiagnozować stan panewek i innych zużywających się części, w przypadku, kiedy panewki będą ok należy wymienić uszczelniacze olejowe i pyłowe, jeśli panewki będą zużyte, wówczas musisz zaopatrzyć się w cały zestaw naprawczy (polecam pivot works). Następnie bierzesz na tokarkę golenie, czyścik do miedzi i polerujesz przy 600-700 obrotów/min przez 1 minutę. Następnie składasz wszystko do kupy, zalewając odpowiednią ilość oleju. Kadridże mają być zalane do pełna a zewnętrzne komory masz określone w serwisówce (masz min, max i standardową ilość oleju). To ile powinieneś go nalać zależy od tego ile ważysz, twoich umiejętności i tego po czym jeździsz. Lejesz dobry olej syntetyczny (np. ipone, bo, kyb, ohlins).

ad2. Rozbierasz amortyzator, podobnie jak przy przednim zawieszeniu skręcasz zaworki comp i reb na maxa w lewo, czyścisz amor benzyną ekstrakcyjną, diagnozujesz stan zużywających się części, najczęściej do wymiany jest sam uszczelniacz. Ze sztycą robisz to samo co z goleniami. Na tokarce przy 600-700 obrotów/min lecisz czyścikiem do miedzi przez 1 minutę. Składasz amor, zalewasz go do pełna olejem (musisz się nim tak pobawić, aby olej wyparł wszystko powietrze), nabijasz amor azotem do odpowiedniego ciśnienia. Przy tylnym amortyzatorze ważne jest aby dokręcić śrubę na sztycy na kleju do gwintów (Loctite 243). Przy Pracach związanych z zawieszeniem używaj kluczy dynamometrycznych i posługuj się serwisówką.

ad3. Do wymiainy masz uszczelniacz i łożysko na wałku

ad4. Radzę rozłożyć cały silnik na kawałki, bo nie jest to wsk czy simson, gdzie kupujesz i jeździsz, ale należałoby po zakupie rozebrać silnik dla świętego spokoju i przy nim porobić co trzeba. Uwierz mi, że cudem jest kupić crossówkę z silnikiem, przy którym nie trzeba by się ingerować.

ad5. Odkręć dekiel sprzęgła, ściągnij sprzęgło, zmierz grubość tarcz sprzęgłowych, porównaj z limitami serwisowymi, zdiagnozuj stan wewnętrznego i zewnętrznego kosza sprzęgłowego- sprawdź czy nie ma rowków a jak tak to czy nadaję się jeszcze do dalszej eksploatacji, wymień co trzeba, zalej świeży syntetyczny olej (do skrzyni 2t możesz lać specjalny olej do skrzyni 2t lub olej silnikowy do 4t)

Myślę, że z silnikiem sobie poradzisz, ale z zawieszeniem nie radzę się do tego brać jeśli nie masz wiedzy i odpowiednich narzędzi.
Jeśli chcesz to mogę się zająć twoim zawieszeniem -mam dostęp do części z USA, więc i ceny są lepsze niż w pl, Na stanie mam oleje ipone 5W oraz monoshock, zestawy naprawcze łożysk na amortyzatory i inne elementy zawieszenia, mam kilka zestawów uszczelniaczy lag i amortyzatora oem/pivot works a jeśli czegoś nie mam to na zamówienie. Oczywiście takie rzeczy jak kleje do gwintów, czyściki do miedzi itd nie trzeba zamawiać i kupować bo wszystko jest u mnie.
Nie robię tego dla pieniędzy, po prostu jest to moje hobby, które lubię robić i znam się na tym bo się zawsze mechaniką interesowałem i mogę ci to zrobić za pół darmo.
Jeśli chcesz skorzystać z mojej pomocy to pisz na pw. Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielną regenerację, chętnie ci pomogę telefonicznie, gdybyś czegoś nie był pewien.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: johnny15 » ndz, 6 maja 2012, 11:31

:D to chyba dam do serwisu :) ciekawe ile mnie skasują, a jak kupywalem to eleganco zawieszenie bylo nic nie kapalo

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: Rams » ndz, 6 maja 2012, 12:22

Lepiej oddaj do serwisu lub zaufanego mechanika.

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: kamil250 » ndz, 6 maja 2012, 12:42

Możesz jeszcze pooglądać kilka filmów na yt z regeneracji, popytać kogoś z pojęciem, pokupować części i z głową samemu robić bo w serwisie za przód i tył zostawisz pewnie 1000zł (sama robocizna 500-600, do tego części :wink: )
To co potrzebujesz, poza narzędziami to:
-olej do lag 5W- wchodzi ponad litr, więc musisz kupić 2 butelki
-olej do amora centralnego wchodzi nie więcej jak 500ml, więc 1 butelkę będziesz miał na 2 zalania,
-uszczelniacze,
-czyścik do miedzi,
-loctite 243,
-bęzyna ekstrakcyjna,
-podjedziesz do kogoś z tokarką.
Może poszukaj jakiegoś kumpla co w tym siedzi to ci zrobi tanio bo jak chcesz oddać zawieszenie i silnik do serwisu to się nie wypłacisz :finga:
Jeśli będziesz chciał obejrzeć dobre filmiki z remontów silnika i zawieszenia to napisz do mnie na pw to ci podeślę.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: johnny15 » ndz, 6 maja 2012, 13:48

za samą wymiane uszczelniaczy z przodu to chce 80-120 zł

witja
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: śr, 29 cze 2011, 09:59
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rybnik/Leszczyny
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: witja » ndz, 6 maja 2012, 14:05

Podepnę się pod wątek panowie.
Otóz mam CRF 250R z 2007r, i martwi mnie co jest nie tak z sprzęgłem.
Otóż jak mam moto włączony bieg na 1 i wciśnięte sprzęgło to motor gaśnie(chodzi o to że po prostu lekko go ciągnie do przodu na jedynce na wciśniętym sprzęgle).
Jest to standard?Czy już coś nie tak?
www.tomsat.eu RTV dla ciebie AGD dla niej.
Obserwuj mnie na twitterze: @witkowskiwitek

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: johnny15 » ndz, 6 maja 2012, 14:27

no wlasnie kosz sprzęgłowy jest do wymiany jest niedobrze

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda crf 250 2007 problemy

Post autor: sebek1516 » ndz, 6 maja 2012, 14:45

Serwis to raczej do 700 zł ;) Jeszcze zależy u kogo ale zwykłą wymiana oleju i zestawy uszczelniaczy to nie jest 1000 zł an przód i tył ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”