Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
estilete3
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 21 gru 2009, 18:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: estilete3 » ndz, 19 lut 2012, 16:27

Otóż Tato bedąc za granicą zakupił RM 250 z 1985 roku . 2 Własciciel , oryginalny lakier na wydechu , silnik jak nówka , motor pali od strzału czy zimny czy ciepły , ale po jeździe wystąpił problem . Po odpaleniu motoru i rozgrzaniu go na wolnych , czas na jazde i tu ku ździwieniu motor się nie dokręca na maxa , niby na 2 i 3 biegu sie podnosi na gume , lecz przy odkręceniu manetki na maxa słuchać buczenie i brak mocy . Jak już załapie to idzie , ale w wiekszosci przymula . Świeca ma kolor kawy z mlekiem , wygląda jak nowa , gaźnik był czyszczony , a filtr brudny nie nadający się do załozenia . Z gąbką czy bez motor zachowuje się tak samo i tu moje pytanie czym moze być spowodowana taka reakcja motocykla . Problem jest o tyle większy , że jako jest to motor z 1985 roku to gaźnik wygląda jak z czołgu , ma kształty prostokątne i nie ma żadnej śrubki do regulacji obrotów czy też powietrza . Jak się z tym uporać ? Z góry dziękuje ;)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3258
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: Majster128 » ndz, 19 lut 2012, 16:37

Filtr powietrza musi być zamontowany. Musi też być czysty i nasączony olejem do filtrów. Od tego zacznij.
Później przeglądnij bak, czy nie ma w nim śmieci, ewentualnie wyczyść lub zamontuj filtr paliwa.
Przeczyść dobrze gaźnik zwracając uwagę na kanały wychodzące w stronę filtra powietrza.

Awatar użytkownika
TwitterMX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: ndz, 19 cze 2011, 12:38
Motocykl: TM RACING 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczępy/Staszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: TwitterMX » ndz, 19 lut 2012, 16:59

Warto chyba też sprawdzić czy gdzieś nie łapie lewego powietrza.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Awatar użytkownika
Autor tematu
estilete3
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 21 gru 2009, 18:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: estilete3 » ndz, 19 lut 2012, 18:25

A jak wygląda sprawa regulacji w tym gaźniku ? Wiadomo , że po każdym remoncie pieca w 2T trzeba regulować gaźnik , a tu się wydaje jakby takiej opcji nie było . pozostaje tylko iglica? ;>

Awatar użytkownika
snuker100
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: ndz, 13 lis 2011, 21:33
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TM
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: snuker100 » ndz, 19 lut 2012, 19:19

Wydaje mi się, że tłok trzeba zmienić. Najpierw sprawdź jaką ma kompresję.
Co do regulacji to prześlij zdjęcia gaźnika, coś się wykombinuje.

Awatar użytkownika
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 291
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: Ciechu » ndz, 19 lut 2012, 20:41

Najpierw sprawdź czy kranik jest drożny. Jeśli silnik odpala prawidłowo w każdych warunkach i do pewnego zakresu obrotów pracuje dobrze to nie podejrzewałbym tłoka. Skupiłbym się na sprawdzeniu dopływu paliwa. Buczenie to klasyczny objaw znacząco nieprawidłowego składu mieszanki. Może spróbuj podnieść iglicę o jeden stopień lub wymień dyszę główną na większą (lub mniejszą).
Regulację wykonaj z czystym filtrem powietrza.

Awatar użytkownika
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: kamil250 » pn, 20 lut 2012, 02:03

Po kolei po zrób to tak:
1 Kup nowy/wyczyść stary filtr powietrza i nasącz w specjalnym oleju do gąbkowych filtrów powietrza.
2 Wyczyść zbiornik i filtry paliwa, oraz sprawdź, czy przez kranik przepływa paliwo.
3 Nalej świeże paliwo z dobrym syntetycznym olejem w odpowiedniej proporcji.
4 Zamontuj nową świecę (jeśli to nie to to będziesz miał w razie czego nową w zapasie)
5 Regulacja gaźnika
7 Jeśli wszystkie powyższe rzeczy posprawdzasz to ściągaj cylek. W zasadzie powinieneś to zrobić bezwzględnie czy moto chodzi, czy nie zrobić zaraz po zakupie.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
estilete3
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 21 gru 2009, 18:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: estilete3 » pn, 20 lut 2012, 11:09

Też myślałem nad rozebraniem cylindra , ale skoro pali za każdym razem od kopa , niezależnie czy temperatura dodatnia czy ujemna , więc myśle , że jest wszystko okej . Gaźnik czysciłem , w środku był taki zaoliwiony , jak motor długo stal to ten olej z benzyny sie chyba lekko osadził . Dziwi mnie , że z brudnym filtrem który sie juz do niczego nie nadawał i bez niego , moto chodzi tak samo i jeszcze zastanawia mnie jedno , jak regulowac gaźnik skoro żadnej regulacji z w nim nie ma , jedynie to iglica ? + Membrany w jakiś sposób mogą wpłynąc czy raczej nie ? Bo te objawy typowo przedstawiają za mało paliwa lub zły skład powietrza

Awatar użytkownika
253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: 253barek » pn, 20 lut 2012, 11:39

pokaż zdjęcia gaźnika

Awatar użytkownika
Autor tematu
estilete3
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 21 gru 2009, 18:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: estilete3 » pn, 20 lut 2012, 12:24

Jedyne co wam moge pokazac , to , że w tym motorze jest taki sam gaźnik , bo to nawet ten sam rok , konkretnie zdjecia podam dopiero za tydzien jak motor bedzie w kraju http://img4.sprzedajemy.pl/1000x901c_su ... 784199.jpg

Awatar użytkownika
tomek1777
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 15:13
Motocykl: Suzuki RMX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: tomek1777 » pn, 20 lut 2012, 16:19

Zdjęcie nie jest za wyrazne ale przy wlocie od filtra jest chyba śrubka do składu mieszanki. Ja jak nalałem za dużo oleju do mieszanki to moto jak jechało sie chwile spokojnie nie chciał odrazu sie wkręcić na max dopiero po chwili przepalał ten olej i zaczynał się kręcić.

Awatar użytkownika
253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 1985 rok , regulacja

Post autor: 253barek » pn, 20 lut 2012, 18:18

słabo widać ale przy airboxie masz złota śrubkę od powietrza, a obroty będą zapewne regulowane tym dużym czarnym pokrętłem od ssania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”