Laickie pytanie (obroty)

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » ndz, 25 mar 2007, 09:44

hehe o tochodzi zeby kaszty sam do tego doeszedl znajdujac mase tloka :P itp itd..
..::YZ 125 `01::..

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » czw, 14 cze 2007, 17:26

Jak obroty to obroty ale nie umiem liczyć :) Wiecie może ile kręci sie 125 , 250 , 300 oczywiście chodzi o 2pak cross , ewentualnie 4paki Nie ważne jaka marka Pozdro

Autor tematu
maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » czw, 14 cze 2007, 22:50

125 kreca sie chyba najwiecej do 10-11 tysiecy cos takiego moz ewiecej nawet a kolejne pojemnosci to juz chyba mniej sie kreca ale nie jestem pewien
..::YZ 125 `01::..

rauri
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 10:47
Motocykl: zielone 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rauri » pn, 18 cze 2007, 21:43

dt zamykala obrotomierz czyli 12tys. obrotow a crossy kreca sie o wiele wyzej mysle ze 14tys bede miec
była dt 80/110 ktm exc 125:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: acid » wt, 19 cze 2007, 14:12

miałem Honde mtx 80 r2 i kręciła sie zaledwie 7,5tys

satsun
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: ndz, 20 sie 2006, 13:07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: satsun » wt, 19 cze 2007, 18:18

troche OT ale F1 kręci się 19000obr/min. Do tego normalny zakres to od 10000 do 19000.
Jak myślicie co by było jakby crossem na takich obrotach jezdzic? :D
Choć szczerze to nie wiem czy daloby rade, bo nie wiem przy ilu obrotach jest max moment obrotowy.

Ale sam odgłos byłby ciekawy ^^

Btw wie ktoś ile kręcą się simsonki, romeciki itp?

EDIT tak dla porównania F1 z Tirem, cięzarówki kręcą sie od 600 do 2000. :)

Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » wt, 19 cze 2007, 18:39

Największy moment obrotowy mają ścigi 250 bo kręcą sie do chyba 24tys obrotów. Zresztą nowa R6 też sie kręci coś kole tego, chyba 21tys.
Kiedyś czytałem o prototypie crossa 125 2T o mocy ponad 50KM i momencie obrotowym 40tys z czego do 20tys nie było mocy :!: I to nie był błąd w druku. Nie weszło to w życie bo awaryjnośc była ogromna.

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » wt, 19 cze 2007, 19:14

Kafka - to nie moment obrotowy tylko zwykłe obroty silnika :wink:

Co to jest moment obrotowy?
Moment, jako pojęcie fizyczne, jest to iloczyn siły i ramienia, czyli wielkość siły pomnożona przez ramię (jego długość), na które oddziaływuje ta siła. Na przykład oddziaływując siłą 100 kG na ramię długości 0,5 m otrzymamy moment równy 50 kGm, taką samą wartość momentu otrzymamy przy sile 50 kG działającej na ramię długości 1 m.

Moment obrotowy natomiast jest to siła potrzebna do obracania ciała wokół osi. .

Jednostką pomiaru momentu obrotowego w międzynarodowym układzie SI jest dekaniutonometr (1daNm=10Nm). Przeliczając kGm na daNm trzeba zastosować współczynnik przejścia: 1kGm=0,980665 daNm. W silnikach samochodowych / motocyklowych wartość momentu obrotowego zwyczajowo podaje się w Nm, dopisując przy jakich obr/min moment ten występuje.

Taa , oczywiście wkleiłem to z encyklopedii :lol: :lol:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » wt, 19 cze 2007, 21:44

satsun pisze:troche OT ale F1 kręci się 19000obr/min. Do tego normalny zakres to od 10000 do 19000.
Jak myślicie co by było jakby crossem na takich obrotach jezdzic? :D
Choć szczerze to nie wiem czy daloby rade, bo nie wiem przy ilu obrotach jest max moment obrotowy.

Ale sam odgłos byłby ciekawy ^^

Btw wie ktoś ile kręcą się simsonki, romeciki itp?

EDIT tak dla porównania F1 z Tirem, cięzarówki kręcą sie od 600 do 2000. :)
Trochę kolego przesadziłeś.... Ja mam Scanie 94 d i kręci się do 3000 obrotów... Nawet star dochodzi do takiego momentu obrotowego więc nie wiem skąd ty wyrąbałeś te 2000. Pozdro

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » wt, 19 cze 2007, 22:36

Wiesz, z tego co pamiętam to TIRy mają moment maks. przy ok. 1200-1300 obr/min, a moc maks. przy 1800-2000 obr/min, i za tym jest czerwone pole na obrotomierzu, i zresztą powyżej tych 2000 obr/min silnik po prostu nie idzie. Jak dajesz Scanii 94 nawet na małym silniku R6, 3000 obr/min, to jesteś niezły kat albo silnik był robiony przez jakiegoś tunera na wyścigi płaskie. Normalnie pompa wtryskowa nie powinna w ogole dopuścić do takich obrotów.
Normalnie się jeździ TIRem w granicach 1200-1600 obr/min. Starsze silniki były bardziej wysokoobrotowe, takie małe 6 litrowe kręciły się nawet do 2600-2800 obr/min. Potem ograniczono ich obroty, a podwyższono ciśnienie doładowania, dodano intercoolery. Moc została, a obroty spadły.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

satsun
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: ndz, 20 sie 2006, 13:07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: satsun » śr, 20 cze 2007, 11:36

To chyba jakaś stara ta scania, bo nie wiem co to za model w każdym razie w 4, patrzyłem i było 15h przejechane na powyzej 2000obr/min, z czego cały czas pracy ok. 4000h.
Normalna praca to powinna być od 1200-1600. I wolne roznie ale okolo 600.

Poza tym w wielu instrukcjach ciężarówek jest napisane że przekroczenie 3000 grozi uszkodzeniem, ponieważ może wystąpić niezgodność pracy mechanizmu zaworów z ruchem wału korbowego i wałka rozrządu. Może to powodować uderzanie zaworu o tłok lub luz, wskutek którego koniki zaworów obracają się, lub zawory przemieszczają się nieprawidłowo.

robsoon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 2 sie 2007, 12:17
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: robsoon » ndz, 12 sie 2007, 23:36

siema! mozecie mi powiedziec o momencie obrotowym KLX250 i KLX300 .
Pozdr0 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”