Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
wrc252
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 30 mar 2012, 08:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: wrc252 » śr, 2 maja 2012, 19:40

Witam. Otóż mam taki problem... Mam Honde CR 250 2T. Jakiś tydzień temu zrobiłem w niej remont.. Wszystko na nowych łożyskach, nowych uszczelniaczach, nowe uszczelki, wymiana korbowodu. Otóż okazuje się teraz że ubywa oleju w skrzyni. Delikatnie kopci ale wydaje mi się że jest to olej spalany z mieszanki. Stąd pytanie gdzie się podziewa i którędy ten olej że mi go ubywa. Moto normalnie chodzi, ma równe obroty wiec nie wiem... Tak jak mówie każdy uszczelniacz w silniki został wymieniony na nowy oraz jest nowa uszczelka pomiędzy kartery. Dzieki i czekam na odp.

Awatar użytkownika
Krzysiekk_421
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
Motocykl: CRF 250 .05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: Krzysiekk_421 » śr, 2 maja 2012, 21:38

przerabiałem to samo prawdopodobnie uszkodziłeś lub źle założyłem simering wału korbowego

miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: miniminix123 » śr, 2 maja 2012, 21:52

wrc252 pisze:Witam. Otóż mam taki problem... Mam Honde CR 250 2T. Jakiś tydzień temu zrobiłem w niej remont.. Wszystko na nowych łożyskach, nowych uszczelniaczach, nowe uszczelki, wymiana korbowodu. Otóż okazuje się teraz że ubywa oleju w skrzyni. Delikatnie kopci ale wydaje mi się że jest to olej spalany z mieszanki. Stąd pytanie gdzie się podziewa i którędy ten olej że mi go ubywa. Moto normalnie chodzi, ma równe obroty wiec nie wiem... Tak jak mówie każdy uszczelniacz w silniki został wymieniony na nowy oraz jest nowa uszczelka pomiędzy kartery. Dzieki i czekam na odp.
może to uszczelka, albo simering na wale (tak jak mówił kolega wyżej) :drinkers:
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: kamil250 » czw, 3 maja 2012, 16:23

Masz uszkodzony uszczelniacz wału od strony sprzęgła, lub jest też inna możliwość- przerysowałeś śrubokrętem gniazdo uszczelniacza i pije olej?
Ostatnia najmniej prawdopodobna usterka to nieszczelność na skrzyni korbowej (uszczelka).
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

kamilbobek1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: pt, 30 wrz 2011, 12:58
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka, Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: kamilbobek1 » czw, 3 maja 2012, 17:11

Tak jak wyżej kolega napisał uszczelniacz od strony sprzęgła. Sprawdź jaka jest świeca będzie tak czarno przypalona gdy bierze olej. Możliwe ze kartery źle społowione albo masz odprysk na karterze .
Może się mylę ale miałem podobnie.
Pozdrawiam
Keep The Gas !!! Tylko pierwszy ma czyste gogle;)
,,Moja pasja to codzienne treningi,
Nauka techniki, taktyki, tarcze i sparingi."

Autor tematu
wrc252
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 30 mar 2012, 08:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: wrc252 » wt, 15 maja 2012, 22:13

A więc dziś rozebrałem silnik... nie rozpołowiłem ale ściągłem prawą stronę, i uszczelniacz jest dobrze założony (czyli płaską stroną na zewnątrz- w stronę sprzęgła). W bieżni gdzie siedzi uszczelniacz nie ma żadnych rysek... Silnik społowiony był na nowych uszczelkach najwyzszej jakości.. Raczej kartery nie były nierówne bo mialem je skręcone bez uszczelek i nie dostrzegłem nigdzie szczeliny. Więc problem nadal nie rozwiązany... :/

Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: Jaca » pn, 21 maja 2012, 16:13

z tego co pamiętam, płaska strona, przynajmniej u mnie, zdała egzamin, ale skierowana do wału. Miałem ten sam problem, nowy simmering, a zjadał tyle oleju, ze kopcił na niebiesko i nie chciał dobrze palić. Założyłem nowy, ale wklęsłą stroną do sprzęgła i działało.
Zaplatam i centruję koła -> PW

Autor tematu
wrc252
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 30 mar 2012, 08:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: wrc252 » pn, 4 cze 2012, 15:43

Moto naprawione :) Przyczyna: Felerny uszczelniacz. Po wymianie na nowy wszystko jest ok. Temat do zamknięcia :)

STACHU125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
Motocykl: różne
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: STACHU125 » pn, 4 cze 2012, 18:55

to nie byl felerny uszczelniacz,ty juz wiesz co to bylo,podziel sie na przyszlosc z innymi :P

Autor tematu
wrc252
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 30 mar 2012, 08:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Po remoncie silnika bierze olej... Pomocy

Post autor: wrc252 » pn, 4 cze 2012, 20:19

Dziele sie z wszystkimi na przyszłosc:
Kupiłem nowy uszczelniacz w firmie EDmax w skoczowie, www.edmax.com.pl. Wyciągłem stary uszczelniacz, założyłem nowy kupiony i problem zniknął. Co mam Ci więcej powiedziec? Jak go zakładałem czy co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”