Zawory kibble white CRF 450 +1mm +2mm co z czym?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zawory kibble white CRF 450 +1mm +2mm co z czym?

Post autor: kamil250 » wt, 14 lut 2012, 17:03

Siema.
Jestem w trakcie remontu CRF 450 05'
Wymieniam prawie wszystko w silniku tj. wszystkie łożyska, uszczelniacze, uszczelki, tłok, cylinder, głowice z zaworami, łańcuszek rozrządu, wał z korbą.
Zastanawiam się nad cylindrem OEM a CYLINDER WORKS ale skłaniam się nad CYLINDER WORKS, ponieważ słyszałem, że ma twardszy nisasil, podczas gdy OEM się zacierał CYLINDER WORKS wyszedł bez szwanku.
Gdybym wybrał 450 lub 488 to chodziło by to na seryjnym wale.
Aby uzyskać 511 musimy zastosować cylinder 488 i inny wał o innym skoku korby z HOT RODSA
Sam wał HOT RODSA na oryginalnym cylindze daje pojemność 470
Wiem, że albo zrobię ten moto na 450 albo 511 bo nie uznaję kompromisów. Na pewno włożę wał z korbą HOT RODSA a cylinder to się jeszcze waham ale raczej CYLINDER WORKS. Dodam, że mam dostęp do części z USA i tam bym kupował większość części. Części do 450 488 i 511 w USA są w podobnej cenie i można wszystko dostać osobno, tj, uszczelki, tłoki każdej selekcji, cylindry, sam wał itd.
Teraz nasuwają mi się 3 pytania:
1-Czy 511 będzie żywotniejszy, jak w przypadku porównania 250 2t z 125 2t? Czy będzie mniej palił, czy więcej przy jeździe las i czasem tor?
2-Które łożyska na wał byście wybrali: HOT RODS czy OEM, słyszałem, że te 2 są głośniejsze, jak z żywotnością OEM a jak HOT RODS?
3-O co chodzi z zaworami KIBBLEWHITE tzn. są takie, które są dłuższe +1mm a są takie, które są dłuższe o +2mm? Po co to, do czego się stosuje dłuższe- wiem że chodzi albo o wysokość tłoka albo cylindra, skok korby, ale chcę poznać to dokładniej.
Z góry dzięki za sensowne odpowiedzi.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawory kibble white CRF 450 +1mm +2mm co z czym?

Post autor: tomasz12 » wt, 14 lut 2012, 17:20

Z tymi zaworami Kamilu to bym raczej stawiał na to, że należy to dograć z głowicą oraz wałkiem rozrządu. Tłok i korbowód nie ma tu znaczenia. Przy tuningu silników, duże znaczenie ma szerokość otwarcia oraz czas (prędkość ) otwarcia jak i zamknięcia zaworu. Dlatego wymiana wałka na tgz. sportowy znacząco zmienia charakterystykę pracy silnika.

Autor tematu
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawory kibble white CRF 450 +1mm +2mm co z czym?

Post autor: kamil250 » wt, 14 lut 2012, 17:29

Dzięki za odzew. Powiedz coś więcej o tym wałku bo mogę kupić za $170 hot camsa nowy.
Jak by ktoś posiadał info na pozostałe pytania, na które jeszcze nie dostałem odpowiedzi to walić. Pozdr.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”