Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
maciejos73
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 28 paź 2010, 18:56
Motocykl: KTM EXC 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań / Przeźmierowo
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: maciejos73 » śr, 7 mar 2012, 02:26

Wydech polerujesz dla lepszego flow, głowice zeby sie nic nie osadzało a komore korbową sie piaskuje kochane geniusze :) po polerce mieszanka bedzie sie skraplać i w sytuacjach ekstremalnych nie zapalicie zimnego silnika.
Sprawa kanałów i strojenia to kilka książek, dobranie odpowiedniego wydechu, lub wyspawanie sobie najoptymalniejszego - jakies 3dni na torze lub na hamowni ze spawaczem zeby poprawiał co trzeba i dobranie optymalnego czasu otwarcia okien, najpierw płuczących, potem wydechowych, mozna pobawic sie z charakterystyka za pomoca regulacji momentu otwarcia zaworu wydechowego, w KTM jest to sprężyna, jakies 2min roboty jak ma sie inna w zasiegu dłoni (nowsze roczniki) w innych rocznikach i innych moto bywa ciężej ale warto sie namęczyc bo co nam po wysokostrojonym silniku jak zamulać bedzie nam charakterystyke zawór wyd.
Idąc w typowa komercje wydechy typu HGS i DOMA to typowe europejczyki na wolniejsze tory a FMF i PC to typowe amerykance na długie i szybkie racetrack'i :)
Samym kształtem głowicy mozna osiagnąc niespodziewane zmiany (lepsza reakcja na gaz, wiecej Nm, wyzsze wkrecanie, wieksza tolerancja na paliwa wysokooktanowe typu metanol, itd)
w razie ambitniejszych planów służę radą, gg : 344410, mail : maciejos73@gmail.com

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Majster128 » śr, 7 mar 2012, 06:47

maciejos73 pisze:Wydech polerujesz dla lepszego flow, głowice zeby sie nic nie osadzało a komore korbową sie piaskuje kochane geniusze :) po polerce mieszanka bedzie sie skraplać i w sytuacjach ekstremalnych nie zapalicie zimnego silnika.
Z Ciebie widzę, że też jest niezły geniusz jeśli nawet nie potrafisz odmienić przymiotnika "kochany".
Dlaczego miałaby się skraplać po polerce, a przed się nie skrapla ?

maciejos73 pisze:Sprawa kanałów i strojenia to kilka książek, dobranie odpowiedniego wydechu, lub wyspawanie sobie najoptymalniejszego - jakies 3dni na torze lub na hamowni ze spawaczem zeby poprawiał co trzeba i dobranie optymalnego czasu otwarcia okien, najpierw płuczących, potem wydechowych,
Chyba coś tu zamieszałeś.

maciejos73
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 28 paź 2010, 18:56
Motocykl: KTM EXC 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań / Przeźmierowo
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: maciejos73 » śr, 7 mar 2012, 15:45

Ad. 1 owszem z polskiego jestem noga, w koncu mat-fiz :)

Ad. 2przed polerką metal ma pewną chropowatość, a po polerce mamy lustro. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie zawsze mocniej skrapla sie para wodna na lustrze po kapieli w porównaniu do pary wodnej skroplonej na płytkach, które maja wieksza chropowatość a taka sama temp.

Ad. 3 nie, nie zamotałem sie, zawsze pierwsze robi sie okna płuczące, dopiero potem kombinuje sie z wydechowym, ewentualnie mozna ostatecznie cos poprawić na płukach, ale sa to poprawki minimalne, bo akurat płuki mozna robic wg. pewnych norm, a okna wydechowe to sprawa praktycznie indywidualna, czasem w moto okno trzeba dac tylko na 185 owk, a czasem jednak potrzeba 194 owk, zależne w znacznym stopniu od zastosowanego strojenia wydechu rzecz jasna, równiez od charakterystyki jaka bedzie odpowiadac zawodnikowi.
Ostatnio zmieniony śr, 7 mar 2012, 19:01 przez maciejos73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Majster128 » śr, 7 mar 2012, 16:00

maciejos73 pisze: Ad. 2przed polerką metal ma pewną chropowatość, a po polerce mamy lustro. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie zawsze mocniej skrapla sie para wodna na lustrze po kapieli w porównaniu do pary wodnej skroplonej na płytkach, które maja wieksza chropowatość a taka sama temp.
To zapytaj tam na fizyce jaką ma przenikalność cieplną szkło, a jaką ceramika.
Od razu Ci powiem, że chropowatość powierzchni nie ma wpływu na kondensację pary wodnej.


maciejos73 pisze: Ad. 3 nie, nie zamotałem sie, zawsze pierwsze robi sie okna płuczące, dopiero potem kombinuje sie z wydechowym, ewentualnie mozna ostatecznie cos poprawić na płukach, ale sa to poprawki minimalne, bo akurat płuki mozna robic wg. pewnych norm, a okna wydechowe to sprawa praktycznie indywidualna, czasem w moto okno trzeba dac tylko na 185 owk, a czasem jednak potrzeba 194 owk, zależne w znacznym stopniu od zastosowanego strojenia wydechu rzecz jasna, równiez od charakterystyki jaka bedzie odpowiadac zawodnikowi.
Z wcześniejszej twojej wypowiedzi wnioskowałem, że wpierw mają się otwierać kanały przepłukiwania, a potem wydechowe.

maciejos73
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 28 paź 2010, 18:56
Motocykl: KTM EXC 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań / Przeźmierowo
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: maciejos73 » śr, 7 mar 2012, 19:00

Przenikalnosc cieplna nie ma nic do tego, z reszta z jakiegos powodu w sporcie na poziomie komory korbowe sa piaskowane a nie polerowane...

A co do kanałów to zle zrozumiałes tresc, chodziło mi ze najpierw zajmujesz sie kanałami płuczącymi, potem dopiero wysokością i kształtem wydechu, na pewno nie ze kanały płuczące maja byc nad wydechem, przeciez to jest nielogiczne i nie ma prawa bytu...

ledek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 28 paź 2007, 14:41
Motocykl: HONDA CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: ledek » śr, 7 mar 2012, 22:14

cos z tym piaskowaniem musi byc to tak jak z pileczki do golfa nie sa polerowane tylko maja "wgniecenia" co poprawia lot (dalej leci)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Polerowanie skrzyni korbowej, kanałow wylotowych 2t

Post autor: Majster128 » czw, 8 mar 2012, 14:38

maciejos73 pisze:Przenikalnosc cieplna nie ma nic do tego,
Owszem ma i jest bardzo dobrze widoczne w twoim przykładzie lustrem i płytkami.
Ale jak to mówią nic na siłę. Także ode mnie to wszystko.

Ps. Piłki do golfa mają na sobie te dołeczki z powodu tworzących się zawirowań powietrza podczas lotu za piłką. Tylko te zawirowania są spowodowane kulistym kształtem piłki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”