Honda CRF 150R gniazda zaworowe

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
sirmica
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 1 sty 2012, 19:27
Motocykl: Honda CRF 150R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 150R gniazda zaworowe

Post autor: sirmica » wt, 24 sty 2012, 21:35

Pisałem już o przestawionym wałku rozrządu ... w związku z tamtym tematem okazało się ze są uszkodzone gniazda zaworowe (wyszczerbione). Czy ktoś ogarnięty może podpowiedzieć co najlepiej z tym zrobić?

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 150R gniazda zaworowe

Post autor: bandogge1980 » wt, 24 sty 2012, 22:08

Trzeba wstawic nowe gniazda zaworowe. Gwarancja udanej naprawy jest tylko i wyłącznie gdy gniazda beda firmowe (np. Mahle) a nie jakies z Krotoszynskiej surówki tanim kosztem jak to robią do aut osobowych w punktach naprawy głowic (czesto z motocyklowych głowic takie gniazda po prostu lubią wypasc dokonując zderzenia zaworu z tłokiem i doszczetne zniszczenie silnika nie mowiąc o szybkim wyklepywaniu sie przylgni.)
Ja zajmuję sie profesjonalną regeneracją głowic motocyklowych (posrednicze) , na gniazda stosowane są tylko materiały Mahle specjalnego przeznaczenia najwyzszej wytrzymałosci przekraczającej normy fabryczne producentów motocykli.

http://www.mahle.com/C12570B3006C0D49/C ... H524STULPL

Gniazda obrabiane są metodą SERDI ( poszukaj w google na temat tej obróbki) - czyli technologią najbardziej zaawansowaną w obróbce głowic na swiecie. Przylgnie są zawsze ustawione idealnie na srodku grzybka zaworowego i przywracane do szerokosci zgodnej ze specyfikacją techniczna motocykla co do jednej setnej milimetra (!!!) wiec nie ma mowy o nadmiernym wyklepywaniu sie przylgni zaworu a co za tym idzie kłopotliwej regulacji luzów co chwile. Na zyczenie mozna zwiekszyc przylgnie (warto np. w CRF 450 przy montazu stalowych zaworów ssących np. Proxa). Po obróbce gniazd nie trzeba docierac zaworów (bardzo istotne w przypadku stosowania tytanowych bądz pokrytych spiekiem zaworów) jak w przypadku starszych metod obróbki.
Ostatnio zmieniony śr, 25 sty 2012, 09:24 przez bandogge1980, łącznie zmieniany 3 razy.
Tel: 792 808 123

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 150R gniazda zaworowe

Post autor: ja23 » wt, 24 sty 2012, 22:09

Witam z tego co ja się orientuje to gniazda zaworów są wymienne,są one wprasowywane.Jedz z głowicą do najbliższego warsztatu który zajmuje się właśnie obróbką silników
i tam ci powiedzą czy da się coś z tego jeszcze zrobić.Przy okazji możesz zrobić planowanie.

Autor tematu
sirmica
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 1 sty 2012, 19:27
Motocykl: Honda CRF 150R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 150R gniazda zaworowe

Post autor: sirmica » wt, 24 sty 2012, 22:20

Nie będę czarował. Gościu powiedział za zrobienie tego wstępnie 600 zł. Nie wiem w jaki sposób by to zrobił i z jakich części bo załatwiam to przez kolegę.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 150R gniazda zaworowe

Post autor: Mateusz_MX » śr, 25 sty 2012, 08:20

Kolega bandogge1980 dobrze prawi. Skorzystaj z jego podpowiedzi, albo od razu zainwestuj w nową głowicę.

Motoda Serdi:
"Dokładność obróbki gniazd zapewnia montaż zaworów bez docierania.
Szczelność między przylgnią zaworową a gniazdem sprawdzana jest bezpośrednio po obróbce."

Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”