Przerywanie na średnich obrotach
-
Autor tematumateuszvs
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Przerywanie na średnich obrotach
Witam
Jaka może być przyczyna bardzo krótkiego przerywania w średnim zakresie obrotów?
Dodatkowo nie zawsze schodzi mi z obrotów. Czasami są delikatnie wyższe niż jałowe i po chwili wracają do normy.
Dodam że motocykl na odkręconej manetce idzie jak szatan. Na niskich też pracuje normalnie.
Silnik po kapitalce (tłok, korba, zawory ssące tytanowe, łożyska wału itp itd)
Za zaworach 15 motominut, na tłoku i korbie 6mth
Dodam że w gaźniku mam nową śrubę regulacji składu mieszanki Eccel.
Motocykl to oczywiście CRF.
Pozdrawiam
Jaka może być przyczyna bardzo krótkiego przerywania w średnim zakresie obrotów?
Dodatkowo nie zawsze schodzi mi z obrotów. Czasami są delikatnie wyższe niż jałowe i po chwili wracają do normy.
Dodam że motocykl na odkręconej manetce idzie jak szatan. Na niskich też pracuje normalnie.
Silnik po kapitalce (tłok, korba, zawory ssące tytanowe, łożyska wału itp itd)
Za zaworach 15 motominut, na tłoku i korbie 6mth
Dodam że w gaźniku mam nową śrubę regulacji składu mieszanki Eccel.
Motocykl to oczywiście CRF.
Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przerywanie na średnich obrotach
Potrzebna regulacja gaźnika.
Parametrów szukaj w serwisówce (patrz niżej).
Sprawdź też zużycie przepustnicy i możliwość pobierania lewego powietrza.
Parametrów szukaj w serwisówce (patrz niżej).
Sprawdź też zużycie przepustnicy i możliwość pobierania lewego powietrza.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przerywanie na średnich obrotach
Witaj,
Za średni zakres obrotów odpowiada iglica. Należy dostroić gaźnik. Jeżeli pozostałe elementy są w porządku, to proponuję przestawić klip na iglicy o jeden w dół - iglica wyżej, bogatsza w paliwo mieszanka (jeżeli pozycja klipu jest zgodna z serwisówką, należy dostroić śrubę regulacji składu mieszanki biegu jałowego (Eccel). Czy przypadkiem nie powinno być pod jej gwintem o-ringu? Sprawdź czy go włożyłeś. Skontroluj ilość odkręconych obrotów ww. śruby od maksymalnego wkręcenia i porównaj z danymi z serwisówki. Dla pewności zapytam, czy luzy zaworowe są w normie?
Za średni zakres obrotów odpowiada iglica. Należy dostroić gaźnik. Jeżeli pozostałe elementy są w porządku, to proponuję przestawić klip na iglicy o jeden w dół - iglica wyżej, bogatsza w paliwo mieszanka (jeżeli pozycja klipu jest zgodna z serwisówką, należy dostroić śrubę regulacji składu mieszanki biegu jałowego (Eccel). Czy przypadkiem nie powinno być pod jej gwintem o-ringu? Sprawdź czy go włożyłeś. Skontroluj ilość odkręconych obrotów ww. śruby od maksymalnego wkręcenia i porównaj z danymi z serwisówki. Dla pewności zapytam, czy luzy zaworowe są w normie?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematumateuszvs
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Przerywanie na średnich obrotach
Dzięki za wskazówki
To od początku. Gaźnik był przeczyszczony - zrobię to jeszcze raz. Z tego co pamiętam iglica jest na 5 pozycji i tak też podaje serwisówka. Śruba Eccel też jest wg serwisówki wykręcona o 1,5 obrotu. Oring jest rzeczywiście i napewno go wsadziłem.
A co do zaworów to mam gorącą nadzieję że są ok, bo wyjeździłem od zmiany zaworów (powrót do tytanów) 15 mtm, ale na nie też rzucę okiem.
Reasumując wydaje mi się że wszystko powinno być ok - a nie jest
jeszcze jedno pytanko. Zmieniłem filtr powietrza. Stary zawsze był czysty i nasączony ale z czasem wiadomo że jego przepuszczalność powietrza się pogarsza. Teraz założyłem nowy filtr multi air i zacząłem psikać innym szprajem niż dotychczas (ipone-wydaje się mniej lepki niż poprzednik Castrol)
Powinienem zmienić ustawienie tej śruby żeby wzbogacić nieco tą większą (teoretycznie) dawkę powietrza? czy trzymać się ściśle serwisówki?
To od początku. Gaźnik był przeczyszczony - zrobię to jeszcze raz. Z tego co pamiętam iglica jest na 5 pozycji i tak też podaje serwisówka. Śruba Eccel też jest wg serwisówki wykręcona o 1,5 obrotu. Oring jest rzeczywiście i napewno go wsadziłem.
A co do zaworów to mam gorącą nadzieję że są ok, bo wyjeździłem od zmiany zaworów (powrót do tytanów) 15 mtm, ale na nie też rzucę okiem.
Reasumując wydaje mi się że wszystko powinno być ok - a nie jest
jeszcze jedno pytanko. Zmieniłem filtr powietrza. Stary zawsze był czysty i nasączony ale z czasem wiadomo że jego przepuszczalność powietrza się pogarsza. Teraz założyłem nowy filtr multi air i zacząłem psikać innym szprajem niż dotychczas (ipone-wydaje się mniej lepki niż poprzednik Castrol)
Powinienem zmienić ustawienie tej śruby żeby wzbogacić nieco tą większą (teoretycznie) dawkę powietrza? czy trzymać się ściśle serwisówki?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przerywanie na średnich obrotach
Ustawienie tej śruby nie powinno dawać znacznego efektu przy średnich obrotach. Większe znaczenie w tym zakresie ma położenie iglicy.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Przerywanie na średnich obrotach
Jeżeli luzy zaworowe są w normie, to podnieś nieco iglicę - klip o jedną pozycję w dół.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"