dym ze skrzyni i bulgoczący olej

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

dym ze skrzyni i bulgoczący olej

Post autor: crossrider » ndz, 1 kwie 2007, 18:29

co moze byc przyczyna tego ze z otworu przez ktory wlewamy olej do skrzyni wydobywa sie dym (przy zapalonym motorze) i olej burtuje i bulgocze tak jakby sie gotowal.... :shock: :shock: :shock: pod glowica i cylindrem wszystko juz uszczelnilem dobrze (tak jak w innym temacie o tym pisalem), to teraz komprecha do skrzyni czy co... :? :? :? co robic?

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » śr, 4 kwie 2007, 18:06

A jaki to motocykl??

O czy poziom oleju jest w normie,oraz jakit o olej...??

Pozdrawiam
fgh98

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » śr, 4 kwie 2007, 18:39

Jak widzę masz dwusuwa. Najprawdopodobnie puściła uszczelka między karterami, a dokładnie tam gdzie jest skrzynia korbowa. Puszcza ci kompresję do skrzyni biegów. Jak ze zużyciem oleju przekładniowego, czy nie ubywa, czy motor nie kopci? Jaki zapach ma ten dymek co leci ze środka? Czy czuć spalinami? No i zlej ten olej ze skrzyni biegów na zimnym silniku, sprawdź, jaką ma konsystencję, czy nie jest rozrzedzony benzyną.
Ewentualnie któryś uszczelniacz na wale korbowym jest uszkodzony.

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » śr, 4 kwie 2007, 19:06

Hej.

Uszczelniacze raczej bym sobie darował.Z faktu iz jesli rzeczywiscie mu sie ten olej tak gotuje to najprawdopodobniej jest ten NR z uszczalka,i olej gdzies ucieka i jest go poprostu za malo....


crossrider napisz cos wiecej o tym.... tak jak Ci BartekJ gada.Z tym dymem i jak wyglada praca silnika czy rowno chodzi itp...........

Pozdro
FGH98

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 4 kwie 2007, 19:14

no ale moment tlok nie robi kompresji pod soba?
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » śr, 4 kwie 2007, 20:59

suzuki rm125
motorek sie dlawi na niskich obrotach (wogole wolno sie wkreca). Dzis rozebralem cylinder i wsadzilem druga uszczelke (myslalem ze moze tam jest nieszczelnosc po prawej stronie cylindra jest jakis dławik czy jakos tak [tam gdzie 4 szpilka ukryta]
odpalilem tylko tak na chwile... niewiem czy cos pomoglo, jutro zobacze. A moto kopci i zapach podobny do Diesla co przejedzie obok ciebie na rzepaku. :? :?
aha, olej niby wporzadku, czarny, a gestosc chyba Ok.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » śr, 4 kwie 2007, 21:38

No to jeszcze sprawdź poziom oleju w skrzyni, czy go nie ubywa. Ale na 99% trzeba rozpoławiać silnik, i wkładać nową uszczelkę między kartery. Albo, jeśli producent nie przewidział uszczelki, to skręcic na HYLOMAR, nie na silikon. Droższy, sporo, ale tez lepszy. Używany do głowic samochodowych. Nie zastyga jak silikon, pozostaje półplastyczny, dobrze trzyma, a przy zdejmowaniu uszczelki nie porozrywa jej.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » czw, 5 kwie 2007, 16:44

dxzisiaj odpalilem i problem sie powtarza :? kopci z wszystkich mozliwych otworów, na obroty wchodzi jakbym mu paliwo z wodą zmieszał itd...
to napiszcie moze tak ogolnie co i jak robic, bo jeszcze niewchodzilem w nią tak głęboko :lol: pozdrawiam

wczoraj (piatek) zlałem olej (300ml zostalo) i tak jak ktos tu wczesniej pisal, czuć bylo benzyne... narazie odkrecilem tylko lewy dekiel i stanąlem bo musze sie popytac o sciagacz do magneta :? :? kurde troche z tym roboty (najgorzej to chyba ze sprzeglem bedzie slyszalem)

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: enduroguy » sob, 7 kwie 2007, 14:58

wg mnie simmering od strony sprzegla. Piszesz ze motocykl na niskich sie dlawi - nie jest w stanie przepalic takiej ilosc oleju i tyle! Mozesz spuscic na chwile olej i zobaczyc jak to wplynie na prace silnika.
pozdrawiam
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » sob, 7 kwie 2007, 15:05

Po co spuszczać olej , można najwyzej troszke go odlać a tak to na lewy bok motor przechylić mocno, tak zeby olej przelał sie do skrzyni. Jeżeli to pomoze to na bank uszczelniacz od prawej strony( od sprzęgła) a jeżeli nie to będzie poprzednia wersja z uszczelką między kartery.
pozdrawiam
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » sob, 7 kwie 2007, 16:00

a jeszcze takie pytanie (amatorskie) przy rozpolawianiu silnika trzeba sciagac cale sprzeglo?jesli Tak to potrzebny bedzie koniecznie do tego sciagacz czy domowymi sposobami poradzic sobie mozna?

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » sob, 7 kwie 2007, 16:03

Sprzęgło tzreba oczywi.scie ściągać, ale do czego ściągacz ? Ściągacz to tylko do magneta, a z resztą nie powinno być zadnych problemów.
8)
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”