Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: jacekz80 » pt, 20 kwie 2012, 21:33

Jak w temacie,jakie są objawy wypalonych gniazd zaworowych?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: Majster128 » pt, 20 kwie 2012, 21:52

Podobne do rozregulowanych zaworów, ale to czy są wypalone/uszkodzone gniazda ocenisz tylko po zdjęciu głowicy.

Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: jacekz80 » sob, 21 kwie 2012, 19:22

Wiesz,głównie chodzi mi o to ,ze moto przerywa (nie równo pracuje) na średnich obrotach.Nie przeszkadza mi to w jeździe po torze,ale jak się jedzie po prostej to jest to odczuwalne i nie miłe dla ucha :-/ .Wszystko juz przejrzałem,luzy zaworowe ok.,filtr czysty,gaźnik czysty,iglica na 4 pozycji jak w manualu,zaworek iglicowy w bdb stanie,moduł i cewka sprawdzone miernikiem,gaźnik dokręcony(nie ciągnie lewego powietrza),świeca wymieniona 4 mth temu.Jedyne co mi chodzi po głowie to jeszcze przewód wysokiego napięcia,ale jak motockl chodzi i trzymam za przewód to nie kopie co nie znaczy że może być przerwany.
ps.dodam jeszcze,że jak załącze ciepłe ssanie to jest poprawa.
Ostatnio zmieniony sob, 21 kwie 2012, 19:28 przez jacekz80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: Majster128 » sob, 21 kwie 2012, 19:25

Przewód podmień z innego moto i się upewnisz.
A gniazda nie muszą być od razu wypalone. Czasem możesz mieć na nich osad z oleju i też będą nieszczelne.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: tomasz12 » ndz, 22 kwie 2012, 08:58

Z twojego opisu wynika, iż problem leży po stronie gaźnika. Najlepiej podmienić gaźnik z innego moto, wtedy będziesz miał pewność. W starszych motocyklach crossowych często bywa tak ,że sanki przepustnicy mają zbyt duży luz, regulacja gaźnika jest wtedy mało efektywna, wręcz nie możliwa. Zdarza się, iż pęka (odłamuje się kawałek przepustnicy) jest to wywołane poprzez zbyt duże wibracje w gaźniku, przerabiałem temat osobiście.

Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: jacekz80 » ndz, 22 kwie 2012, 15:12

Dostałem wskazówki,że to mogą być cewki zapłonowe w prądnicy.W ostateczności mozna je przewinąć,a czy da się je sprawdzić?

Autor tematu
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wypalone gniazda zaworowe.YZF 426

Post autor: jacekz80 » sob, 28 kwie 2012, 16:26

Wymieniłem świece,bo zalałem i nie mogłem odpalić,a problem sam zniknął :P .Zmieniałem ostatnio 2 miesiące temu,ale dowiedziałem sie ostatnio ,że 426 zjada swiece tak często jak się leje paliwo :wink: .Żart ale coś w tym jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”