ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Witam.
Mam dziwny problem z KTM 450 exc 2010 (gaźnikowy).
Motocykl ma problemy z paleniem z rozrusznika. Bez problemu odpalam go z buta (naprawdę łatwo), jak się rozgrzeje i go zgaszę to w ciągu pierwszych 10, max 15 sekund zapala z rozrusznika na doknięcie, cudownie. Po dłuższym czasie (30 sekund, lub więcej) nie jest w stanie zapalić z rozrusznika. Na kopa mogę go odpalić w kapciu garażowym. Z rozrusznika kręci i kręci bez rezultatu.
Były regulowane zawory, sprawdzany gaźnik, był wymieniony akumulator na mocniejszy, z większym prądem rozruchu. Nic nie pomaga.
Motocykl jest w miarę nowy, ma przejechane 2000 km.
Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Pozdrawiam
Marek
Mam dziwny problem z KTM 450 exc 2010 (gaźnikowy).
Motocykl ma problemy z paleniem z rozrusznika. Bez problemu odpalam go z buta (naprawdę łatwo), jak się rozgrzeje i go zgaszę to w ciągu pierwszych 10, max 15 sekund zapala z rozrusznika na doknięcie, cudownie. Po dłuższym czasie (30 sekund, lub więcej) nie jest w stanie zapalić z rozrusznika. Na kopa mogę go odpalić w kapciu garażowym. Z rozrusznika kręci i kręci bez rezultatu.
Były regulowane zawory, sprawdzany gaźnik, był wymieniony akumulator na mocniejszy, z większym prądem rozruchu. Nic nie pomaga.
Motocykl jest w miarę nowy, ma przejechane 2000 km.
Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Pozdrawiam
Marek
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Czy rozrusznik za każdym naciśnięciem przycisku rozpoczyna pracę? Rozumiem, że kręci, ale nie ma ochoty uruchomić silnika? Kiedyś kolega z forum (Olsztyn) żalił się, że rozrusznik w jego KTM'ie również nie działa jak powinien (maszyna nówka z salonu). Do tej pory w każdym KTM'ie którego dosiadałem rozrusznik bez problemu uruchamiał silnik. Jeżeli są jakieś problemy, to trzeba sprawdzić: masowanie rozrusznika, szczotki oraz tuleje po których toczy się wałek z wirnikiem. Sprawdź jeszcze napięcie, jakie jest podawane na przewody rozrusznika po przyciśnięciu przycisku startera - może po prostu regulator podaje za małe napięcie (prawidłowe wartości podaje serwisówka). Aby rozrusznik przełamał kompresję 450'tki musi kręcić jak szatan. Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Tak jak napisałem, w ciągu kilkunastu sekund po zgaszeniu cieplego motoru pali na dotk ięcie rozrusznika. Jak się odczeka 30 sekund (dosłownie) kręci i kręci i nawet nie zaczknie. Natomiast na kopa od razu. Najdziwniejsze jest to, że przestaje palić po kilkudziesięciu sekundach....
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Wykonaj czynności z powyższego posta, uprzedzając je sprawdzeniem napięcia ładowania (powyżej 14V). Może akumulator rozładowuje się podczas jazdy i po zgaszeniu silnika nie ma prądu dla rozrusznika. Czy tuż po wymianie akumulatora występował ten problem?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
dzięki za szybką odpowiedź.
akumulator włożyłem dzisiaj, 2 godziny temu nowy. Po zalaniu ładowałem go kilka godzin, i po naładowaniu miał 13,7 V. Prąd mierzony na klemach akumulatora po wciśnięciu startera to ok 10,5 V. resztę sprawdzę jutro, bo jest za późno żeby budzić sąsiadów
Pozdrawiam
akumulator włożyłem dzisiaj, 2 godziny temu nowy. Po zalaniu ładowałem go kilka godzin, i po naładowaniu miał 13,7 V. Prąd mierzony na klemach akumulatora po wciśnięciu startera to ok 10,5 V. resztę sprawdzę jutro, bo jest za późno żeby budzić sąsiadów
Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Problem z masą, podłącz masę aku. bespośrednio pod silnik i zobacz czy pomoże, w katach często występuje problem z masą na linni rama główna-subframe.
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
tak na żywca np. kablem rozchuchowym z samochodu z minusowego bieguna gdzieś do dekla ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Z koro rozrusznik kręci, czy to 10 czy to 30 sekund po zgaszeniu to chyba nie jest wina akumulatora. Nie wiem jak to jest rozwiązane w tym motocyklu ale może jest jakiś przekaźnik po drodze, który nie działa prawidłowo. Można sprawdzić, czy podczas procedury odpalania z rozrusznika, na ciepłym silniku, po czasie dłuższym niż 30 sekund, jest iskra na świecy. Wydaję mi się, że to jest problem elektryczny, gaźnik i zawory bym wykluczył.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Miałem takie samo moto i ten sam problem.
Ale jakoś samo przeszło po kilku dniach.
U mnie ładowanie było ok i reszta tez.
Ale jakoś samo przeszło po kilku dniach.
U mnie ładowanie było ok i reszta tez.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
dziękuję za sugestie. podpięcie masy pod silnik nic nie dało.
ALE
znalazłem w sieci coś takiego:
"Turns out that there are two problems known to KTM (who were very helpful) for the 450 Champions Edition not starting on the magic button - either the camshaft not lifting the decompressor properly or a slipping torque limiter. AMS, my local dealer, took it to bits and went for a new torque limiter and now it starts first touch of the button - it even starts in gear. Happy days!"
jest tu mowa o 2010 champions edition", czyli dokładnie tym co ja mam ...
wygląda na to że jest jakiś znany problemy z dekompresatorem lub z czymś co się nazywa "torque limiter" czyli ogranicznik momentu obrotowego.
problem torque limitera (nr części 78040016100) i rozwiązanie zostało pięknie opisane wraz z obrazkami tutaj:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=667644
znalazłem opis tego problemu też na polskim forum:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -nie-pali/
i w jednym i drugim przypadku ktoś radzi żeby zamiast wymiany to "sprzęgiełko" skręcić
jutro jadę do mechanika i mu to pokażę. Ciekawe co on na to.
mam nadzieję że to rozwiąże problem
Pozdrawiam
ALE
znalazłem w sieci coś takiego:
"Turns out that there are two problems known to KTM (who were very helpful) for the 450 Champions Edition not starting on the magic button - either the camshaft not lifting the decompressor properly or a slipping torque limiter. AMS, my local dealer, took it to bits and went for a new torque limiter and now it starts first touch of the button - it even starts in gear. Happy days!"
jest tu mowa o 2010 champions edition", czyli dokładnie tym co ja mam ...
wygląda na to że jest jakiś znany problemy z dekompresatorem lub z czymś co się nazywa "torque limiter" czyli ogranicznik momentu obrotowego.
problem torque limitera (nr części 78040016100) i rozwiązanie zostało pięknie opisane wraz z obrazkami tutaj:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=667644
znalazłem opis tego problemu też na polskim forum:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -nie-pali/
i w jednym i drugim przypadku ktoś radzi żeby zamiast wymiany to "sprzęgiełko" skręcić
jutro jadę do mechanika i mu to pokażę. Ciekawe co on na to.
mam nadzieję że to rozwiąże problem
Pozdrawiam
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
- Motocykl: EXC-R 530
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław!
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
Hejka,marekkrk pisze:i w jednym i drugim przypadku ktoś radzi żeby zamiast wymiany to "sprzęgiełko" skręcić
miałem identyczny problem z moim EXCR530 i po wymianie tego właśnie sprzęgiełka problem zniknął.
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
-
Autor tematumarekkrk
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ktm 450 problem z paleniem z rozrusznika
tak ja napisał przedmówca, do wymiany limiter. Ślizga i nie ma odpowiedniego momentu obrotowego żeby zapalił. Koszt ok. 500 zł