Przyczyna "zatarcia",stan cylindra i tłoka w kmx 125.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Przyczyna "zatarcia",stan cylindra i tłoka w kmx 125.

Post autor: katecheta122 » pn, 9 kwie 2012, 13:06

Witam,po zimowej przerwie odpaliłem motocykl i bardzo mocno płuł olejem z wydechu(przekładniowym),dymił i nie wkręcał się.Więc wymieniłem łożyska i uszczelniacze wału(myślałem że to jest przyczyną).Wszystko złożyłem,odpaliłem motocykl i dalej to samo.Po tej wymianie motocykl chodził około 30 minut.Spuściłem olej i było w nim pełno opiłków.Więc od nowa rozłożyłem silnik,winowajcą okazał się tłok.
Na całej powierzchni ma mini rysy i pare większych,zrobił jedną dość dużą ryse w cylindrze.W linku który wkleje znajdują się zdjęcia tłoka i cylindra,widać tam też jaki luz ma tłok po 1 stronie cylindra i dziwną plame od wewnętrznej strony tłoka.Czy jest jakaś przyczyna zaistniałej sytuacji czy po prostu oddać cylinder do szlifu i dobrać tłok?
Oczywiście filtr powietrza regularnie czyszczony i smarowany,mieszanka 1:50(castrol power 1),gaźnik ustawiony wg. serwisówki.
Zdjęcia:
http://imageshack.us/gal.php?id=sZaqktr ... mZ4qHQ3OCT

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przyczyna "zatarcia",stan cylindra i tłoka w kmx 125.

Post autor: kamil250 » pn, 9 kwie 2012, 13:39

Przyczyną ''zatarcia'' ewidentnie był piasek/bród, który przedostał się przez filtr powietrza.
Pierwsze co zrób to kup nowy filtr powietrza i go porządnie nasącz.
Do zatarcia w mniejszym stopniu przyczyniła się też mieszanka 1:50 a już na pewno szybciej cylinder/tłok tracił wymiar.
Mieszankę rób 1:40
Na tłoku ewidentnie widać przepały, co jest przyczyną zużytych pierścieni tłokowych.
W kolejności:
1 Wyczyść porządnie air-box, zamontuj nowy nasączony filtr powietrza oraz przesmaruj powierzchnię stykową filtra z air-boxem.
2 Zrób szlif cylindra z prawidłowo dobranym nowym zestawem tłokowym.
3 Jeśli będziesz rozbierał cały silnik a nie tylko górę to wymień łożyska wału wraz z uszczelniaczami wału.
4 Pierwsze 2 baki przejeździj delikatnie na mieszance 1:35 przy oleju mineralnym lub półsyntetyku. Ten ostatni tak na prawdę półsyntetykiem nie jest bowiem jest to 30% a nie pól syntetyk.
5 Następne baki już możesz jeździć normalnie, stosując syntetyk 1:40
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”