bialy dym :|

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
PO!NT
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 15:18
Motocykl: CR 250r 03r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

bialy dym :|

Post autor: PO!NT » śr, 21 mar 2007, 00:08

Witam . Jestem tu nowy więc siemka wszytkim :)

Moj kumpel posiada Kawasaki Kx250 94r i mamy z nim problem poniewaz kopci bialym dymem i to bardzo mocno :/ wlalismy mieszanke 1:50 i zakopca swiece poczym zaczyna przerywac ciezko ma wejsc na obroty , ale pali od kopa . I wlasnie w tym problem ze dolalismy troche oleju do skrzyni biegow tak aby bylo widac dobry poziom i jezdzil kilka godzin ciagle tak kopcil ale oleju nie ubylo z skrzyni :/Podejrzewamy simmering od strony sprzegla ale wtedy by zmniejszyl sie poziom oleju w skrzyni.Wiec co jeszcze by moglo spowodowac taki dym ??

tu fotki:

http://img463.imageshack.us/my.php?image=1005628yy2.jpg

http://img211.imageshack.us/my.php?imag ... 603ir1.jpg

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » śr, 21 mar 2007, 00:13

No najprawdopodobniej bierze olej ze skrzyni :)sprubuj wymienic łozyska i uszczelniacze wału .

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 21 mar 2007, 02:04

A jak z cieczą w chłodnicy?
Jeśli nie ubywa oleju w skrzyni, to mozna ją wykluczyć.
Palony olej-siwy, niebieskawy dym. Woda w komorze spalania-biały dym.
Ostatnio zmieniony śr, 21 mar 2007, 09:45 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

maciosmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 124
Rejestracja: czw, 22 lut 2007, 19:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maciosmx » śr, 21 mar 2007, 09:12

1:50 czy to czasami nie za duza mieszanka ??
..::YZ 125 `01::..

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 21 mar 2007, 09:48

ee raczej za mała :wink: 1:40 - 50 to normalna mieszanka.
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » śr, 21 mar 2007, 10:41

na poczatek zobacz jakiego koloru masz olej w skrzyni - jesli szary to na 100% simmering w pompie wodnej. A jesli chodzi o to ze przerywa i ciezko wchodzi na obroty to - woda w cylindrze (czyli albo uszczelka pod glowica, albo tak jak koledzy mowią bierze olej ze skrzyni - uszczelniacze na wale)

Autor tematu
PO!NT
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 15:18
Motocykl: CR 250r 03r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: PO!NT » śr, 21 mar 2007, 14:19

Wiec od soboty bierzemy sie za niego :wink: , najpierw sprawdzimy ten olej jaki kolor ma 8) pozniej zobaczymy uszczelke pod glowica a jak bedzie dobra to bedzie trzeba rozpolowic silnik przez glupi simmering :evil:

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » śr, 21 mar 2007, 15:35

A może ma za dużo paliwa ??

Ja bym podwyższył zapinke na iglicy o 1-2 rowki i zobaczył jak bedzie. To dużo czasu nie zabierze a może być to. Ewentualnie łatwo można wrócić do poprzednich ustawień bez rozbierania silnika :wink:

GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » czw, 22 mar 2007, 11:37

mamy tan sam problem w motorze u kumpla. Ale diagnoza padła na zapłon i faktycznei przestawił sie... motor dymił, kopcił i nie wkręcał sie na obroty i strzelał w wydech.

Autor tematu
PO!NT
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 15:18
Motocykl: CR 250r 03r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: PO!NT » czw, 22 mar 2007, 22:37

Ten normalnie pali i nic niestrzela w tlumik , jak swieca jest wyczyszczona to nieprzerywa do czasu az zostanie zadymiona ;/

Ps :

najlepiej sprawdzic czy simmering jest do wymiany poprzez spuszczenie oleju z skrzyni biegow i zapaleniu silnika , i poczekac troche i zobaczyc czy przestanie dymic? chyba nic niestanie sie jak popracuje troche bez oleju w skrzyni ;>??

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pt, 23 mar 2007, 22:23

Nie próbuj robić takich rzeczy jak palenie motorka bez olej - brak smarowania = zatarcie ! :(

Autor tematu
PO!NT
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 91
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 15:18
Motocykl: CR 250r 03r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: PO!NT » pt, 23 mar 2007, 22:36

nawet przez 2 min ? przeciez niebede jezdzic tylko odpalic i poczekac np 2 min . Jak niebede zmienial biegow niepowino nic sie stac w skrzyni bo bedzie na luzie ciagle a napewno jakies rzesztki oleju zostana na czesciach a wal ma z mieszanki smarowanie jak sie niemyle :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”