ktm sx250 2t żapłon Pomocy
-
Autor tematumisiek962
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 10 sie 2011, 21:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ktm sx250 2t żapłon Pomocy
witam
Mam straszny problem z ustawieniem zapłoni w swoim moto, ktoś założyl sportowy zapłon hpi 068, magneto jest zakladane tylko na stożku bez klina wiec moze być zalożone w kazdy sposob. nie mam już sił ani pomysłu jak to ustawić możę na forum sie ktoś znajdzie kto bedzie wiedzial o co chodzi. szukałem grzebałem po internecie ale nic z tego , nizej foto jak to wyglada
Mam straszny problem z ustawieniem zapłoni w swoim moto, ktoś założyl sportowy zapłon hpi 068, magneto jest zakladane tylko na stożku bez klina wiec moze być zalożone w kazdy sposob. nie mam już sił ani pomysłu jak to ustawić możę na forum sie ktoś znajdzie kto bedzie wiedzial o co chodzi. szukałem grzebałem po internecie ale nic z tego , nizej foto jak to wyglada
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
szczerze to nigdy nie mialem do czynienia z takim ale jedynie moja skromna sugestia jest taka ze musisz miec sprecjalny czujnik ktory zakreca sie w miejsce swiecy i ustawiasz nim tlok w gmp nastepnie zakladajac magnego z odpowiednim katem wyprzedzenia jaki chcesz miec, jaki Ci odpowiada Orzywiscie moglbys srubokretem sprawdzic gdzie jest tlok ale sam wiesz jak to dokladnie by bylo ;> Kat wyprzedzenia tez zwiazany jest z wyregulowaniem gaznika... Na zaplonie przyspieszonym silnik potrzebuje wiecej paliwa i zmieniajac kat zmienia sie tez charakterystyka pracy. Zakladajac magneto na "farta" mogles juz miec przypadek ze byl dobrze ale gaznik moze byc ustawiony pod inny kat i nie zapali Jeszcze bylbym zapomnial dodac ze nie polecam tego ustawiania na farta bo jak przypadkiem ustawisz zaplon zbyt wczesny to moze dojsc do spalania stukowego ktore wiesz ze dobre dla silnika nie bedzie ;> Spalanie to ma charakter uderzeniowy, wybuchowy przy ktorym spalanie jest ok 10 razy szybsze niz przy normalnym spalaniu i obciazysz uklad korbowy tak ze moze nie wytrzymac, nadmiernie sie zuzyc itp
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 204
- Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
- Motocykl: Honda XR 600
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
Na temat tego zapłonu nie ma nic w necie, mówisz,że nie możesz ustawić zapłonu,przestawianie magneta nic nie daje??? Jeżeli był by sprawny to już dawno byś trafił.Rozumiem że iskry brak??? Sądzę że wina leży gdzieś dalej instalacja ele modół cewka itp sprawdzone??? Miałem całkiem nie dawno podobny problem tyle że zapłon motoplat-iskry brak regulacja magnetem dawała negatywny wynik,wina leżała po stronie cewko modułu.Kupiłem używkę na allegro podpiąłem i za 2 razem ustawiłem zapłon. Daj jakieś foto modułu cewki czy co tam jest.Na chłopski rozum widzę 2 wyraźne kreski,ustaw tłok GMP,na stojanie i magnecie wystarczy zgrać ze sobą te 2 kreski i potem zostaje tylko kont wyprzedzenie.Jeżeli nic to nie da to wina leży gdzieś dalej.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
Za glupote uwazalbym kolego ja23 stworzenie tego watku nie uwzgledniajac ze nie ma iskry, lub magneto bylo sciagniete z powodu nie palenia sprzetu. Na chlopski rozum wynikaloby ze sciagniecie magneta i ponowne jego zalozenie mialoby rozwiazac problem i sprzet musialby zapalic Tak wiec od razu zalozylem ze sciagniete ono bylo w innym celu, sprzet przy demontazu byl w pelni sprawny
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
http://www.hpi.be/universalignitioninstall.htm tutaj jest instrukcja montażu (może się przyda)
http://www.hpi.be/pdf/068_1cyl_dig_eng.pdf
http://www.hpi.be/pdf/068_1cyl_2T_eng.pdf
http://www.hpi.be/pdf/068_1cyl_dig_eng.pdf
http://www.hpi.be/pdf/068_1cyl_2T_eng.pdf
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 204
- Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
- Motocykl: Honda XR 600
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
Dokładnie :ANAL: , po prostu trzeba pomoc chłopakowi.Kolega kris 514 podał w linkach zaje.... potrzebne informacje na temat tego zapłonu, więc powtórzę,ustaw według instrukcji i jeżeli to nic nie da to wina leży po stronie modułu CDI !!renner250 pisze:Za glupote uwazalbym kolego ja23 stworzenie tego watku nie uwzgledniajac ze nie ma iskry, lub magneto bylo sciagniete z powodu nie palenia sprzetu. Na chlopski rozum wynikaloby ze sciagniecie magneta i ponowne jego zalozenie mialoby rozwiazac problem i sprzet musialby zapalic Tak wiec od razu zalozylem ze sciagniete ono bylo w innym celu, sprzet przy demontazu byl w pelni sprawny
-
Autor tematumisiek962
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 10 sie 2011, 21:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
koło musialem sciagnac bo poluzowala sie na kretka i motor zdech magneto sciaglem reką wiec przypuszczam że sie przekrecił zapłon.
a wiec tak dałem tłoka na gmp znak do znaku na statorze i magnecie,moto pali ale na pych kopnik dalej strasznie odbija i jest swieca okopcona,i teraz pytanie jest za szybki czy pozny???? wydaje mi sie że za szybki bede po troche go opozniał.dodam że iskra jest dobra, gaznik ustawiony tak: przepustnica Od doł 3 zabek, mieszanka 1,5 obrotu, moto nie trzyma obrotow i pali teraz jak smok!!!!!
a wiec tak dałem tłoka na gmp znak do znaku na statorze i magnecie,moto pali ale na pych kopnik dalej strasznie odbija i jest swieca okopcona,i teraz pytanie jest za szybki czy pozny???? wydaje mi sie że za szybki bede po troche go opozniał.dodam że iskra jest dobra, gaznik ustawiony tak: przepustnica Od doł 3 zabek, mieszanka 1,5 obrotu, moto nie trzyma obrotow i pali teraz jak smok!!!!!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
Jak odbija to stawiam że za wczesny (a o ile cofnąłeś tłok od GMP??) bo w tamtej instrukcji pisze że od 2 do 4 mm.
Jeśli zapłon jest za późny to będzie strasznie przymulony i nie będzie chciał się wkręcać na obroty. Za wczesny, to coś jak piszesz - przy dużym obciążeniu jak wciśniesz gaz w podłogę zacznie się pojawiać spalanie stukowe (grzechot często mylony z klekotem zaworów). Jak nie masz dostępu do lampy to ustaw jeżdżąc i próbując - ja robiłem tak że ustawiałem tak by silnik miał jak najwyższe obroty na jałowym a potem testowałem czy np na czwórce przy 40-50 przy pedale w podłodze nie ma spalania stukowegoi ew, opóźniałem żeby ładnie odpalał i się wkręcał.
Według serwisówki KTM zapłon powinien być ustawiony 1,9 mm przed GMPMożna mówić o prawidłowym ustawieniu zapłonu, o zbyt wczesnym zapłonie (za duży kąt
wyprzedzenia zapłonu) lub zbyt późnym zapłonie (za mały kąt wyprzedzenia zapłonu).
Jeżeli zapłon jest zbyt wczesny to gwałtowny wzrost ciśnienia następuje wtedy, gdy tłok
jest jeszcze znacznie oddalony od GMP, co przeciąża układ tokowo-korbowy, powoduje
spadek mocy silnika i wywołuje tzw. spalanie stukowe (detonacyjne).
Zbyt późny zapłon wydłuża III okres spalania (występuje wtedy przewlekłe spalanie).
Spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu i niekiedy świeża mieszanka
wchodząca do cylindra zapala się dopalających się spalin i wywołuje tzw. strzały
w gaźniku lub w rurze dolotowej.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematumisiek962
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 10 sie 2011, 21:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
wkońcu dorwałem lampe, teraz plan jest taki, zaznaczyc na magnecie jeden punkt potem podłacze lampe i w momecie blysniecia lampy zaznacze gdzies na obudowie drugi znak wtedy bede wiedział dokladnie gdzie jest iskra i zobacze dokladnie gdzie sie znajduje tłok w czasie iskry.Innego pomysłu juz nie mam jesli to sie nie uda to moto trzeba bedzie odstawić do mechaniora, ale dzieki za porady chłopaki. w piatek lub sobote jak to ogarne to zaraz dam znac na forum. Z tego co wyczytałem na stronie producenta tego zapłonu jest to zapłon tiuningowy ktory mozna stosować w wszystkich 2 sladach, szkoda że firma znajduje sie w belgi aż.
-
Autor tematumisiek962
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: śr, 10 sie 2011, 21:14
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm sx250 2t żapłon Pomocy
ok a wiec tak, zapłon ustawiony 2mm przed gmp, gaznik przeczyszczony, filtr tez, iskra jest moto ladnie chodzi i sie wkreca ale na kpa dalej nie chce zapalic, fakt ze kopniak juz nie odbija ale moto nawet sie nie odezwie.sruba od mieszaniki odkrecona o 1,5 obrotu iglica na 3 zabku od dolu. hm co tu robic tak mysle moze troszeczke przyspieszyc mu zapłon, jest juz dobrze ale jeszcze jak zacznie palic na kopa to chyba na msze dam