Rozmiar tłoka CRF 450
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Rozmiar tłoka CRF 450
Cześć wszystkim!
Mam takie pytanie,musze kupić tłok do mojej CRF 450 i zastanawiam sie nad PRO CIRCUIT HIGH COMPRESSION,ale z tego co wiem te tłoki są tylko w nominale i tu jest pytanie czy będzie pasował?,mój tłok który był w mojej CRF-ie to vertex selekcja B 95.96 wymiaru cylindra nie znam ale jest praktycznie bez zużycia.
Mam takie pytanie,musze kupić tłok do mojej CRF 450 i zastanawiam sie nad PRO CIRCUIT HIGH COMPRESSION,ale z tego co wiem te tłoki są tylko w nominale i tu jest pytanie czy będzie pasował?,mój tłok który był w mojej CRF-ie to vertex selekcja B 95.96 wymiaru cylindra nie znam ale jest praktycznie bez zużycia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Zmierz cylinder, co to znaczy ze nie ma zadnego zuzycia? Po czym to wywnioskowałes? Na oko? Skoro ktos wsadził tłoka Vertex sel. B to w najlepszym wypadku cylinder ma przepracowane dwa tłoki - seryjny oraz tego Vertexa (kto wie czy nie wiecej) i jezeli ktos wsadzil selekcje B to około setki odchyłki wymiarowej od nominału juz miał, a nie wiadoma ile ma teraz. Bez pomiaru naprawa bedzie bezcelowa.
Tel: 792 808 123
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
" Bez pomiaru naprawa bedzie bezcelowa."
Zgadzam się z przedmówcą, naprawę trzeba zacząć od pomiaru cylindra. Rodzaj tłoka, który chcesz zastosować, w dużym stopniu skraca żywotność korbowodu, łożysk wału oraz zaworów. Osobiście bym odradzał takich zabiegów w kilkuletnim motocyklu.
Zgadzam się z przedmówcą, naprawę trzeba zacząć od pomiaru cylindra. Rodzaj tłoka, który chcesz zastosować, w dużym stopniu skraca żywotność korbowodu, łożysk wału oraz zaworów. Osobiście bym odradzał takich zabiegów w kilkuletnim motocyklu.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
A to ciekawe możesz coś więcej o tym powiedzieć?tomasz12 pisze:" Rodzaj tłoka, który chcesz zastosować, w dużym stopniu skraca żywotność zaworów.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
cylinder był mierzony pod względem owalizacji oraz zużycia (góra,dół) niestety nie podano mi wymiaru
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Właśnie wróciłem z ponownego pomiaru u innego fachowca,więc rozmiar cylindra to 95.99 w każdym punkcie,natomiast tłok ma zużycie 0.01 czyli jego rozmiar to 95.95,więc o co tu chodzi?
Dodam że problem jest taki,że zdecydowałem sie na wymiane tłoka bo silnik nie ma kompresji,kompresja ucieka pod tłok i wypycha ją tym dolnym kanałem olejowym do lewej części silnika,głowica jest szczelna,luz na pierścieniu jest taki jak ma być,więc teraz juz zgłupiałem,co może być przyczyną?
Dodam że problem jest taki,że zdecydowałem sie na wymiane tłoka bo silnik nie ma kompresji,kompresja ucieka pod tłok i wypycha ją tym dolnym kanałem olejowym do lewej części silnika,głowica jest szczelna,luz na pierścieniu jest taki jak ma być,więc teraz juz zgłupiałem,co może być przyczyną?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Jeśli pomiary zostały wykonane prawidłowo, to dziwne jest że się ten cylinder nie zatarł, wówczas gdy ktoś zakłada tłok z luzem 0.03. W tym motocyklu luz montażowy przy stosowaniu tłoków innych niż fabryczne wynosi 0.05 – 0.06. Układ pierścieni też nie jest bez znaczenia, niestety jak już je pozdejmowałeś z tłoka to nie sprawdzisz czy były założone poprawnie.
Moim zdaniem albo coś pokręciłeś z tymi wymiarami, albo osoba, która wykonywała pomiar się do tego nie przyłożyła. Cylinder był albo zmarznięty „na kość” albo podczas regeneracji cylindra (nikasil), nie został on prawidłowo honowany.
Moim zdaniem albo coś pokręciłeś z tymi wymiarami, albo osoba, która wykonywała pomiar się do tego nie przyłożyła. Cylinder był albo zmarznięty „na kość” albo podczas regeneracji cylindra (nikasil), nie został on prawidłowo honowany.
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Pomiar był wykonywany w profesjonalnym zakładzie,więc myśle że był wykonany prawidłowo,co do pomiaru jest taki jak napisałem nic nie jest pokręcone,cylinder w momencie pomiaru miał niską temperature ale nie zmarznięty na kość,leżał całą noc w temp. około -2, potem 10 min w samochodzie i pomiar,co do regeneracji nikasila to niestety nie mam pojęcia bo ja w takim stanie kupiłem ten motor i nie znam jego przeszłości.tomasz12 pisze:Jeśli pomiary zostały wykonane prawidłowo, to dziwne jest że się ten cylinder nie zatarł, wówczas gdy ktoś zakłada tłok z luzem 0.03. W tym motocyklu luz montażowy przy stosowaniu tłoków innych niż fabryczne wynosi 0.05 – 0.06. Układ pierścieni też nie jest bez znaczenia, niestety jak już je pozdejmowałeś z tłoka to nie sprawdzisz czy były założone poprawnie.
Moim zdaniem albo coś pokręciłeś z tymi wymiarami, albo osoba, która wykonywała pomiar się do tego nie przyłożyła. Cylinder był albo zmarznięty „na kość” albo podczas regeneracji cylindra (nikasil), nie został on prawidłowo honowany.
Rozebrałem cylinder bo silnik nie miał kompresji i byłem przekonany że winny bedzie tłok,bo przy ściągniętej lewej pokrywie silnika,podczas kopania dmucha strasznie z kanału olejowego który idzie do wału i jednocześnie cylindra i tłoka od spodu,więc wydawało mi sie że kompresja właśnie tam ucieka przez tłok.
Gdzie szukać utraty kompresji? Głowica zawory są szczelne nie puszczają nic,pozostają jeszcze luzy na zaworach,na wydechowych na pewno jest dobrze,ale na ssących sprawdzenie jest troche utrudnione,bo ciężko tam wsadzić szczelinomierz,acha i jeszcze na zaworach wydechowych jest małe urządzenie,wygląda na jakiś dekompresor czy coś i widze że tam jest śruba regulacyjna,ale jej nie ruszałem bo nie wiem co to jest!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Według mnie pomiar do kitu, bo wyszło że masz mniejszy cylinder jak nominał. Weź cylinder na dobę do domu żeby złapał normalnej temp,to samo tłok. Następnie zawieź to zakładu aby pomierzyć, w samym zakładzie przed pomiarem, tez wypadało by dać częściom złapać temperatury pokojowej
-
Autor tematubossmen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: pn, 28 lis 2011, 19:22
- Motocykl: RM-Z 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: DB
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Pomiar był robiony dobrze tylko cylinder miał około -2 stopnie więc mógł wyjść tak jak wyszedł,ale nawet jeżeli tłok będzie luźniejszy to nie ma takiej opcji żeby kompresja była 1 bo taka była jak mierzyłem a mierzyłem dobrze (wyprzedzając pytanie),luz między końcami pierścienia w cylindrze jest 0,4mm,pozostaje złożyć wszystko na nowe uszczelki i dokładnie sprawdzić luzy na zaworach!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Rozmiar tłoka CRF 450
Czyli pomiar jest przekłamany, cylinder ma mieć temp pokojową przy mierzeniu