CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki ?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: Majster128 » wt, 20 mar 2012, 10:05

A na prowadnice zwróciłeś uwagę?
Jakie masz te klocki? Jeśli masz smieciowe i jeździsz jeszcze bo dużych błotach to jest naturalne, że lecą w oczach.

bartek201087
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
Motocykl: yz 426 f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Marki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: bartek201087 » wt, 20 mar 2012, 10:38

Klocki ebc, A Prowadnice czyli co zobaczyć? właśnie rozbieram tylni zacisk jaki masz płyn zalany dot4 czy dot3?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: Majster128 » wt, 20 mar 2012, 10:42

Sprawdź czy są nasmarowana, nie są krzywe i zacisk przesuwa się w nich swobodnie. W tym problemie płyn raczej nie ma znaczenia (czy dot 4 czy 3).

bartek201087
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
Motocykl: yz 426 f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Marki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: bartek201087 » wt, 20 mar 2012, 13:49

Witam ponownie wiec tak po rozkręceniu,nasmarowaniu zalaniu nowym płynem,nowe uszczelki nowy tłoczek jest tak ze się tłoczek wysuwa ale już się nie chce wsunąć z powrotem stoi w miejscu nawet na sile nie da się go wepchnąć z powrotem trzeba odkręcić śrubę(ta od odpowietrzenia) i wtedy wcisnąć wyleci płyn tłoczek się chowa,i pompuje hamulcem tloczek wychodzi ale już się nie chowa nie ogarniam możne problem tkwi w pompce już sam nie wiem ale ciśnienie w pompce jest duze. :twisted: :evil:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: amator » wt, 20 mar 2012, 16:16

bartek201087 pisze:Witam ponownie wiec tak po rozkręceniu,nasmarowaniu zalaniu nowym płynem,nowe uszczelki nowy tłoczek jest tak ze się tłoczek wysuwa ale już się nie chce wsunąć z powrotem stoi w miejscu nawet na sile nie da się go wepchnąć z powrotem trzeba odkręcić śrubę(ta od odpowietrzenia) i wtedy wcisnąć wyleci płyn tłoczek się chowa,i pompuje hamulcem tloczek wychodzi ale już się nie chowa nie ogarniam możne problem tkwi w pompce już sam nie wiem ale ciśnienie w pompce jest duze. :twisted: :evil:
Odkręć dekielek od pompy i wtedy popchnij w tłoczek . W pompce jest odrobinę za dużo płynu i nie ma on gdzie sie podziać dlatego tłoczek nie cofa sie . :drinkers:

carmax
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 96
Rejestracja: śr, 21 kwie 2010, 22:58
Motocykl: YZF250 CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: carmax » wt, 20 mar 2012, 20:57

tak jak wyzej opisano-za duza ilosc plynu powoduje brak mozliwosci cofniecia sie tloczka.
*Tlok zacisku nie moze miec wzerow ,sladow korozji
*Tloczka nigdy nie czyscimy papierem sciernym -porysowany jest do wyrzucenia
*Do smarowania tloczka uzywac pasty do tloczkow -koszt ok.5zl za tubke w kazdym motoryzacyjnym
*Do prowadnic zacisku uzywamy smaru miedzianego
*przy wymianie plynu hamulcowego ( DOT4 w kazdym crossie) bezwarunkowo przeplukac uklad tym samym plynem
*Po wymianie klockow hamulcowych nalezy sprawdzic stan plynu- grube klocki powoduja zwiekszeni objetosci plynu w pompce i "niecofanie" sie tloczka ,badz tez gumowy hamulec -dotyczy aut i motocykli
*Koniecznie nalezy sprawdzic stan przewodow elastycznych -po kilku latach (zwlaszcza na starym plynie) potrafia sie rozwarstwic/spuchnac wewnatrz i spowodowac "banke" uniemozliwiajaca sie cofanie plynu do pompki.Mozna zainwestowac kilkadziesiat zl na wymiane takich przewodow na stalowe .
*Plyn hamulcowy warto wymieniac co 2 lata - plyn absorbuje wilgoc, przez co traci swe wlasciwosci -a wielu z nas lata wlasnie w mokrych warunkach ;) ,to z kolei skutkuje objawami jak powyzej.
*Jesli wymieniamy klocki ,zawsze trzeba wyczyscic i przesmarowac zacisk i tloczek -unikniemy niespodzianek.
*Koniecznie sparwdzamy ulozenie kola tyl wzgledem motocykla- nie zawsze ustawianie na "znaki naciecia" to prawidlowe ustawienie -jesli bedzie lekki skos ,klocki beda zdzierac sie sie pod katem, zniszcza tarcze i lancuch napedowy .

To tyle z moich wlasnych obserwacji i doswiadczen .Zycze uzywania manetki a nie hamulcow przez caly sezon :supz:
szukasz nowych ,w dobrej cenie części samochodowych ? pisz na PW -profesjonalna pomoc ,maksymalne zniżki forumowiczom.

bartek201087
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
Motocykl: yz 426 f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Marki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: bartek201087 » ndz, 25 mar 2012, 11:16

Dzieki za pomoc dziś się za to biorę po raz kolejny.... Mam Nadzieje ze to tylko za duzo dot4....

bartek201087
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
Motocykl: yz 426 f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Marki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: bartek201087 » śr, 28 mar 2012, 16:58

kaszana nadal to samo... probowalem juz wszystkiego niestety caly czas sie blokuje

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: trak » śr, 28 mar 2012, 21:08

A sprawdzales stan przewodów?
Jak przewody hamulcowe sie rozwarstwia w środku wówczas mogą blokować swobodny przepływ płynu i co za tym idzie cofanie tloczka.
Wiem, ze juz ktos Cię o to pytał ale ja stawiam na to.
W samochodach jest to często występująca usterka.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

bartek201087
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: ndz, 22 sie 2010, 20:55
Motocykl: yz 426 f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Marki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250 ''pożera tarcze hamulcowe'' jak poluzować klocki

Post autor: bartek201087 » wt, 10 kwie 2012, 21:14

witam dziękuje za wszystkie odpowiedzi, nowy przewód dałem prowadnice wyczyściłem nasmarowałem nowy tłoczek z uszczelkami i jest Dobrze tarcza się nie grzeje zacisk również. THX jak ktoś jest z okolicy Warszawy (ja jestem z Marek) to można polatać !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”