Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
-
Autor tematuseba yamaha yz
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
podzielcie sie swoimi doswiadczeniami i czy były jakies przyrosty mocy.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 163
- Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
- Motocykl: CRF 250 .05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Podkarpacie.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
o przyroście mocy możesz zapomnieć,nie odczujesz tego :finga:
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Wiem, że w simsonie, rometach, wsk i innych podobnych wynalazkach coś to daje i ponoć można to odczuć .
Na pewno ci nie zaszkodzi polerowanie kanałów, ale nie odczujesz tego w jeździe .
Co do polerowania skrzyni korbowej to nie wiem w czym to ma pomóc :rolleyes:
Na pewno ci nie zaszkodzi polerowanie kanałów, ale nie odczujesz tego w jeździe .
Co do polerowania skrzyni korbowej to nie wiem w czym to ma pomóc :rolleyes:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Ja osobiście polerowałem głowice,nie wiem czy coś to dało,ale na pewno mniej osadza sie nagar teoretycznie.Tak samo jest z polerowaniem kanału wylotowego(wydechowego).
Z tego co wiem to skrzyni korbowej sie nie poleruje.Nie wiem dla czego,ale mysle,ze porowatosc zwiększa lepsze chłodzenie po przez mieszankę.
Z tego co wiem to skrzyni korbowej sie nie poleruje.Nie wiem dla czego,ale mysle,ze porowatosc zwiększa lepsze chłodzenie po przez mieszankę.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Jeśli już to obstawiam, że chodzi o lepszy przepływ mieszanki przez komorę, tzn, mniej turbulentny. Aczkolwiek nie sądzę aby to dało się odczuć. Kilku kolegów na forum robiło takie coś, ostatnio chyba Reniek jeśli sie nie myle
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Tak. Reniek w swojej galerii pokazał efekt na cr 250grayfox pisze:Jeśli już to obstawiam, że chodzi o lepszy przepływ mieszanki przez komorę, tzn, mniej turbulentny. Aczkolwiek nie sądzę aby to dało się odczuć. Kilku kolegów na forum robiło takie coś, ostatnio chyba Reniek jeśli sie nie myle
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Fakt w WSK 175 Kobuz po wypolerowaniu kanałów i skrzyni korbowej można było bardzo odczuć różnicę.
Tyle że chropowatość tamtych kanałów była nieporównywalnie większa od aktualnie spotykanych w cross/enduro.
Tyle że chropowatość tamtych kanałów była nieporównywalnie większa od aktualnie spotykanych w cross/enduro.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: wt, 31 sty 2012, 01:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
OSOBIŚCIE GDYBYM CHCIAŁ ZWIĘKSZYĆ MOC W SWOIM 2T POMYŚLAŁBYM O JAKIMŚ DYFUZORZE NP. HGS, SĄ TEŻ ZESTAWY SPORTOWYCH DYSZ.TAKIE POŁĄCZENIE DAJE PEWNY WZROST MOCY.
KIEDYŚ SŁYSZAŁEM O KOREKCIE KANAŁÓW, JEDNAK Z POWODU ŹLE OSADZONEJ TULEI CYLINDRA
KIEDYŚ SŁYSZAŁEM O KOREKCIE KANAŁÓW, JEDNAK Z POWODU ŹLE OSADZONEJ TULEI CYLINDRA
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Koledzy , przy polerowaniu (kanałów , głowicy , korby , tłoka od spodu , skrzyni korbowej ) jest dość ważne zgranie cylindra z karterami nie tylko polerowanie . Chodzi o "rotacje ,turbulencje " nie wiem jak to dokładnie i fachowo się nazywa i obieg benzyny + powietrza po wyjściu z gaźnika aż do momentu " spalenie i wydalenia" tylko trzeba pamiętać o tym , że po wyjściu mieszanki pow +benz powinno sie wszystko ładnie mieszać ( w WSK)robiło sie papierem rysy przy wylocie z gaźnika by pow i benzyna sie mieszała w crosówkach raczej wszystko zostaje rozbite przez membrany.
Po tych zabiegach (TEORETYCZNIE) powinna się poprawić charakterystyka pracy silnika i reakcja na manetkę .
Jeśli chodzi o przyrost mocy to wystarczy zainwestować w cały układ wydechowy , elektryke , przy gaźniku spędzic troche czasu i proszę wierzyć że to odczujecie.
Tylko to można zrobic dla własnej przyjemności jak to robi wielu z nas bo jeśli mowa o 250 w2T to tam seryjnie mocy nikomu nie powinno brakować.
Jeśli się mylę na pewno znajdzie sie ktoś kto mnie poprawi , liczę na osoby bardziej doświadczone.
Ps. osobiście polecam.
Po tych zabiegach (TEORETYCZNIE) powinna się poprawić charakterystyka pracy silnika i reakcja na manetkę .
Jeśli chodzi o przyrost mocy to wystarczy zainwestować w cały układ wydechowy , elektryke , przy gaźniku spędzic troche czasu i proszę wierzyć że to odczujecie.
Tylko to można zrobic dla własnej przyjemności jak to robi wielu z nas bo jeśli mowa o 250 w2T to tam seryjnie mocy nikomu nie powinno brakować.
Jeśli się mylę na pewno znajdzie sie ktoś kto mnie poprawi , liczę na osoby bardziej doświadczone.
Ps. osobiście polecam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
Reniek to prawda, że oprócz samego zmniejszenia chropowatości kanałów ważne jest też zgranie kanałów przepłukiwania cylindra z karterami. Nie może być tam schodków.
Chropowatość kanałów wpływa tylko bardzo nieznacznie na rozmieszanie benzyny z powietrzem. Można to pominąć, ponieważ korzyści z chropowatości na rzecz dobrej mieszanki są o wiele mniejsze niż korzyści wynikające obniżenia tarcia mieszanki o ścianki kanałów. Co daje większą prędkość przepływową.
W gaźnikowych silnikach 2T są trzy etapy, które mają największy wpływ na jakość mieszaniny paliwowo powietrznej:
- budowa gaźnika, średnica gardzieli, rodzaj rozpylacza,
- etap wstępnego sprężania mieszanki w skrzyni korbowej, gdzie mieszanina nadal się miesza,
- sprężanie w komorze spalania już przy podwyższonej temperaturze.
Hehe trzeba być już na prawdę kozakiem, żeby zwiększać jeszcze moc crossa 250 2t
Chropowatość kanałów wpływa tylko bardzo nieznacznie na rozmieszanie benzyny z powietrzem. Można to pominąć, ponieważ korzyści z chropowatości na rzecz dobrej mieszanki są o wiele mniejsze niż korzyści wynikające obniżenia tarcia mieszanki o ścianki kanałów. Co daje większą prędkość przepływową.
W gaźnikowych silnikach 2T są trzy etapy, które mają największy wpływ na jakość mieszaniny paliwowo powietrznej:
- budowa gaźnika, średnica gardzieli, rodzaj rozpylacza,
- etap wstępnego sprężania mieszanki w skrzyni korbowej, gdzie mieszanina nadal się miesza,
- sprężanie w komorze spalania już przy podwyższonej temperaturze.
Hehe trzeba być już na prawdę kozakiem, żeby zwiększać jeszcze moc crossa 250 2t
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t
w 1000% się z tym zgadzam jedynie można to robić dla "własnej przyjemności" , wracając do strojenia , polerowania i poprawiania fabryki fakt faktem ,że można się z tym bawić by osobisty motorek byl przygotowany pod danego jeźdźca i poprawienie dołu czy środka .Majster128 pisze:Hehe trzeba być już na prawdę kozakiem, żeby zwiększać jeszcze moc crossa 250 2t
Więc decyzja o tym ,co, kto zrobi i jak ,zrobi nalezy do niego.
Ps.Majster domyślam sie , że nie raz rozbierałeś silnik więc widziałeś w jakim stopniu sa chropowate kartery , fakt faktem , że już fabryka pomyślała by to było zniwelowane w jak największym stopniu , ale nie zostało to zrobione do maximum , więc "prawie" wszystko da sie poprawić i dopiąć na ostatni guzik.
Nie mówię o podnoszeniu mocy silnika w 2T co jest o wiele łatwiejsze i wykonalne na więcej sposobów niż 4T
lecz o jego pracy i charakterystyce.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline