zawieszenie, pomocy!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kondzior251
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: sob, 4 lut 2012, 16:40
Motocykl: Suzuki RMZ 250 07r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzesko
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

zawieszenie, pomocy!

Post autor: kondzior251 » ndz, 25 mar 2012, 23:27

witam chlopaki ;) mam rmz 250 2008r i mam w nim problem z zawieszeniem ;( niedlugo mam ten motorek ale jezdzilem w paru miejscach i podczas prob malych wyskokow jest problem ze przod mi nurkuje :/ robie tak jak w innym temacie dostalem rady ze najazd ladnie na roznym gazie, pozycja na srodku itp ale za kazdym razem mam to ze przod prawie caly czas jedzie a tyl mi az do tylka dobija :/ jedynie jak na najezdzie dodam jej wiecej gazu to wtedy jest jakis lepszy efekt ale wtedy laduje na tyle a jestem nowy i sie troche tego boje :/ to nawet inni mi mowili ze cos jest chyba nie tak ze tak mam :/ nie wiem czy mam utwardzic zawieszenie czy moze zmienic szybkosc odbicia ? dodam ze waze okolo 85 kg wiec ze strojem jakies 90 moze troche wiecej a jak kupowalem moto to widzialem ze jezdzil nim chlopak troche mniejszy odemnie. w czym moze byc problem ? ;( jak probowac to ustawic ? wiem ze to jest metoda prob i bledow ale chcialbym wiedziec czym sie mam kierowac ? z gory dzieki za odpowiedzi ;)

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: grayfox » pn, 26 mar 2012, 10:07

Może daj koledze się przejechać i niech on zobaczy. Jak hopa jest krótka to trzeba większym gazem i bardziej agresywnie w nią wjeżdżać.
Lekkim równym gazem to tylko na łanie wyprofilowanej się uda.
Może zamykasz gaz jak przód już jest w powietrzu?

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: klim » pn, 26 mar 2012, 10:22

Witam. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale jeżeli podczas wyskoku lecisz za mocno na przednie koło to widocznie podświadomie za szybko na najeździe odpuszczasz gaz lub wlatujesz na chopę z za moło odkręconą manetką. A jeżeli przód przy lądowaniu za bardzo ci wchodzi (lagi) to możesz sprawdzić czy masz olej w lagach lub zmienić go na nowy lub zmienić ustawienie zawieszenia.

Autor tematu
kondzior251
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: sob, 4 lut 2012, 16:40
Motocykl: Suzuki RMZ 250 07r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzesko
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: kondzior251 » pn, 26 mar 2012, 13:55

wlasnie chodzi o to ze zwracam uwage na to i caly czas trzymam gaz i nie odpuszczam. chyba troche utwardze przod i zobacze co sie bedzie wtedy dzialo ;)

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: sebek1516 » pn, 26 mar 2012, 18:46

Daj komuś doświadczonemu ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: marek antczak » pn, 26 mar 2012, 20:58

Jesli twoje zawieszenie jest sprawne i jest w nim jeszcze olej to wystarczy pewnie je dostroic, wiec mam dla ciebie wskazowki.
1. twardość gabli (góra) ustaw na 16 klików licząc od początku
2. powrót gabli (dol ) ustaw na 12 klików licząc od początku
3. twardość tylnego amortyzatora ustaw na 14 klików(śrubokręt plaski) a nakrętką high-speed ( śruba 14mm) zakręć w prawa stronę do końca a następnie odkręć ja 1,5obrotu
4 powrót tylnego amora( na dole) amora zakręć w prawa strunę do końca a następnie odkręć 6-8klikow
Jesli to nie pomoze to albo cos jest z zawieszeniem nie tak lub musisz sie podszkolić w jeździe :D

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: sebek1516 » pn, 26 mar 2012, 21:08

Stawiam na technikę bo rocznik 95 do tego 250 4T mówi ze mało latał ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
kondzior251
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: sob, 4 lut 2012, 16:40
Motocykl: Suzuki RMZ 250 07r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzesko
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: kondzior251 » pn, 26 mar 2012, 22:47

no malo, malo ;) kiedys cos tam na cr 125 ale przez moj maly wypadek wlasnie podczas skoku zostala sprzedana :/ teraz przekonalem ich do siebie ale malo latam, od trzech tygodni jazda co weekend ale to i tak malo ;) sprobuje zrobic tak jak radzicie ;) w zawieszeniu jest olej na 100% bo chodzi elegancko ale wlasnie przod jest strasznie miekki ;) i gdy jade i go dobijam tak ciezarem ciala to miekko chodzi i wraca mniej wiecej w tym samym tempie . jutro bede obok motorku i cos sie postaram z tym wykombinowac ;) tyl jest raczej dobrze wystrojony wiec narazie nie ruszam ale przod zrobie i wte3dy zobacze co bedzie sie dzialo ;) jak to zrobie to opisze efekty ;)

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: Reniek » wt, 27 mar 2012, 03:41

Koleeegoo Koooolego zrób jak Marek napisał , jesli masz dobre zawieszenie to poczujesz różnice .... na 1000%%
Cytuje "Jesli twoje zawieszenie jest sprawne i jest w nim jeszcze olej to wystarczy pewnie je dostroic, wiec mam dla ciebie wskazowki.
1. twardość gabli (góra) ustaw na 16 klików licząc od początku
2. powrót gabli (dol ) ustaw na 12 klików licząc od początku
3. twardość tylnego amortyzatora ustaw na 14 klików(śrubokręt plaski) a nakrętką high-speed ( śruba 14mm) zakręć w prawa stronę do końca a następnie odkręć ja 1,5obrotu
4 powrót tylnego amora( na dole) amora zakręć w prawa strunę do końca a następnie odkręć 6-8klikow
Jesli to nie pomoze to albo cos jest z zawieszeniem nie tak lub musisz sie podszkolić w jeździe :D

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: klim » wt, 27 mar 2012, 07:38

Może troszkę sprecyzuje odnośnie klików żeby było jasno. marek antczak napisał "licząc od początku" chodzi o to że wkręcasz do końca i liczysz kliki wykręcając śrubkę.

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: marek antczak » wt, 27 mar 2012, 19:04

klim pisze:Może troszkę sprecyzuje odnośnie klików żeby było jasno. marek antczak napisał "licząc od początku" chodzi o to że wkręcasz do końca i liczysz kliki wykręcając śrubkę.
Ja tak nie myślałem, ale tak jak napisałeś podają niektóre książki serwisowe ale moje liczenie jest odwrotne i sprawdzone :D

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie, pomocy!

Post autor: klim » wt, 27 mar 2012, 21:09

Czyli liczysz kliki od max wykręconej śrubki wkręcając?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”