Przerywanie na średnich obrotach

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Przerywanie na średnich obrotach

Post autor: mateuszvs » wt, 17 kwie 2012, 22:17

Witam

Jaka może być przyczyna bardzo krótkiego przerywania w średnim zakresie obrotów?
Dodatkowo nie zawsze schodzi mi z obrotów. Czasami są delikatnie wyższe niż jałowe i po chwili wracają do normy.

Dodam że motocykl na odkręconej manetce idzie jak szatan. Na niskich też pracuje normalnie.

Silnik po kapitalce (tłok, korba, zawory ssące tytanowe, łożyska wału itp itd)
Za zaworach 15 motominut, na tłoku i korbie 6mth

Dodam że w gaźniku mam nową śrubę regulacji składu mieszanki Eccel.

Motocykl to oczywiście CRF.

Pozdrawiam
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywanie na średnich obrotach

Post autor: Majster128 » wt, 17 kwie 2012, 23:18

Potrzebna regulacja gaźnika.
Parametrów szukaj w serwisówce (patrz niżej).
Sprawdź też zużycie przepustnicy i możliwość pobierania lewego powietrza.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywanie na średnich obrotach

Post autor: Mateusz_MX » wt, 17 kwie 2012, 23:39

Witaj,

Za średni zakres obrotów odpowiada iglica. Należy dostroić gaźnik. Jeżeli pozostałe elementy są w porządku, to proponuję przestawić klip na iglicy o jeden w dół - iglica wyżej, bogatsza w paliwo mieszanka (jeżeli pozycja klipu jest zgodna z serwisówką, należy dostroić śrubę regulacji składu mieszanki biegu jałowego (Eccel). Czy przypadkiem nie powinno być pod jej gwintem o-ringu? Sprawdź czy go włożyłeś. Skontroluj ilość odkręconych obrotów ww. śruby od maksymalnego wkręcenia i porównaj z danymi z serwisówki. Dla pewności zapytam, czy luzy zaworowe są w normie?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przerywanie na średnich obrotach

Post autor: mateuszvs » śr, 18 kwie 2012, 01:02

Dzięki za wskazówki :wink:

To od początku. Gaźnik był przeczyszczony - zrobię to jeszcze raz. Z tego co pamiętam iglica jest na 5 pozycji i tak też podaje serwisówka. Śruba Eccel też jest wg serwisówki wykręcona o 1,5 obrotu. Oring jest rzeczywiście i napewno go wsadziłem.

A co do zaworów to mam gorącą nadzieję że są ok, bo wyjeździłem od zmiany zaworów (powrót do tytanów) 15 mtm, ale na nie też rzucę okiem.

Reasumując wydaje mi się że wszystko powinno być ok - a nie jest :roll:

jeszcze jedno pytanko. Zmieniłem filtr powietrza. Stary zawsze był czysty i nasączony ale z czasem wiadomo że jego przepuszczalność powietrza się pogarsza. Teraz założyłem nowy filtr multi air i zacząłem psikać innym szprajem niż dotychczas (ipone-wydaje się mniej lepki niż poprzednik Castrol)
Powinienem zmienić ustawienie tej śruby żeby wzbogacić nieco tą większą (teoretycznie) dawkę powietrza? czy trzymać się ściśle serwisówki?
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywanie na średnich obrotach

Post autor: Majster128 » śr, 18 kwie 2012, 06:45

Ustawienie tej śruby nie powinno dawać znacznego efektu przy średnich obrotach. Większe znaczenie w tym zakresie ma położenie iglicy.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywanie na średnich obrotach

Post autor: Mateusz_MX » śr, 18 kwie 2012, 09:26

Jeżeli luzy zaworowe są w normie, to podnieś nieco iglicę - klip o jedną pozycję w dół.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”