Problem z niskimi obrotami w CR250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Hipolit
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 15 wrz 2011, 13:35
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: Hipolit » sob, 14 kwie 2012, 11:18

Witam wszystkich, problem występuje w CR 250z 98r. Wygląda to następująco; motocykl odpala bez większych problemów lecz gdy chce wyregulować niskie obroty za pomocą pokrętła od ssania silnik zaczyna się zachowywać jak by ciągną lewe powietrze(po dodaniu gazu) chwile trzyma niskie obroty ale po chwile zaczyna z nich schodzić i gaśnie, gdy podkręcę niskie obroty ssaniem i delikatnie uniose przepustnice minimalnie napinają linkę gazu ładnie trzyma obroty lecz po minucie półtorej zaczynają spadać i silnik gaśnie, gdy całkowicie skręcę jałowe obroty na ssaniu napinając linkę gazu by uniosła główną przepustnice wszystko ładnie pracuje nic nie gaśnie ale wiadomo przy skręceniu kierą na maksa automatycznie dodaje trochę gazu i ogólnie tak nie powinno być.
Na wysokich jest moc motocykl jest zrywny lecz zauważyłem że niechce się wkręceć na te maksymalne, świeca trochę delikatnie osmolona, iglica na środku, przpustnica minimalnie przetarta w kilku miejscach lecz w gaźniku ma minimalny luz(raczej nie znaczny), gaźnik i zbiornik czysty filtr powietrza tak samo.
Przed wystąpieniem problemy niskie obroty miałem ustalone linką od gazu(źle) zacząłem się bawić w poprawne ustawienie i takie są przeboje.
Czy może to być wina wadliwego TPSu? Wiem że nie wiele on zmienia ale z podpiętym czy odpiętym motocykl zachowuje się tak samo na niskich i wysokich obrotach.
I czy może być to wina pokrętła od ssania bo dopiero po wykręcenie go na pewną wysokość silnik zaczyna się dziwnie zachowywać?
Śrubkę od regulacji powietrza na niskich mam na półtora obrotu przynajmniej od tego wychodzę.
Nie wiem tak naprawdę jaka ma być dokładna konfiguracja ustawień w gaźniku bo za cholerę nie mogę znaleźć seriwsówki do tego modelu(96-00)...
Będę wam wdzięczny za każdą pomoc bo walczę z tym już tydzień i skończyły mi się pomysły....
Pozdro

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: jac » ndz, 15 kwie 2012, 13:42

Zacznijmy od tego ze ani ssaniem ani linka gazu sie nie ustala wolnych obrotów :shock: :roll:
Linka gazu ma miec luz a widoczne jest to jako jałowy skok rolgazu jakieś 5-7mm.Puszczejac przepustnice na dół ma byc słychać jak klepie w tą własnie śrubę która unosi przepustnice(nie linka)
Śrybke od jałowych tak jak robisz wstępnie na te 1,5 potem indywidualnie po jazdach i obserwacji koloru świecy
Zakładam że dysze masz prawidłowe i silnik w dobrej kondycjii
A i ssanie ma ładnie zamykac kanał rozruchowy i nigdy nie słuzyło do ustawiania obrotów

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: sebek1516 » ndz, 15 kwie 2012, 13:58

zacznijmy od tego ze ani ssaniem ani linka gazu sie nie ustala wolnych obrotów
W CR kręcąc ssaniem coś sę tam reguluje;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: jac » ndz, 15 kwie 2012, 16:43

Aaaa to nie wiedziałem,tylko co znaczy COŚ :roll:
Mocie jakieś rysunki schematy,to by mogło wiele wyjaśnić :wink:

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: klim » ndz, 15 kwie 2012, 19:41

W gazniku keihin reguluje się wolne obroty kręcąc grzybkiem ze ssania

Autor tematu
Hipolit
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 15 wrz 2011, 13:35
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: Hipolit » ndz, 15 kwie 2012, 19:42

Nigdzie w necie nie mogę znaleźć serwisówki do modelu z tym gaźnikiem ale tam nie ma śrubki unoszącej przepustnice, i z tego co wiem reguluje je się unosząc przepustnice od ssania tak jak YZ250 i jeszcze kilku innych crossówkach. Miał ktoś z forumowiczów CR z 98 lub ten sam model? Chodzi dokładnie o ten gaźnik: http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... 0,s:0,i:65
i na schemacie i na żywo nie widze tam czegoś takiego :wink:

Autor tematu
Hipolit
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 15 wrz 2011, 13:35
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: Hipolit » pn, 16 kwie 2012, 08:56

Klim wiesz jak dokładnie trzeba wyregulować wolne obroty w tym gaźniku?

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: ghollum » pn, 16 kwie 2012, 10:06

klim pisze:W gazniku keihin reguluje się wolne obroty kręcąc grzybkiem ze ssania
Mikuni nie keihin.

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: klim » pn, 16 kwie 2012, 10:48

Kumpel ma cr 250 i ma keihina z taką regulacją, ja mam mikuni i mam śrubkę

Autor tematu
Hipolit
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 15 wrz 2011, 13:35
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: Hipolit » pn, 16 kwie 2012, 18:25

Gaźnik keihin, pytanie czy główna przepustnica ma być całkowicie zamknięta na wolnych obrotach czy jakoś minimalnie otwarta?

Autor tematu
Hipolit
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: czw, 15 wrz 2011, 13:35
Motocykl: cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z niskimi obrotami w CR250

Post autor: Hipolit » wt, 17 kwie 2012, 19:54

Wie ktoś jak wyregulować ten gazior bo serwisówki ni cholery nie mogę w necie znaleźć tak samo jak opisu regulacji...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”