Ustawiane zawieszenia - przód oraz tył, co i jak?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Jaacc89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: ndz, 11 gru 2005, 15:04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Jaacc89 » wt, 29 sie 2006, 16:28

Ciśnienie powinno mieć około 10 atmosfer.

crossman
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 29 sie 2006, 12:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossman » wt, 29 sie 2006, 18:16

Ok, ale ile oleju wlać do środka:?:

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » śr, 30 sie 2006, 22:02

Cisnienie, w zależności od sprzętu, od 10 do 12 atm. Także zwykłym kompresorem tego nie nadmuchasz.
Co do oleju to chyba najlepsza metoda to wylać, zmierzyć, i wlać tyle samo. Informacji można próbowac szukać na stronach producenta konkretnego amorka.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 21 wrz 2006, 23:01

Mam pytanie do fachowca w tej dziedzinie, otóż chciał bym wyelimiować odbijanie tylniego koła na dziurach, zwłaszcza przy hamowaniu. Zauważyłem u niektórych w MP, że ich motory jadą "sklejone" z ziemią, a mój nie koniecznie. Opisze co jest grane.

Mam z tył inną sprężynę na wagę 60kg, regulacja odbicia jest wyraźnie wkręcona na wolne. twardość na średnio i twardość na małe dziury dosyć mocno.

Przód miałem robioną hydraulikę, podkładki i inne duperele by poprawidź skutecznosć wybierania dziór i poprawić lekkość pracy. Napięcie sprężyny mam 2 obroty wykręcone (3 to już koniec, 0 to standart, na 0 są straszne kołki), odbicie wolne i twardość śrdnią.

Niby na jamach się robi tył twardszy, ale ostatnio w Więcborku wkręciłem 3 obroty na twardsze z tył (duża śruba) i mało co to pomoglo i tak zostawiłem.
Napięcie wstępne sprężyny mam ustwione prawie książkowo, prócz tego, że nie reguluje go na piachu czy twardym bo powinny być inne.

Słyszałem też, że jak tył kantuje to trzeba utwardzić przód bo on pracuje, a tył sztywno chodzi i po utwardzeniu się to wyrówna.

A wy jakiej myśli jesteście? Czekam na konkrety
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Heiduk
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: wt, 27 cze 2006, 21:52
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: no właśnie skąd???
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Heiduk » czw, 21 wrz 2006, 23:03

Temat już jest, to nie będę zakładał nowego:)

A więc mam takie pytanie, przyglądałem się tylnym zawieszeniu i się zastanawiałem czy kolor zawiechy ma jakiekolwiek znaczenie. Czy różne kolory, różnią się jakimiś właściwościami?

Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Ustawianie zawieszenia

Post autor: Masto » wt, 26 wrz 2006, 13:34

MXrool napisał: "Mam pytanie do fachowca w tej dziedzinie, otóż chciał bym wyelimiować odbijanie tylniego koła na dziurach, zwłaszcza przy hamowaniu"
Na początek dodam, że niejestem jakimś szpecem od zawiechy, ale jakieś doświadczenia z rajdów i rozmów z innymi zawodnikami mam.
Wg. mnie skoro podbija ci tylne koło przy hamowaniu powinieneś trochę odkręcić odbicie -2-3 kliknięcia powinny pomóc, musisz próbować, ("regulacja odbicia jest wyraźnie wkręcona na wolne") może też pomóc, ale nie musi wykręcenie małej śruby od com.
Prawdą jest że tył i przód trzeba ze sobą zgrać:
- przy miekkim przodzie i twardym tyle środek ciężkości motocykla przesunie się ku przodowi, jeżeli jeszcze wysuniemy lagi z półek motor stanie sie bardzo zwrotny i niestabilny przy jezdzie na wprost, tak ustawiam na twardy teren
- na piach i muldy wsuwam lagi na "0" utwardzam przód i zmiękczam lekko tył żeby przenieść środek ciężkośi do tyłu i odciążyć przód.
Tyle teorii a w praktyce jak czasami zacznę kombinować to jest gorzej jak było i wracam do ustawień z książki :lol: Tak było na ostatnim crosscountry, przez tydzień nie mogłem podawać ręki ](*,)

Ps. robiłeś przód u Quraka, jak ci ustawił?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 26 wrz 2006, 14:24

No robił, ustawił i grało przez jakiść czas, ale wymagania się zmieniają i nawierzchnie też. To co pisałeś to raczej wiem. Musze pokombinować.

Na muldy i piach ja ustawiam tak:

Przód wysówam całkowicie, tył ustawiam na twardo i wolne odbicie, a przód wmiarę twarde i też wolne odbicie. No i na szybki tor zmieniam kąt główki ramy by przód był bardziej do przodu wysuniety.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

kerfur
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: sob, 18 lis 2006, 20:36
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rudnik (koło Myślenic)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

pp

Post autor: kerfur » wt, 1 maja 2007, 13:34

ja chce zapytac jak wyrelugowac zawieszenie w YZ 125 97r. mam ja zatwarda az "dupa" trzepie :) wedlug mnie to wina zatwradego zawieszenie
Yamaha YZ 125 97r

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

twarde zawieszenie

Post autor: acid » śr, 30 maja 2007, 16:53

Po prostu odkręć nakrętki poluźnisz tym napięcie wstępne sprężyny Ustawienie powinno sie sprawdzac w nastepujący sposób : stawiasz moto na stopce centralnej jak jest , jak nie to stojak czy pniaczek , tak aby tylne koło było w powietrzu , mierzysz ile jest odległości od oski do górnej części zadupka lub kanapy , później stawiasz moto na ziemi wsiadasz i tez mierzysz w tych samych punktach .Różnica powinna wynosic ok 10 cm jek nie to dalej ustawiasz wg siebie

razz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pn, 30 kwie 2007, 17:09
Motocykl: CR 125 R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sporniak ( ~ Lublin)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: razz » pt, 12 paź 2007, 19:32

Mam prośbę do was, abyście mi wytłumaczyli jak regulować zawieszenie w cr 125 97r, otóż po 30 minutach jazdy na torze nie moge ruszać rękami, poprostu drętwieją, czytałem, że i z przodu i z tyłu powinno być po 2 śrubki do regulacji, a ja widze tylko po jednej na płaski śrubokręt.



Autor tematu
superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawiane zawieszenia - przód oraz tył, co i jak?

Post autor: superpimp » wt, 13 maja 2008, 14:31

elo jak podkręcic tylną zawieche? trzeba wyciągac amor z ramy? bo u mnie niema jak tej nakrętki ruszyc(tej co jest nad sprezyna) pobijakiem ani niczym a zaden klucz awet jakis do zawiech ie tam raczej nie zmiesci.. takie mam amo jak ten ---> http://allegro.pl/item359317487_ktm_200_exc_okazja.html

wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawiane zawieszenia - przód oraz tył, co i jak?

Post autor: wo09 » wt, 13 maja 2008, 15:12

Najpierw musisz odkręcić kontrę, która jest w tej nakrętce. Ale pewnie jest gdzieś z tyłu dlatego jej nie widzisz, wyjęcie amora to dwie śruby więc nie taki problem - klucze w dłoń i do roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”