Laickie pytanie (obroty)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz, 20 sie 2006, 13:07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
troche OT ale F1 kręci się 19000obr/min. Do tego normalny zakres to od 10000 do 19000.
Jak myślicie co by było jakby crossem na takich obrotach jezdzic?
Choć szczerze to nie wiem czy daloby rade, bo nie wiem przy ilu obrotach jest max moment obrotowy.
Ale sam odgłos byłby ciekawy ^^
Btw wie ktoś ile kręcą się simsonki, romeciki itp?
EDIT tak dla porównania F1 z Tirem, cięzarówki kręcą sie od 600 do 2000.
Jak myślicie co by było jakby crossem na takich obrotach jezdzic?
Choć szczerze to nie wiem czy daloby rade, bo nie wiem przy ilu obrotach jest max moment obrotowy.
Ale sam odgłos byłby ciekawy ^^
Btw wie ktoś ile kręcą się simsonki, romeciki itp?
EDIT tak dla porównania F1 z Tirem, cięzarówki kręcą sie od 600 do 2000.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 218
- Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Największy moment obrotowy mają ścigi 250 bo kręcą sie do chyba 24tys obrotów. Zresztą nowa R6 też sie kręci coś kole tego, chyba 21tys.
Kiedyś czytałem o prototypie crossa 125 2T o mocy ponad 50KM i momencie obrotowym 40tys z czego do 20tys nie było mocy I to nie był błąd w druku. Nie weszło to w życie bo awaryjnośc była ogromna.
Kiedyś czytałem o prototypie crossa 125 2T o mocy ponad 50KM i momencie obrotowym 40tys z czego do 20tys nie było mocy I to nie był błąd w druku. Nie weszło to w życie bo awaryjnośc była ogromna.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Kafka - to nie moment obrotowy tylko zwykłe obroty silnika
Co to jest moment obrotowy?
Moment, jako pojęcie fizyczne, jest to iloczyn siły i ramienia, czyli wielkość siły pomnożona przez ramię (jego długość), na które oddziaływuje ta siła. Na przykład oddziaływując siłą 100 kG na ramię długości 0,5 m otrzymamy moment równy 50 kGm, taką samą wartość momentu otrzymamy przy sile 50 kG działającej na ramię długości 1 m.
Moment obrotowy natomiast jest to siła potrzebna do obracania ciała wokół osi. .
Jednostką pomiaru momentu obrotowego w międzynarodowym układzie SI jest dekaniutonometr (1daNm=10Nm). Przeliczając kGm na daNm trzeba zastosować współczynnik przejścia: 1kGm=0,980665 daNm. W silnikach samochodowych / motocyklowych wartość momentu obrotowego zwyczajowo podaje się w Nm, dopisując przy jakich obr/min moment ten występuje.
Taa , oczywiście wkleiłem to z encyklopedii
Co to jest moment obrotowy?
Moment, jako pojęcie fizyczne, jest to iloczyn siły i ramienia, czyli wielkość siły pomnożona przez ramię (jego długość), na które oddziaływuje ta siła. Na przykład oddziaływując siłą 100 kG na ramię długości 0,5 m otrzymamy moment równy 50 kGm, taką samą wartość momentu otrzymamy przy sile 50 kG działającej na ramię długości 1 m.
Moment obrotowy natomiast jest to siła potrzebna do obracania ciała wokół osi. .
Jednostką pomiaru momentu obrotowego w międzynarodowym układzie SI jest dekaniutonometr (1daNm=10Nm). Przeliczając kGm na daNm trzeba zastosować współczynnik przejścia: 1kGm=0,980665 daNm. W silnikach samochodowych / motocyklowych wartość momentu obrotowego zwyczajowo podaje się w Nm, dopisując przy jakich obr/min moment ten występuje.
Taa , oczywiście wkleiłem to z encyklopedii
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Trochę kolego przesadziłeś.... Ja mam Scanie 94 d i kręci się do 3000 obrotów... Nawet star dochodzi do takiego momentu obrotowego więc nie wiem skąd ty wyrąbałeś te 2000. Pozdrosatsun pisze:troche OT ale F1 kręci się 19000obr/min. Do tego normalny zakres to od 10000 do 19000.
Jak myślicie co by było jakby crossem na takich obrotach jezdzic?
Choć szczerze to nie wiem czy daloby rade, bo nie wiem przy ilu obrotach jest max moment obrotowy.
Ale sam odgłos byłby ciekawy ^^
Btw wie ktoś ile kręcą się simsonki, romeciki itp?
EDIT tak dla porównania F1 z Tirem, cięzarówki kręcą sie od 600 do 2000.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wiesz, z tego co pamiętam to TIRy mają moment maks. przy ok. 1200-1300 obr/min, a moc maks. przy 1800-2000 obr/min, i za tym jest czerwone pole na obrotomierzu, i zresztą powyżej tych 2000 obr/min silnik po prostu nie idzie. Jak dajesz Scanii 94 nawet na małym silniku R6, 3000 obr/min, to jesteś niezły kat albo silnik był robiony przez jakiegoś tunera na wyścigi płaskie. Normalnie pompa wtryskowa nie powinna w ogole dopuścić do takich obrotów.
Normalnie się jeździ TIRem w granicach 1200-1600 obr/min. Starsze silniki były bardziej wysokoobrotowe, takie małe 6 litrowe kręciły się nawet do 2600-2800 obr/min. Potem ograniczono ich obroty, a podwyższono ciśnienie doładowania, dodano intercoolery. Moc została, a obroty spadły.
Normalnie się jeździ TIRem w granicach 1200-1600 obr/min. Starsze silniki były bardziej wysokoobrotowe, takie małe 6 litrowe kręciły się nawet do 2600-2800 obr/min. Potem ograniczono ich obroty, a podwyższono ciśnienie doładowania, dodano intercoolery. Moc została, a obroty spadły.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz, 20 sie 2006, 13:07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
To chyba jakaś stara ta scania, bo nie wiem co to za model w każdym razie w 4, patrzyłem i było 15h przejechane na powyzej 2000obr/min, z czego cały czas pracy ok. 4000h.
Normalna praca to powinna być od 1200-1600. I wolne roznie ale okolo 600.
Poza tym w wielu instrukcjach ciężarówek jest napisane że przekroczenie 3000 grozi uszkodzeniem, ponieważ może wystąpić niezgodność pracy mechanizmu zaworów z ruchem wału korbowego i wałka rozrządu. Może to powodować uderzanie zaworu o tłok lub luz, wskutek którego koniki zaworów obracają się, lub zawory przemieszczają się nieprawidłowo.
Normalna praca to powinna być od 1200-1600. I wolne roznie ale okolo 600.
Poza tym w wielu instrukcjach ciężarówek jest napisane że przekroczenie 3000 grozi uszkodzeniem, ponieważ może wystąpić niezgodność pracy mechanizmu zaworów z ruchem wału korbowego i wałka rozrządu. Może to powodować uderzanie zaworu o tłok lub luz, wskutek którego koniki zaworów obracają się, lub zawory przemieszczają się nieprawidłowo.