Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: 253barek » pn, 30 sty 2012, 20:15

sprawdzałeś ile masz oleju w nich??może być za dużo np
najlepiej to go wymień bo czort wie co tam siedzi

Awatar użytkownika
Luki-Suzuki
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 92
Rejestracja: śr, 30 mar 2011, 13:48
Motocykl: Suzuki RMX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: Luki-Suzuki » pn, 30 sty 2012, 21:09

tak jak obiecałem masz fotke gdzie dokładnie jest numer ramy i to nie jest tak słabo wybite wiec jak to koledzy piszą być może np ktoś pojechał pilnikiem żeby nie można było sprawdzić numerów niekoniecznie że moto kradzione ale żebyś dokładnie rocznika nie sprawdził i dlatego ktos kto sprzedawał napisał że 96rok. A co do amorów i regulacji to S znaczy soft czyli na polski miekki a H znaczy hard czyli twardy.
Załączniki
frame-number.jpg
frame-number.jpg (106.91 KiB) Przejrzano 5314 razy
frame-number.jpg
frame-number.jpg (106.91 KiB) Przejrzano 5314 razy

Awatar użytkownika
szopson
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 166
Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: szopson » pn, 30 sty 2012, 22:04

Najlepiej licz klikniecia w razie ustawienia tak jak było i sprawdź sobie poszczególne opcje (regulacja góra i dół) Jeśli nic się nie zmieni to trzeba będzie oddać amora to regeneracji

Awatar użytkownika
Autor tematu
tomek1777
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 15:13
Motocykl: Suzuki RMX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: tomek1777 » pn, 30 sty 2012, 22:33

Dzięki za zdjęcie. Barek chodzi ci o olej w lagach czy w amorze. Lagi sie juz troche poca więc i tak bedę je rozbierał i wymienie olej przy okazji ale to jak będzie cieplej bo teraz można ręce odmrozić w garażu :D Dziś znalazłem pare filmików chłopaka który miał ten motor 2 lata temu i miał ksywkę gruby wiec może dlatego te zawieszenie takie twarde :D

Awatar użytkownika
Luki-Suzuki
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 92
Rejestracja: śr, 30 mar 2011, 13:48
Motocykl: Suzuki RMX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: Luki-Suzuki » pn, 30 sty 2012, 23:20

i co znalazłeś ten numer ramy?

Awatar użytkownika
Autor tematu
tomek1777
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 15:13
Motocykl: Suzuki RMX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: tomek1777 » ndz, 5 lut 2012, 17:47

Tak wygląda u mnie rama http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/690 ... c499e.html jak się spojrzy pod pewnym kątem to widać nierówności po VIN chyba ktoś albo go czymś zakleił albo dokładnie z piłował, lakier na ramie jest w dobrym stanie i uznałem że nie będę go zdrapywał. Co do zawieszenia to w tylnym amorze wykręciłem śrubkę na S i jest wielka poprawa teraz można nazwać to zawieszeniem :D na forum ostatnio wyczytałem ze niektóre amory maja szybkie dobicie czy jakoś tak i się wiem czy mój to ma http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/087 ... cae02.html przypuszczam że jest to ta na klucz 17 ale nie mam pewności, jest ona wkręcona do końca. Niestety z przednim zawieszeniem nie jest tak dobrze dobicie popuściłem ale nic to nie dało, jestem w stanie wcisnąć lagi na jakieś 2-3 cm max. Myślałem że jest tak jak barek pisał że po prostu za dużo oleju ale ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu górnego korka ( nie wiem jak go zdjąć bo nigdy nie rozbierałem lagów a tylko kawałek odszedł) włożyłem z 25 cm drucika do środka a on nie sięgnoł oleju. Dlaczego mogą ona być takie twarde? Jak by ktoś mógł to niech podrzuci jakiś materiał jak się je rozbiera bo to chyba nie uniknione.

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: sebek1516 » ndz, 5 lut 2012, 18:16

Zdzieraj lakier bo lepiej być pewnym ;) Później bezbarwnym przelecisz.
Śrubek od regulacji nigdy nie kręci się na maxa, jeżeli w serwisówce nie masz podanego ustawienia wyjściowego to najpierw śrubki na środek między 0 a 20 kliknięciem (przykładowo).
A duża śruba wydaje się że nie służy do regulacji tylko wykręcenia tego elementu. A jeżeli już to nie do szybkiego odbicia tylko wolnego ale to już inny temat.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
-gumis-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: -gumis- » pn, 6 lut 2012, 19:58

tomek1777 nie obraz się, ale właśnie dzięki takim ludziom jak Ty, niektóre motory, silniki wyglądają jak wyglądaja. Jak ktoś Ci napisałe ,że tłok jest kiepski to uwierz w to , nie broń się przed tym .Też widziałem to zdjęcie i jestem tego samego zdaniaq. Poza tym jak nie wiesz co do czego w gazniku ,a instrukcje forumowiczów są mało jasne, udaj się do mechanika/serwisu. Wiem ,że może masz kiepsko z kasą teraz ,ale trzeba się z tym liczyc. Pozdrawiam i życzę owocnej nauki w poznawaniu tajników techniki motocyklowej!

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: kris514 » wt, 7 lut 2012, 15:35

Chciałeś sposób rozbierania lag to podaje http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... 698083.pdf (seriwsówka do zawieszenia Wp) ale sposób rozbierania jest niemal identyczny w każdym
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: Rams » wt, 7 lut 2012, 16:02

Tutaj masz filmik serwisu amorka przedniego http://www.youtube.com/watch?v=AXL_GNHzQ9s

Awatar użytkownika
Autor tematu
tomek1777
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 15:13
Motocykl: Suzuki RMX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: tomek1777 » ndz, 12 lut 2012, 16:01

Dzieki za materiały. Nie mam ostatnio za dużo czasu żeby pisać i dlatego tak rzadko sie odzywam. Własnie rozebrałem jedna lage ( było w niej z 300 ml oleju który miał już szary kolor) i tu pytanie jaki olej teraz zalać głównie chodzi mi o lepkość? I ile powinno sie go lać? Szukałem serwisówki ale nie mogę znaleźć do tego rocznika, mam tylko do nowszych a tam już inne zawieszenie. Nie wiem tylko czy zmieniać uszczelniacze pyłowe bo nie moge ich znaleźć ( NGK BR3868E ) a sa w niezłym stanie.

Awatar użytkownika
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rm 250 1996r. Parę pytań amatora

Post autor: Rams » pn, 13 lut 2012, 16:16

Olej przeznaczony do amortyzatorów 5w.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”