tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ARRRI
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 26 lut 2012, 15:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: ARRRI » ndz, 26 lut 2012, 21:46

cześć . :wink: mam yamahę DT 80 po remoncie wymieniłem tłok + szlif cylindra . zrobiłem 2 tyś km i miałem jechać w dłuższą trasę niż co dzień tzn 25km w stronę , podjechałem na stacje paliw nalałem oleju do baku (dozownik wyjąłem wiec mieszam sam )potem benzynę tankowałem za 20zł to jakieś 4 l i nalałem 25ml oleju na 1l czyli 100ml. wszystko dobrze i teraz się zacznie , jadę sobie 70-80km/h 6km później trzymam gaz normalnie i zaczęły obroty spadać i prędkość ale tak powoli i zaraz mi koło przyblokowało na to ja sprzęgło koło odblokowało się i zjechałem na pobocze wszystko sprawdziłem benzyna.fajka to co mogę bez kluczy .moto przepchałem do domu rozebrałem i tłok wygląda tak jak na zdj .pytanie od czego to mogło się zrobić ? felerny tłok ? mi to wygląda na za mało oleju w mieszance leje się 1;50 to 20ml na 1l a ja dałem 25 ml na przelęki wypadek więc pytam sie was o co z tym chodzi ? . :(
http://zapodaj.net/6f44e0fe59ee.jpg.html
http://zapodaj.net/9c15a077f03d.jpg.html
http://zapodaj.net/21c2ec660524.jpg.html
http://zapodaj.net/4074847f9098.jpg.html
http://zapodaj.net/38659e0f420e.jpg.html

Awatar użytkownika
Krzysiekk_421
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
Motocykl: CRF 250 .05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: Krzysiekk_421 » pn, 27 lut 2012, 13:03

tłok do wymiany. :| może śrubka powietrze/paliwo sie poluźniła,brak oleju w skrzyni mi to wygląda na zatarcie.
Ja do Yz 125 leje 125ml oleju na 5l benzyny :finga:(dobrze leje czy trochę ubogo z olejem?)

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: Lanrets » pn, 27 lut 2012, 13:07

Źle spasowany tłok, uboga mieszanka paliwowo/powietrzna.

snuker100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: ndz, 13 lis 2011, 21:33
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TM
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: snuker100 » pn, 27 lut 2012, 15:36

Tłok jest zatarty. Miałeś wodę w chłodnicy

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: Lanrets » pn, 27 lut 2012, 17:04

seba8121 pisze:Krzysiekk_421 Ja do swojej yz 250 lałem 1:20 czyli na 5l 100ml oleju.
:finga:


Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: kris514 » pn, 27 lut 2012, 17:24

Mi to wygląda na za małą ilość benzyny w mieszance paliwowo powietrznej z tego co piszesz to jechałeś na stałych obrotach a pamiętasz na tak mniej więcej ile gazu:
1/2??
2/3??
może wina leży w iglicy lub dyszy głównej
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: grayfox » pn, 27 lut 2012, 19:22

Tłok jest czarny po górze, jeśli miałby się tak stopić z powodu ubogiej mieszanki byłby biały.

1.Olej
2.Zawór wydechowy
3.Złe pasowanie.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: kris514 » pn, 27 lut 2012, 19:32

uwierz że może mieć i taki kolor miałem w rm 125 taką sytuacje że aż tłoka przetopiło od za ubogiej mieszanki i w cale nie był biały
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: amator » pn, 27 lut 2012, 21:54

1. miałes mixol jakis oszukany :lol:
2. pasowanie na 0,04setki #-o
3. Tłok zatarty z przodu i z tyłu ewidentnie duzo powietrza mało paliwa
(dozownik wyjąłem wiec mieszam sam )
a dziurkę po dozowniku zaslepiłes ? bo jak nie to tamtędy ciagnie powietrze do cylindra
:axe:
Lanrets pisze:
seba8121 pisze:Krzysiekk_421 Ja do swojej yz 250 lałem 1:20 czyli na 5l 100ml oleju.
:finga:
Mistrzostwo wypowiedzi :shock:
Widze że moja tabela jeszcze funkcjonuje

Autor tematu
ARRRI
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 26 lut 2012, 15:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: ARRRI » pn, 27 lut 2012, 22:06

:D Olej w skrzyni jest , tłok spasowany myśle dobrze nie było to robione u tokarza tylko w firmie specjalizującej się w szlifowaniu honowaniu cylindrów ,planowaniu itp. Mieszanka zbytnio nie przykuwałem uwagi do strojenia gaźnika zawsze jeździł było ok. . w chłodnicy miałem wodę 50% i płyn % . jechałem raczej na 2/3 gazu . nie ma w dt 80 lc 2 zaworu wydechowego . rzeczywiście nie zaślepiłem dziurki w gaźniku od dozownika . ale czemu teraz padł mi tłok jak zrobiłem od remontu ponad 1000km hm ? i te pasowanie to czemu piszesz ze źle jak na necie pisze że 0,04 mm ma pasowanie dt 80 ?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: amator » wt, 28 lut 2012, 11:36

ARRRI pisze::D Olej w skrzyni jest , tłok spasowany myśle dobrze nie było to robione u tokarza tylko w firmie specjalizującej się w szlifowaniu honowaniu cylindrów ,planowaniu itp. Mieszanka zbytnio nie przykuwałem uwagi do strojenia gaźnika zawsze jeździł było ok. . w chłodnicy miałem wodę 50% i płyn % . jechałem raczej na 2/3 gazu . nie ma w dt 80 lc 2 zaworu wydechowego . rzeczywiście nie zaślepiłem dziurki w gaźniku od dozownika . ale czemu teraz padł mi tłok jak zrobiłem od remontu ponad 1000km hm ? i te pasowanie to czemu piszesz ze źle jak na necie pisze że 0,04 mm ma pasowanie dt 80 ?
1.Olej w skrzyni nie ma tu nic do rzeczy. To jest oddzielny mechanizm i silnik może pracować sam całkowicie bez skrzyni biegów jak chociażby w skuterach.
2.Wierzę ze szlif był robiony u szlifierza a nie u tokarza ale 4 setki ,które zalecają w necie to jak sam widzisz za ciasno.Być moze na powłoce nikasilowej ale nie na żeliwie. Czy szlifierz sam Ci zaproponował to pasowanie ? czy Zrobił to na Twoja prośbę?
3. Mieszanka -strojenie gaźnika też się nie czepiłbym chociaż jak ustawione było na oszczędzanie to mogło to mieć minimalny wpływ.
4. woda 50%-płyn , przemilczę nie skomentuję :rolleyes: napisz tylko co konkretnie należało do tego remontu i jakie części wymieniłeś? (wszystkie, choćby najmniejsza śrubka i jake uszczelki jak na spowiedzi :D )
5. jazda na 2/3 gazu - kto to teraz sprawdzi jak jechałeś? ,każdy sie broni , na 2/3 prawdopodobnie by Ci sie nie przytarł ale Ty mogłeś zrobić to co w większości jest przyczyną zatarć - mogłeś jechać długi odcinek na tym samym gazie, nastąpił znaczny wzrost temperatury w krótkim czasie ciepło nie zostało odebrane i zrobiło się za ciasno.
6. przejechane 1000km- to około 60 litrów benzyny i 2 litry oleju, rzeczywiście tyle zjeździłeś?
Ponadto napisałeś:
zrobiłem 2 tyś km i miałem jechać w dłuższą trasę niż co dzień tzn 25km w stronę
Po prostu za długa trasę obrałeś, zawsze krótko i zdążał ostygnąć a tu był ten raz kiedy pociągnąłeś gazem. I skąd te 2 tyś km przecież było 1000?
7. Nie zaślepienie dziurki - no stary to pojechałeś po bandzie, przecież Ty karmiłeś go powietrzem a nie mieszanką paliwowo-olejową
8.Tankowanie
nalałem oleju do baku potem benzynę tankowałem za 20zł to jakieś 4 l i nalałem 25ml oleju na 1l czyli 100ml.
benzyna nie wymieszała się dokładnie z olejem mieszanka była nie jednorodna , mogłes jakiś czas jechać na czystym paliwie bez oleju stad efekty
No i ostatnie wnioski .
Nie ma żadnej pewności że to zatarcie było jednorazowe . Podejrzewam ze już wcześniej Ci łapało kilka razy tylko nie zwróciłeś uwagi na to, dopiero ten ostatni raz był tragiczny w skutkach. Żeby tak zakatować tłoka z przodu i z tyłu przy jednorazowej przejażdżce to ciężko w to uwierzyć
Pozdrawiam Amator

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: tłoczek ;d yamaha dt 80 Lc 2

Post autor: seba8121 » wt, 28 lut 2012, 12:03

Lanrets pisze:
seba8121 pisze:Krzysiekk_421 Ja do swojej yz 250 lałem 1:20 czyli na 5l 100ml oleju.
:finga:
Mistrzostwo wypowiedzi :shock:
Widze że moja tabela jeszcze funkcjonuje[/quote]

haha, teraz się przykapowałem jaki błąd, już wczoraj patrzyłem i nie wiedziałem o co chodzi. Trochę humoru na forum nie zaszkodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”