Stator pali żarówki ??
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
Wygląda na to, że jest jednak ta przednia lampa na napięcie zmienne.
Możesz się upewnić tak na 100% odłączając aku i sprawdzając przejście między stykami żarówki a złączem generatora (statora) przy włączonych światłach i wyłączonym silniku.
Jak jest przejście to jesteś pewien, że jest tam prąd stały.
Czy przednie światło może świecić na zgaszonym silniku, czy dopiero po odpaleniu?
Żeby zbadać regulator napięcia, odpal silnik na podłączonym akumulatorze i sprawdź napięcie (stałe) bezpośrednio na akumulatorze:
1. Przed włączeniem silnika
2. Po włączeniu, przy ok. 1000 obr/min
2. Przy ok 4000 obr/min
Możesz się upewnić tak na 100% odłączając aku i sprawdzając przejście między stykami żarówki a złączem generatora (statora) przy włączonych światłach i wyłączonym silniku.
Jak jest przejście to jesteś pewien, że jest tam prąd stały.
Czy przednie światło może świecić na zgaszonym silniku, czy dopiero po odpaleniu?
Żeby zbadać regulator napięcia, odpal silnik na podłączonym akumulatorze i sprawdź napięcie (stałe) bezpośrednio na akumulatorze:
1. Przed włączeniem silnika
2. Po włączeniu, przy ok. 1000 obr/min
2. Przy ok 4000 obr/min
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
masz rację, lampa przednia jest na zmiennym, zle patrzyłem na multimetr.
światła świecą tylko jak jest włączony silnik, aku służy tylko do odpalania.
aku ma 12,6v podczas badania prądem stałym i nie ma ładowania, bo na 1000 i na 4000 obrotów wartość nie zmienia się
odłączyłem wtyczkę regulatora i dostałem takie same parametry na gniazdach żarówek jak z nim około 30v na wysokich obrotach.
(na pozycyjnym jednak też jest 30)
czyli regulator czy podłączony czy nie, nie ma znaczenia.
To się naprawia? Nowy w usa kosztuje 100 dolców więc u nas pewnie z 600zł, może jakieś zamienniki?
światła świecą tylko jak jest włączony silnik, aku służy tylko do odpalania.
aku ma 12,6v podczas badania prądem stałym i nie ma ładowania, bo na 1000 i na 4000 obrotów wartość nie zmienia się
odłączyłem wtyczkę regulatora i dostałem takie same parametry na gniazdach żarówek jak z nim około 30v na wysokich obrotach.
(na pozycyjnym jednak też jest 30)
czyli regulator czy podłączony czy nie, nie ma znaczenia.
To się naprawia? Nowy w usa kosztuje 100 dolców więc u nas pewnie z 600zł, może jakieś zamienniki?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
To nie przez moc generatora palą się żarówki, tylko przez za duże napięcie. (P=U*J)Marcel111 pisze:
Jakie parametry sprawdzić multimetrem żeby wiedzieć, czy czasem stator nie daje za dużej mocy. Czy to może
być powodem palenia żarówek ?
Regulator napięcia mógł się zjarać, bo dałeś mu generator o wyższym napięciu. Gdy kupisz nowy to też się raczej zjara.Marcel111 pisze: trochę to dla mnie nie zrozumiałe, w sieci domowej jest możliwośc podłączenia urządzenia nawet 2kwaty a pomimo
to jak podłączymy żarówkę 25w to się nie spala, jak to jest w motocyklu, jeśli przez pomyłkę
wysłali mi stator G145 wzmocniony
http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G145-RR58.html
ale to coś potrzebuje RR 58 żeby sprawnie działać.
Musisz zmierzyć wartość napięcia z generatora do regulatora (przy odpiętym regulatorze) i porównać z wartością z serwisówki (powinna być tam ta wartość.)
Ten regulator RR58 może być na większe napięcie wejściowe.
PS. (tylko nie rzucajcie kamieniami) Czasami montowałem regulatory napięcia ze skuterka za 30 zł.
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
na białym i żółtym ze statora jest 60v na wysokich obrotach, to tyle co piszą, że ma być
http://trailtech.net/tech_support_stators.html
pytanie, czy taki regulator da radę?
http://allegro.pl/mz-etz-150-250-251-re ... 78831.html
też ma 4 wejścia, czy to będzie pasować ?
http://trailtech.net/tech_support_stators.html
pytanie, czy taki regulator da radę?
http://allegro.pl/mz-etz-150-250-251-re ... 78831.html
też ma 4 wejścia, czy to będzie pasować ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
Dobrze byłoby gdyby było gdzieś napisane na jakie napięcie wejściowe jest.
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
W EXC regulator nie ma nic do palenia żarówek. Na napięciu stałym czyli za regulatorem działa tylko ładowanie aku, kierunki i klakson.
Światła główne zasilane są prosto ze statora fazą zmienna. Tak wynika ze schematu.
Tylko, że z tego statora na wysokich obrotach wychodzi 30v zmiennych jeśli sprawdzam jedną fazę z masą jeśli napięcie między fazowe to 60v co ponoć jest dobrym wynikiem.
To dlaczego te żarówki się smażą ?
Puki co przerobiłem instalacje, że światła zasila obwód od kierunków ze stałym 12v a nie zmienny prosto z prądnicy.
Światła główne zasilane są prosto ze statora fazą zmienna. Tak wynika ze schematu.
Tylko, że z tego statora na wysokich obrotach wychodzi 30v zmiennych jeśli sprawdzam jedną fazę z masą jeśli napięcie między fazowe to 60v co ponoć jest dobrym wynikiem.
To dlaczego te żarówki się smażą ?
Puki co przerobiłem instalacje, że światła zasila obwód od kierunków ze stałym 12v a nie zmienny prosto z prądnicy.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
Fakt dziwne to troche. Podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego. On powinien mieć opanowaną taką instalacje w jednym włosie na głowie. Można wrzucić jakiś rezystor delikatnie ograniczając przepływ prądu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
W EXC regulator ma bardzo dużo do palenia żarówek.
Sprawdź bezpośrednio przy regulatorze napięcie między przewodem żółtym a brązowym, na zakresie napięcia przemiennego, oraz między przewodem brązowym a białym, na zakresie napięcia stałego oraz przemiennego. Oczywiście przy odpalonym motocyklu.
PS. W MZ jest prądnica obcowzbudna, w KTM samowzbudna, więc...
Sprawdź bezpośrednio przy regulatorze napięcie między przewodem żółtym a brązowym, na zakresie napięcia przemiennego, oraz między przewodem brązowym a białym, na zakresie napięcia stałego oraz przemiennego. Oczywiście przy odpalonym motocyklu.
PS. W MZ jest prądnica obcowzbudna, w KTM samowzbudna, więc...
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
przy regulatorze kiedy są podpięte do niego, czy wyciągnąć wtyczki i wtedy mierzyć?
ten biały i żółty o którym piszesz wychodzą prosto ze statora. Odłączyłem je od instalacji i między nimi sprawdziłem napięcie zmienne, wyszło 60v ma wysokich obrotach.
Jutro zmierzę żółty-masa(brąz) i biały-masa tylko daj znać, czy chodzi o pomiar z regulatorem czy bez?
Co będzie między żółtym a brązowym to podejrzewam, to samo co na żarówkach czyli 30v zmiennego,bo przecież żółty idzie prosto ze statora potem przez połączenie równoległe przez regulator i potem prosto do włącznika świateł gdzie zasila przednie i tylnie oraz stop.
(no chyba ze to, że zahacza rownolegle o regulator ma coś zmieniać,nie wiem)
dziś sprawdzałem na innym exc 520, tam na stykach żarówki jest o połowę mniej niż u mnie.
Może w fabryce statorów pomylili kolory i zółty jest zamieniony z białym.
ten biały i żółty o którym piszesz wychodzą prosto ze statora. Odłączyłem je od instalacji i między nimi sprawdziłem napięcie zmienne, wyszło 60v ma wysokich obrotach.
Jutro zmierzę żółty-masa(brąz) i biały-masa tylko daj znać, czy chodzi o pomiar z regulatorem czy bez?
Co będzie między żółtym a brązowym to podejrzewam, to samo co na żarówkach czyli 30v zmiennego,bo przecież żółty idzie prosto ze statora potem przez połączenie równoległe przez regulator i potem prosto do włącznika świateł gdzie zasila przednie i tylnie oraz stop.
(no chyba ze to, że zahacza rownolegle o regulator ma coś zmieniać,nie wiem)
dziś sprawdzałem na innym exc 520, tam na stykach żarówki jest o połowę mniej niż u mnie.
Może w fabryce statorów pomylili kolory i zółty jest zamieniony z białym.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
Pomiar z regulatorem.
Tak zmienia, w tym miejscu regulator działa jako ogranicznik napięcia.Marcel111 pisze:(no chyba ze to, że zahacza rownolegle o regulator ma coś zmieniać,nie wiem)
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
Mikser pisze:Tak zmienia, w tym miejscu regulator działa jako ogranicznik napięcia.Marcel111 pisze:(no chyba ze to, że zahacza rownolegle o regulator ma coś zmieniać,nie wiem)
Schemat wygląda tak:
http://img571.imageshack.us/img571/7348 ... chemat.jpg
jak może zmieniać napięcie na zółtym skoro regulator jest tylko do niego podłączony a nie jest tak, że, żółty przechodzi przez regulator ?
Żałuje, że nie sprawdziłem u kolegi napięcia między fazowego, bo coś mi się wydaję, że te 60v u mnie (po 30 na żółty i biały) to za dużo.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stator pali żarówki ??
Zwierając żółty do masy.Marcel111 pisze:jak może zmieniać napięcie na zółtym skoro regulator jest tylko do niego podłączony a nie jest tak, że, żółty przechodzi przez regulator ?