Rozmiar tłoka CRF 450
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Zrobiłem dziś pomiar luzów na zaworach i wyszło mi tak:
Prawy wydech-0.25 płytka niewidoczna
Lewy wydech -0.20 płytka 1.90
Prawy ssący -0.15 płytka 1.35
Lewy ssący -0.15 płytka 1.30
Co sądzicie?
Prawy wydech-0.25 płytka niewidoczna
Lewy wydech -0.20 płytka 1.90
Prawy ssący -0.15 płytka 1.35
Lewy ssący -0.15 płytka 1.30
Co sądzicie?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Masz na pewno zawory do wymiany i to wszystkie a jeszcze zmierz dokładnie ten cylinder z tłokiem, Na twoim miejscu nie próbował bym palić tego moto na takich zaworach :finga:
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Ooo a to dlaczego? według manuala luzy zaworowe do 0.16 i 0.28 tolerancja to 0.03mm więc według mnie tylko lewy wydechowy jest za ciasny,ssące mają 0.15 z delikatnie luźnym szczelinomierzem bo nie mam takiego dokładnego więc można uznać że luzy idealne,natomiast na wydechu można poprawić,ale dlaczego zaraz do wymiany?marek antczak pisze:Masz na pewno zawory do wymiany i to wszystkie a jeszcze zmierz dokładnie ten cylinder z tłokiem, Na twoim miejscu nie próbował bym palić tego moto na takich zaworach :finga:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Dlatego, że o stanie zaworów nie decyduje sam luz na zaworach . Masz już cienkie płytki. Dla tego
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Ale skoro są płytki o grubości od 1.20 do 3.50 to znaczy że regulacja jest możliwa i jazda na nawet najcieńszych płytkach jest w 100% tak samo bezpieczna dla silnika jak na tych najgrubszych!,bo po to są właśnie te płytki prawda?kamil250 pisze:Dlatego, że o stanie zaworów nie decyduje sam luz na zaworach . Masz już cienkie płytki. Dla tego
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Jeżeli kompresja wynosi 1, tak jak pisałeś powyżej, to oznacza, że w ogóle jej niema a ten silnik może „kopnąć” małe dziecko i to rączką. Po pierwsze ty musisz ustalić, czy zawory są szczelne (zdemontować głowicę), po drugie jak już chcesz mierzyć luz zaworowy to potrzebny jest szczelinomierz o podziałce co 0.01 a nie taki co 0.05. Po trzecie zawory wymieniasz wtedy, gdy powierzchnia styku z gniazdem jest zniekształcona i nie można uzyskać szczelności połączenia. Kształt zaworu, jego geometria oraz wymiary serwisowe są w każdej książce. Na koniec dodam jeszcze, że prawie niemożliwe jest zejście do dolnego wymiaru płytki przy zachowaniu prawidłowej geometrii gniazda. Na grubość płytki zaworowej mogą mieć jeszcze wpływ zużyte wałki rozrządu oraz głowica.
Wracając do kompresji, uważam, iż podczas wykonywania pomiaru wystąpiły jakieś okoliczności, mające wpływ na wynik (połączenie nieszczelne, źle przeprowadzone badanie lub inne okoliczności)
Podaję przykład podczas badania kompresji w motocyklu KTM 450 04r mechanik uzyskał wynik 1,8 atmosfery, a motocykl był niedawno remontowany. Mechanik podjął decyzję o rozebraniu silnika, przyczyną takiego stanu rzeczy był kawałek aluminiowego nita tkwiący pomiędzy zaworem a głowicą ( zawór otwarty na około 2mm przez cały czas ). Prawdopodobnie dostał się tam podczas wymiany filtra powietrza, stanowił część jego plastikowej obudowy.
Wracając do kompresji, uważam, iż podczas wykonywania pomiaru wystąpiły jakieś okoliczności, mające wpływ na wynik (połączenie nieszczelne, źle przeprowadzone badanie lub inne okoliczności)
Podaję przykład podczas badania kompresji w motocyklu KTM 450 04r mechanik uzyskał wynik 1,8 atmosfery, a motocykl był niedawno remontowany. Mechanik podjął decyzję o rozebraniu silnika, przyczyną takiego stanu rzeczy był kawałek aluminiowego nita tkwiący pomiędzy zaworem a głowicą ( zawór otwarty na około 2mm przez cały czas ). Prawdopodobnie dostał się tam podczas wymiany filtra powietrza, stanowił część jego plastikowej obudowy.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Tak. Możesz zejść do płytki 1.20 ale poniżej płytki 1.35-1.40 jest ryzyko, że zawór może się urwać. Nadszedł czas na wymianę twoich zaworów. Na pewno musisz wymienić ssące a wydechowe to oceń stan zaworów i gniazd to się dowiesz.bossmen pisze:Ale skoro są płytki o grubości od 1.20 do 3.50 to znaczy że regulacja jest możliwa i jazda na nawet najcieńszych płytkach jest w 100% tak samo bezpieczna dla silnika jak na tych najgrubszych!,bo po to są właśnie te płytki prawda?kamil250 pisze:Dlatego, że o stanie zaworów nie decyduje sam luz na zaworach . Masz już cienkie płytki. Dla tego
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Słuchajcie,mógłby mi ktoś napisac ile ma byc luzu na dekompresatorze (odprężniku) bo w manualu pisze 0.35 i 0.28 ale po przetłumaczeniu wychodzą jakieś dziwne teksty i gdzie ten luz ma byc,pod śrubką do regulacji czy z drugiej strony czyli na wałku?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
No przecież napisałem wyżej dekompresator czyli automatyczny odprężnik ma regulacje (tak jak zawory w polonezie) i chciałem zeby ktos mądry sie wypowiedział jak ma to byc ustawione!tomasz12 pisze:O jaki luz chodzi?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Czy jest ktoś z okolic Wałbrzycha kto ma sprzęt i płytki i mógłby przyjechać do mnie wyregulować zawory? I oczywiście ile za taką usługę?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.