Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
RideForFun
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: wt, 7 lut 2012, 13:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: RideForFun » czw, 3 maja 2012, 19:08

Panowie co jest przyczyną tego pęknięcia? Zobaczyłem to dopiero gdy wróciłem z toru, motor normalnie odpala. Niedawno był rozpoławiany silnik czy to może mieć jakiś związek z tym pęknięciem?
http://imageshack.us/photo/my-images/40 ... 12018.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 12017.jpg/

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: trak » czw, 3 maja 2012, 19:27

Cieżko odpowiedzieć co sie stało.
Mi to wyglada jak by ktos skantowal cylinder podczas dokrecania i tak go naprezylo ze pękł.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
RideForFun
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: wt, 7 lut 2012, 13:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: RideForFun » czw, 3 maja 2012, 19:46

I co z tym teraz zrobić? Można to pospawać czy na złom?

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: ja23 » czw, 3 maja 2012, 19:52

ściągaj puki cały i do spawania.po spawaniu oczywiści planowanie.

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: Mohus » czw, 3 maja 2012, 20:26

Mi to wygląda na złe złożenie silnika tj nie dociągałeś śrub stopniowo na krzyż tylko od razu dowalałeś na maxa śruby. Stąd pękniecie

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: Lanrets » czw, 3 maja 2012, 21:39

Ja obstawiam glebe na dyfuzor ;) Kumpel miał to samo w cr 125, zaliczył dzwona na prawa stronę i dźwigło cylinder.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: piotrgurski » czw, 3 maja 2012, 21:48

RideForFun pisze:I co z tym teraz zrobić? Można to pospawać czy na złom?
A co masz do stracenia? Wyrzucić zawsze możesz, za spawanie wiele nie zapłacisz a nóż się uda. Zmierz potem jaki ma wymiar pod tłok (możesz zejść o selekcje niżej jak to było np u mnie) i próbuj.
ADV/Adventure

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: amator » czw, 3 maja 2012, 22:30

to uszkodzenie nastąpiło z kilku przyczyn. osobiscie miałem to w setce i jest to rzadko spotykana przypadłość hondy.
Winna jest przede wszystkim aluminiowa rama. to do niej jest przykręcony silnik przez wieszaki na głowicy.
Podczas skoków na cylinder jest przenoszona dośc duża siła , która prowadzi do naderwania ucha mocującego cylinder do karteru. Również luźne nie dokręcone sruby pod spodem silnika też maja na to wpływ .
Cylinder idzie pospawać. U mnie pęknięcie nastąpiło do kanału wodnego i było widać wyciekający płyn szczeliną peknięcia .
Jednak licz się z tym ze podczas spawania cylindra spaw sciągnie go trochę i u dolu zrobi się ciaśniejszy (przyp. Fifi) . Spaw trzeba wykonać bardzo dokładnie i głęboko przetopić żeby potem weszła jeszcze nakrętka mocowania. Pozdr

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: trak » pt, 4 maja 2012, 11:20

Ciekawa teoria i jak sie nad tym zastanowić dłużej to faktycznie jest to możliwe.
Pierwszy raz sie spotykam z taka opcja.
I dlatego cieszę sie, ze mam stalowa rame :D Ale jak wiadomo i ona ma swoje minusy.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: piotrgurski » pt, 4 maja 2012, 11:40

Teoria Amatora podparta jego własnym doświadczeniem, dopiero poprawienie wieszaka przy głowicy rozwiązało sprawę i problem już nie wrócił.
ADV/Adventure

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Pęknięty cylinder cr 250. Pomocy!!

Post autor: trak » pt, 4 maja 2012, 13:58

Hehe spoko. Ciekawe czy sama fabryka do tego tez doszła.
Temat dla mnie maga ciekawy.
Ogólnie fakt jest taki, ze energia generowania podczas ładowania jest przenoszona właśnie na rame a ta jak wiadomo nie znika (energia) i w sumie gdzies swoje nazwijmy to ujęcie musi miec. No najsłabszym ogniwem byl cylinder to w sumie mega proste ale zarazem wpaść na to cieżko bo nikt nie myślał ze tak sie moze stać.
Tak sie właśnie zastanawiam czy np. to, ze w niektórych KTMach pęka główna ramy nie jest właśnie wynikiem przenoszenia siły uderzenia z tylnego amora właśnie na główkę.
Ale to juz inna para kaloszy.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”