Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: seba yamaha yz » pt, 17 lut 2012, 17:42

podzielcie sie swoimi doswiadczeniami i czy były jakies przyrosty mocy.

Awatar użytkownika
Krzysiekk_421
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
Motocykl: CRF 250 .05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Krzysiekk_421 » pt, 17 lut 2012, 20:02

o przyroście mocy możesz zapomnieć,nie odczujesz tego :) :finga:

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: kamil250 » pt, 17 lut 2012, 21:02

Wiem, że w simsonie, rometach, wsk i innych podobnych wynalazkach coś to daje i ponoć można to odczuć :wink: .
Na pewno ci nie zaszkodzi polerowanie kanałów, ale nie odczujesz tego w jeździe :D .
Co do polerowania skrzyni korbowej to nie wiem w czym to ma pomóc :rolleyes:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: jacekz80 » pt, 17 lut 2012, 21:17

Ja osobiście polerowałem głowice,nie wiem czy coś to dało,ale na pewno mniej osadza sie nagar :) teoretycznie.Tak samo jest z polerowaniem kanału wylotowego(wydechowego).
Z tego co wiem to skrzyni korbowej sie nie poleruje.Nie wiem dla czego,ale mysle,ze porowatosc zwiększa lepsze chłodzenie po przez mieszankę.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: grayfox » pt, 17 lut 2012, 22:53

Jeśli już to obstawiam, że chodzi o lepszy przepływ mieszanki przez komorę, tzn, mniej turbulentny. Aczkolwiek nie sądzę aby to dało się odczuć. Kilku kolegów na forum robiło takie coś, ostatnio chyba Reniek jeśli sie nie myle :D

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: kamil250 » pt, 17 lut 2012, 23:05

grayfox pisze:Jeśli już to obstawiam, że chodzi o lepszy przepływ mieszanki przez komorę, tzn, mniej turbulentny. Aczkolwiek nie sądzę aby to dało się odczuć. Kilku kolegów na forum robiło takie coś, ostatnio chyba Reniek jeśli sie nie myle :D
Tak. Reniek w swojej galerii pokazał efekt na cr 250
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Majster128 » pt, 17 lut 2012, 23:33

Fakt w WSK 175 Kobuz po wypolerowaniu kanałów i skrzyni korbowej można było bardzo odczuć różnicę.
Tyle że chropowatość tamtych kanałów była nieporównywalnie większa od aktualnie spotykanych w cross/enduro.

slawek600
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: wt, 31 sty 2012, 01:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: slawek600 » sob, 18 lut 2012, 00:10

OSOBIŚCIE GDYBYM CHCIAŁ ZWIĘKSZYĆ MOC W SWOIM 2T POMYŚLAŁBYM O JAKIMŚ DYFUZORZE NP. HGS, SĄ TEŻ ZESTAWY SPORTOWYCH DYSZ.TAKIE POŁĄCZENIE DAJE PEWNY WZROST MOCY.
KIEDYŚ SŁYSZAŁEM O KOREKCIE KANAŁÓW, JEDNAK Z POWODU ŹLE OSADZONEJ TULEI CYLINDRA

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Reniek » sob, 18 lut 2012, 12:37

Koledzy , przy polerowaniu (kanałów , głowicy , korby , tłoka od spodu , skrzyni korbowej ) jest dość ważne zgranie cylindra z karterami nie tylko polerowanie . Chodzi o "rotacje ,turbulencje " nie wiem jak to dokładnie i fachowo się nazywa i obieg benzyny + powietrza po wyjściu z gaźnika aż do momentu " spalenie i wydalenia" tylko trzeba pamiętać o tym , że po wyjściu mieszanki pow +benz powinno sie wszystko ładnie mieszać ( w WSK)robiło sie papierem rysy przy wylocie z gaźnika by pow i benzyna sie mieszała w crosówkach raczej wszystko zostaje rozbite przez membrany.
Po tych zabiegach (TEORETYCZNIE) powinna się poprawić charakterystyka pracy silnika i reakcja na manetkę .
Jeśli chodzi o przyrost mocy to wystarczy zainwestować w cały układ wydechowy , elektryke , przy gaźniku spędzic troche czasu i proszę wierzyć że to odczujecie.
Tylko to można zrobic dla własnej przyjemności jak to robi wielu z nas bo jeśli mowa o 250 w2T to tam seryjnie mocy nikomu nie powinno brakować.

Jeśli się mylę na pewno znajdzie sie ktoś kto mnie poprawi , liczę na osoby bardziej doświadczone.
Ps. osobiście polecam.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Majster128 » sob, 18 lut 2012, 13:41

Reniek to prawda, że oprócz samego zmniejszenia chropowatości kanałów ważne jest też zgranie kanałów przepłukiwania cylindra z karterami. Nie może być tam schodków.
Chropowatość kanałów wpływa tylko bardzo nieznacznie na rozmieszanie benzyny z powietrzem. Można to pominąć, ponieważ korzyści z chropowatości na rzecz dobrej mieszanki są o wiele mniejsze niż korzyści wynikające obniżenia tarcia mieszanki o ścianki kanałów. Co daje większą prędkość przepływową.
W gaźnikowych silnikach 2T są trzy etapy, które mają największy wpływ na jakość mieszaniny paliwowo powietrznej:
- budowa gaźnika, średnica gardzieli, rodzaj rozpylacza,
- etap wstępnego sprężania mieszanki w skrzyni korbowej, gdzie mieszanina nadal się miesza,
- sprężanie w komorze spalania już przy podwyższonej temperaturze.

Hehe trzeba być już na prawdę kozakiem, żeby zwiększać jeszcze moc crossa 250 2t :D

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Reniek » sob, 18 lut 2012, 14:56

Majster128 pisze:Hehe trzeba być już na prawdę kozakiem, żeby zwiększać jeszcze moc crossa 250 2t :D
w 1000% się z tym zgadzam :D :D :D jedynie można to robić dla "własnej przyjemności" , wracając do strojenia , polerowania i poprawiania fabryki fakt faktem ,że można się z tym bawić by osobisty motorek byl przygotowany pod danego jeźdźca i poprawienie dołu czy środka .
Więc decyzja o tym ,co, kto zrobi i jak ,zrobi nalezy do niego.
Ps.Majster domyślam sie , że nie raz rozbierałeś silnik więc widziałeś w jakim stopniu sa chropowate kartery , fakt faktem , że już fabryka pomyślała by to było zniwelowane w jak największym stopniu , ale nie zostało to zrobione do maximum , więc "prawie" wszystko da sie poprawić i dopiąć na ostatni guzik.
Nie mówię o podnoszeniu mocy silnika w 2T co jest o wiele łatwiejsze i wykonalne na więcej sposobów niż 4T
lecz o jego pracy i charakterystyce.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Majster128 » sob, 18 lut 2012, 15:49

Każdy już dopieszcza swoje laleczki według upodobań :o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”