KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ttfan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 16 maja 2007, 09:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: ttfan » czw, 23 lut 2012, 12:18

Tak jak w temacie; rzecz dotyczy LC4640 2003 - przebieg 9tyś (raczej oryginał - długo stał); na niskich obrotach słychać co jakiś czas stuk (jakby łyżeczka o łyżeczkę) - nie jest on cykliczny, pojawia się co jakiś czas od tak sobie; w zakresie średnich i wyższych obrotów nie występuje; na myśl przyszło mi sprzęgiełko rozrusznika (w celu sprawdzenia wyciągnąłem koło pośrednie łączące rozrusznik i sprzęgiełko i dalej to samo - nie wiem czy to wiarygodny sposób); druga rzecz to autodekompresator - na pewno działa, bo słychać wyraźny stuknięcie przy kopaniu; Pytanie moje takie: jak dokładnie sprawdzić autodekompresator i sprzęgiełko, żeby mieć pewność co jest przyczyną? Ewentualnie co jeszcze innego mogłoby mieć wpływ?

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: Marcel111 » czw, 23 lut 2012, 14:05

U mnie przyczyną takiego objawu w Hondzie był autodekompresator, tylko na wolnych obrotach od czasu do czasu stuk metaliczny.
Wyjąłem wałek i go po prostu zdjąłem, nie zauważyłem żeby ciężej odpalał, jedyne co to aby ustawić tłok za GMP do odpalenia trzeba użyć ręcznego bo kompresja nie pozwala przeżucić tłoka.

Honda była jednak tylko kopna, nie wiem jak skończy się wywalenie autodekompresatora w przypadku sprzętu z rozrusznikiem.
T
eraz w Exc520 mam tak, że jak naciskam rozrusznik to kompresja blokuje i nie ma siły kręcić (nowy naładowany aku) muszę wcisnąć ręczny dekompresator, rozpędzić rozrusznikiem obroty i kiedy puszczam ręczny dekompresator moto odpala.
Być może jest to właśnie objaw braku autodekompresatora albo jego złego działania , nie wiem czy jest bo jeszcze nie zaglądałem.
Jeśli ktoś wie to proszę dać znać. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolę wiedzieć co się dzieje i jakie są przyczyny.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
ttfan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 16 maja 2007, 09:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: ttfan » sob, 25 lut 2012, 15:08

Ściągnąłem dziś pokrywę zaworową - jak zdiagnozować czy autodekompresator jest 100% ok? (dodam, że jak się kopało, to było słychać charakterystyczne stuknięcie i na pewno autodeko uchylało zawory); Co mogłoby powodować, że na wolnych obrotach autodeko co jakiś tam czas się załącza (taką mam teorię odnośnie tego niecyklicznego stuku)? U góry wszystko posprawdzałem - luzy zaworowe były ok, wszystkie łożyska dobre, autodeko ma duży luz, jak się rusza w kierunku przód - tył motocykla, ale wydaje mi się, że tak chyba musi być; Podejrzewałem też sprzęgiełko rozrusznika, ale jak pisałem wcześniej wyciągnąłem koło pośrednie, które zazębia rozrusznik ze sprzęgiełkiem i dalej było to samo; Zużyte autodeko mogłoby zazębiać się na niskich obrotach..?

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: Marcel111 » sob, 25 lut 2012, 17:57

on się lekko rusza. Tam są takie sprężynki i kulki, i siła odśrodkowa odpowiednio wysokich obrotów blokuje go, a jak jest
zużyty to właśnie może stukać. Nie wiem jak to sprawdzić, ja bym zdjął z wałka (być może będzie trzeba podgrzać palnikiem
żeby się rozszerzył) i zobaczył, czy bez też stuka.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
ttfan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 16 maja 2007, 09:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: ttfan » śr, 29 lut 2012, 18:00

Ściągnąłem autodekompresator - większego wyrobienia i zużycia na nim ani na kołku ustalającym nie widać; w celu sprawdzenia czy to jest przyczyną stukania chciałbym go ściągnąć, żeby nie musieć szukać innych ewentualnych przyczyn stuków; pytanie moje takie: bolec, który jest umieszczony w wałku i który znajduje się pod autodekompresatorem muszę wybić czy może zostać, bo wydaje mi się, że jest wciśnięty i będzie problem z ewentualnym wybiciem, a nie chciałbym, żeby wyleciał podczas pracy silnika (próbowałem lekko młotkiem i stoi w miejscu); chodzi mi oczywiście o element zaznaczony na zdjęciu;


Uploaded with ImageShack.us

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: Marcel111 » śr, 29 lut 2012, 18:36

ja to zostawiłem i puki co w hondzie nie wyleciał :-)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
ttfan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 16 maja 2007, 09:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: ttfan » pn, 5 mar 2012, 22:55

Winne okazało się autodeko; nie wiem dlaczego się załączało, bo nie widać praktycznie żadnych śladów zużycia na nim; pytanie na szybko: łożysko na wałku rozrządu ma być zamknięte obustronnie czy nie oraz czy ma być z luzem C3 czy bez, bo chcę kupić nowe;

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: Marcel111 » wt, 6 mar 2012, 01:55

tam się chyba sprężynki zużywają a po nich nie będzie specjalnie widać.
Jak masz teraz z odpalaniem z rozrusznika bez autodeko? jakaś różnica?

co do łożysk wejdz na
http://www.ronniesbennington.com/fiche_select.asp

tam masz fiszki, w roczniku 2003 masz fiszkę wałka przy 625 sxc Timing valve
25 i 23 to oznaczenia łożysk
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
ttfan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 16 maja 2007, 09:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: ttfan » pn, 26 mar 2012, 20:30



Uploaded with ImageShack.us

Pytanie retoryczne - istnieje chociaż 1% prawdopodobieństwa, że pełno takich ładnych opiłków w oleju drobnej ziarnistości to kawałki trybów, czy raczej pewnik korbowód; dodam, że silnik pracuje jakby głośniej, raczej bez metalicznych stuków, ale na pewno głośniej niż choćby silnik kumpla;

Autor tematu
ttfan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 16 maja 2007, 09:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: ttfan » czw, 29 mar 2012, 18:32

Pomyślałem, że dla potomnych kiedyś komuś się przyda... oznak, gdy go kupowałem nie było żadnych - żadnego kopcenia, silnik chodził normalnie, może trochę głośniej, ale nigdy nie myślałem, że to aż tak będzie wyglądać (na szczęście korba ok); jedyne co skłoniło mnie do rozbiórki silnika, to niewielkie ilości małych opiłków (których nie przyciągał magnes) w oleju; teraz tylko pozostaje znaleźć przyczynę, dlaczego do tego doszło... w miejscach, które zaznaczyłem niestety najprawdopodobniej są 2 małe pęknięcia, więc na moje oko o nicasilu można już zapomnieć... jedynym rozwiązaniem chyba będzie wstawienie tulei, dlatego jeżeli ktoś na takowej śmiga w lc4, to prosiłbym o opinię czy to się po prostu sprawdzi...

Uploaded with ImageShack.us

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: Marcel111 » czw, 29 mar 2012, 19:05

a jak miałeś z tym odpalaniem rozrusznikiem po zdjęciu autodeko?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM LC4 640; stuki na wolnych obrotach;

Post autor: Marcel111 » czw, 12 kwie 2012, 00:46

Marcel111 pisze:
Teraz w Exc520 mam tak, że jak naciskam rozrusznik to kompresja blokuje i nie ma siły kręcić (nowy naładowany aku) muszę wcisnąć ręczny dekompresator, rozpędzić rozrusznikiem obroty i kiedy puszczam ręczny dekompresator moto odpala.
Być może jest to właśnie objaw braku autodekompresatora albo jego złego działania , nie wiem czy jest bo jeszcze nie zaglądałem.
Jeśli ktoś wie to proszę dać znać. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale wolę wiedzieć co się dzieje i jakie są przyczyny.

sprawa wyjaśniona, podczas wymiany zaworów wydechowych i łożysk wałka rozrządu, zauważyłem, że w autoryzowanym serwisie KTM gdzie przeprowadzany był wcześniejszy remont( poprzedni właściciel) , jakiś geniusz odwrotnie założył sprężynkę autodekompresatora i on był cały czas wyłączony - nie działał.

Teraz działa i nie musze rozpędzać rozrusznika na wciśniętym ręcznym deko, tylko kręci od razu z guzika.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”