Skrzynia biegów RM 250 2000r o co chodzi

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Skrzynia biegów RM 250 2000r o co chodzi

Post autor: FIC » pn, 26 mar 2007, 21:28

Witam.jest problem ze skrzynią biegow objawy w czasie jezdy były takie jakby uszkodzone zębatka(i) 3 biegu tzn. na wszystkich biegach chodzi idealnie natomiast na 3 szarpało jakby cos przeskakiwało mieliło i tryby jakby nie łapały.Olej byl czysty żadnych opiłkow czy kawałkow ale myslalem ze moze gdzies zostały.Silnik został rozebrany i tu sie zaczyna !!! NIC nie jest uszkodzone wszystkie tryby w idealnym stanie wodzik i reszta ok do niczego sie przyczepic nie mozna!!! Teraz nie wiem czy tylko przeczyscic poskladac wszystko i zobaczyc czy jest ok (moze jakis syf sie dostał albo cos sie przycieło?) Ale nie chce miec akcji ze poskaldam a to nic nie da i znowu robota.Macie jakies pomysly? co to moze byc ?moze to cos innego? dzieki
CRF 450

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skrzynia biegów RM 250 2000r o co chodzi

Post autor: BaRy » pn, 26 mar 2007, 21:38

FIC pisze:Witam.jest problem ze skrzynią biegow objawy w czasie jezdy były takie jakby uszkodzone zębatka(i) 3 biegu tzn. na wszystkich biegach chodzi idealnie natomiast na 3 szarpało jakby cos przeskakiwało mieliło i tryby jakby nie łapały.Olej byl czysty żadnych opiłkow czy kawałkow ale myslalem ze moze gdzies zostały.Silnik został rozebrany i tu sie zaczyna !!! NIC nie jest uszkodzone wszystkie tryby w idealnym stanie wodzik i reszta ok do niczego sie przyczepic nie mozna!!! Teraz nie wiem czy tylko przeczyscic poskladac wszystko i zobaczyc czy jest ok (moze jakis syf sie dostał albo cos sie przycieło?) Ale nie chce miec akcji ze poskaldam a to nic nie da i znowu robota.Macie jakies pomysly? co to moze byc ?moze to cos innego? dzieki
Ja też kiedyś miałem takie objawy w Yamaszce i też na 3cim biegu.
I na początku mechanicy niby też twierdzili że wszystko OK.
Jak kręcili ręką to wszystko grało ale ręka nie ma siły 40 KM :wink:

Później okazało się, że są stępione kły i wrobione gniazda w które te kły wchodzą i przeskakiwały nie mogąc sie zakleszczyć.
Nie oglądaj samych zębów trybu tylko te kły które wychodzą z boku.
Najlepiej zobacz w manualu które tryby się zakleszczają kiedy jest 3ci bieg.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 26 mar 2007, 22:11

Jest jeszcze opcja źle zdystansownych podkładkami trybów.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Post autor: GRUUBBYY » wt, 27 mar 2007, 09:45

BaRy ma racje. Sprawdz dokładnie kły od zebatek które są połaczone na 3 biegu, myszą być ostre.Jezeli sa nawet delikatnie zaokrąglone to przy dużym obciązeniu dobrze ..nie trzymają'' co może spowodować dalsze uszkodzenia skrzyni czyli wygiecie wodzika albo trzymacza. I odwrotnie. moze byc wygiety wodzik lub trzymacz i to spowoduje zjechanie kłuw od zebatek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”