Stator pali żarówki ??

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Stator pali żarówki ??

Post autor: Marcel111 » ndz, 4 mar 2012, 18:32

witam, w exc 520 uszkodziłem stator, kupiłem jako zamiennik ten:

http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... G144#aG144

moto odpala, światła świecą, ale żarówki palą mi się po kilku minutach jazdy.

Jakie parametry sprawdzić multimetrem żeby wiedzieć, czy czasem stator nie daje za dużej mocy. Czy to może
być powodem palenia żarówek ?

trochę to dla mnie nie zrozumiałe, w sieci domowej jest możliwośc podłączenia urządzenia nawet 2kwaty a pomimo
to jak podłączymy żarówkę 25w to się nie spala, jak to jest w motocyklu, jeśli przez pomyłkę
wysłali mi stator G145 wzmocniony

http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G145-RR58.html

ale to coś potrzebuje RR 58 żeby sprawnie działać.

Nie wiem, na pudełku było G144. Myślę, że dostanę odpowiedz jak pomierze parametry ale nie wiem jakie napięcie
natężenie, jeszcze coś i jakie powinny być fabrycznie?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

krukENDURO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 13 lis 2008, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: krukENDURO » ndz, 4 mar 2012, 20:18

Od tego żeby nie paliło ci żarówek odpowiedzialny jest regulator napięcia

Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Marcel111 » ndz, 4 mar 2012, 22:46

czyli sprawdzić na stykach żarówki napięcie przy wysokich obrotach ...
musi być 12v czy jest pewien margines np do 14v
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Karol RM 250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
Motocykl: RM 125 '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Karol RM 250 » pn, 5 mar 2012, 15:58

Na wyjściu ze statora powinieneś mieć od 12V do max 14V napięcia przemiennego,tak jak już kolega wyżej pisał.
Musisz jeszcze sprawdzić napięcie na wyjściu ze stabilizatora,być może i on został uszkodzony. Na tej stronce znajdziesz dużo informacji dotyczącej elektryki w motocyklach http://zaplon.pl.tl/ może znajdziesz coś ciekawego.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"

Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Marcel111 » pt, 9 mar 2012, 18:21

na wtyczkach do podłączenia żarówki mam 6v na wolnych obrotach i 30v na wysokich.

czy takie zachowanie to efekt niesprawnego regulatora napięcia ?

Jestem zdziwiony o tyle, że na starym oryginalnym statorze światła działały dobrze, a taki efekt powstał po montażu tego statora g144
z linka. Teraz pytanie czy podczas zmiażdżenia starego statora przy okazji uszkodził się regulator napięcia
czy jest to raczej efekt zamontowania wzmocnionego statora(g145) zapakowanego w fabryce przez pomyłkę do pudełka
od zwykłego* i tak naprawdę potrzebuję tego dodatku RR58 a regulator jest ok

http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G145-RR58.html



* kiedyś kupiłem oryginalny tłok wosnera do xr650r i za cholere nie pasował...po wyjaśnieniu z olkiem okazało się
że w fabryce na tłoki od xr600 nanieśli oznaczenia od xr650r więc zakładam już wszystko
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

krukENDURO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 13 lis 2008, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: krukENDURO » pt, 9 mar 2012, 21:16

Jestem zdziwiony o tyle, że na starym oryginalnym statorze światła działały dobrze, a taki efekt powstał po montażu tego statora g144
Inny stator nie powinien mieć żadnego wpływu, regulator napięcia powinien utrzymać na stałym poziomie napięcie wytwarzane przez motoplat.
Po pierwsze sprawdź czy masz dobrze podłączony ten regulator napięcia, czy nie odpadł ci przypadkiem jakiś kabelek itp.
Najlepszym sposobem byłoby podłączenie innego regulatora ze sprawnego motoru.
czy podczas zmiażdżenia starego statora przy okazji uszkodził się regulator napięcia
Teoretycznie uszkodzenie mechaniczne nie powinno mieć miejsca bo regulator jest w zupełnie innym miejscu, chyba że doszło da jakiegoś zwarcia itp chociaż według mnie można to wykluczyć

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Majster128 » pt, 9 mar 2012, 22:26

Na jakie napięcie miałeś ustawiony miernik przy pomiarze? Zmienne czy stałe?

Nie wiem dlaczego przedmówcy obwiniają od razu regulator napięcia, skoro nie wiedzą, które żarówki się przepalają. To jest bardzo ważna informacja, ponieważ niektóre żarówki są zasilane napięciem zmiennym, a inne napięciem stałym.

Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Marcel111 » sob, 10 mar 2012, 12:50

stałym oczywiście, na zmiennym nic nie pokazuje. Co ciekawe główna żarówka reflektora pokazuje 30v na wysokich obrotach ale już pozycyjna tylko 6v.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Majster128 » sob, 10 mar 2012, 13:25

I dalej nie wiem, która to Ci się żarówka przepala !!
Wg. schematu żarówka przedniej lampy i postojówka zasilane są napięciem zmiennym.
Gdzie dokładnie przyłożyłeś przewody pomiarowe?

Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Marcel111 » sob, 10 mar 2012, 15:48

pali się przednia główna, już po kilku minutach pracy na wysokich obrotach, mijania i drogowe.

oto schemat z mojej serwisówki,
http://imageshack.us/photo/my-images/18 ... atorv.jpg/

nie wiem jak po nim poznać czy prąd ma być stały czy zmienny. Zawsze myślałem, że w instalacji pojazdów jest stały. Przykładałem do plusa i minusa w gnieździe głównej żarówki przedniego reflektora i tam na niskich obrotach mam 6v i około 30v przy wysokich przy ustawieniu volty prądu stałego na multimetrze, przy zmiennym nie pokazuje wcale.

Podłączyłem też żarówkę ledową (h7) i ona świeci, nie wiem czy ledowa by świeciła przy prądzie zmiennym skoro ma z góry określone bieguny do pracy (chyba, że załapywała by co drugi cykl i świeciła z rozpędu ciągle)


w necie znalazłem opis takiego testu regulatora:
_______________________________________________________
odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.

Pomiar rezystancji:
Ustawiamy miernik na omomierz i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:
Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie
(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

Prawidłowe napięcie wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.
__________________________________________________________________________________-

patrząc na schemat
regulator nr 20 ma następujące kable od dołu:
2 żółte połączone razem (jeden idzie prosto ze statora)
2 brązowe połączone razem
biały (ze statora)
2 czerwono żółte połączone razem

czyli 4 styki gdzie w trzech dochodzą po 2 kable

i teraz jak się ma powyższy opis do takich kabli przy regulatorze, które z którymi mierzyć rezystencją, które z którymi voltami AC
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Majster128 » sob, 10 mar 2012, 16:19

Jesteś pewien, że schemat który podałeś jest na pewno do twojego modelu? Posiadam jeszcze dwa inne schematy i zacząć by od tego by wybrać właściwy. Jeśli jesteś pewien, że ten schemat jest na pewno do twojego sprzęta to spróbuj go jakoś pokazać w całości razem z legendą.

Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stator pali żarówki ??

Post autor: Marcel111 » sob, 10 mar 2012, 16:54

schemat, strona 102

http://chomikuj.pl/pinyo/warsztat/motoc ... 633605.pdf

kolory sie zgadzaja na regulatorze i statorze
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”