Wałek rozrządu KTM EXC 530
-
Autor tematukionka7
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 14:45
- Motocykl: Husaberg FE 570
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wałek rozrządu KTM EXC 530
Witam, miałem małe problemy z odpalaniem swojego zimnego Kaciora, ale z opinii w internecie wynikało, że problemem może być wałek rozrządu (mój rocznik 2008). Wymieniłem na wałek od 2010 rocznika. Rożnica ogromna, problem znikł a do odpalania nie trzeba szukać patentu. Rozrusznik kręci lepiej i wreszcie działa to wszystko jak w mojej poprzedniej EXC 450 z 2006. Moja najlepsza inwestycja w ten motor. I teraz taka zagadka:
Poniżej są dwa zdjęcia starego i nowego wałka (lewy stary, prawy nowy - zdjęcia zapożyczone z innych stron). Nowy jest jakby odbiciem lustrzanym starego i przeczy jakby zasadzie działania dekompresatora bo on dekompresuje wtedy kiedy silnik ma się ochotę cofnąć w tył. Jak w zasadzie to działa i czemu jest taka duża praktyczna różnica między tymi dekompresatorami. Aż tak się w Mattighofen pomylili przy projektowaniu modelu 2008 ?
Poniżej są dwa zdjęcia starego i nowego wałka (lewy stary, prawy nowy - zdjęcia zapożyczone z innych stron). Nowy jest jakby odbiciem lustrzanym starego i przeczy jakby zasadzie działania dekompresatora bo on dekompresuje wtedy kiedy silnik ma się ochotę cofnąć w tył. Jak w zasadzie to działa i czemu jest taka duża praktyczna różnica między tymi dekompresatorami. Aż tak się w Mattighofen pomylili przy projektowaniu modelu 2008 ?
- Załączniki
-
- wałek 1
- 2009_2_1_450EXCR_09_CamSwap029.jpg (67.7 KiB) Przejrzano 4702 razy
- wałek 1
- 2009_2_1_450EXCR_09_CamSwap029.jpg (67.7 KiB) Przejrzano 4702 razy
-
- wałek 2
- 2009_2_1_450EXCR_09_CamSwap038.jpg (55.61 KiB) Przejrzano 4702 razy
- wałek 2
- 2009_2_1_450EXCR_09_CamSwap038.jpg (55.61 KiB) Przejrzano 4702 razy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wałek rozrządu KTM EXC 530
2008 to nie był pierwszy rok nowego silnika ? Można by się pokusić o stwierdzenie że jest to " wada wieku dziecięcego"
-
Autor tematukionka7
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 14:45
- Motocykl: Husaberg FE 570
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wałek rozrządu KTM EXC 530
Tak ja wiem, że pierwszy rocznik XC4. I rozumiem lekkie zmiany. Ale tu jest mała rewolucja na tych wałkach Jeden działa odwrotnie do drugiego.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wałek rozrządu KTM EXC 530
Dekompresator ten działa na zasadzie siły odśrodkowej.
W nowszym modelu zastosowali inny sposób, aby inaczej rozkładały się siły na sworzeń i na paluszek obrotowy.
Mogli też zmniejszyć masę niewyważenia i twardość sprężynki co też będzie skutkowało działaniem mniejszej siły na ten paluszek.
Wynikałoby z tego, że w starszy dekompresator za szybko się chował (przy zbyt małych obrotach).
W skrócie -> czyt. post Mohusa.
W nowszym modelu zastosowali inny sposób, aby inaczej rozkładały się siły na sworzeń i na paluszek obrotowy.
Mogli też zmniejszyć masę niewyważenia i twardość sprężynki co też będzie skutkowało działaniem mniejszej siły na ten paluszek.
Wynikałoby z tego, że w starszy dekompresator za szybko się chował (przy zbyt małych obrotach).
W skrócie -> czyt. post Mohusa.
Nic bardziej mylnego. Przypatrz się jeszcze raz, że kierunek obrotu wałka ma tylko wpływ na rozkład sił między paluszkiem a sworzniem, a sama siła odśrodkowa się nie zmienia.Poniżej są dwa zdjęcia starego i nowego wałka (lewy stary, prawy nowy - zdjęcia zapożyczone z innych stron). Nowy jest jakby odbiciem lustrzanym starego i przeczy jakby zasadzie działania dekompresatora bo on dekompresuje wtedy kiedy silnik ma się ochotę cofnąć w tył