duzy spadek mocy
-
Autor tematucrossrider
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
apropo... przypomnailo mi sie ze jak kupowalem kilka miesiecy temu uszcelki to byly dwie - pod cylinder i pod glowice metalowa. A wiec chyba oringow tam zadnych niema, bo patrzylem jeszcze na stronce OEM Stock parts... i okazalo sie ze ten moj cylinderek jest z 89r bo od 90r byly w kazdym oringi a w starszych wlasnie ta uszczelka. pzdrmatimoto5 pisze:kupuj oringi...
Ostatnio zmieniony sob, 17 mar 2007, 20:08 przez crossrider, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Nie znam CR 125 z oringami w głowicy, więc nie każcie Mu je zmieniać. Crossrider musisz dać głowicę do fachowca, raczej wymaga wyrównania (planowanie), nowa uszczelka raczej konieczna. Głowicę zakładamy na uszczelkę bez żadnych silikonów!. Jeśli silikonu użył Twój mechanik zmień go (coś było tam kombinowane). Pamiętaj głowice dokręcamy krzyżowo. Pęknięte głowice też widziałem, sprawdzi to fachowiec. Popieram, w tym przypadku przeciwników silikonu, również pod cylindrem. W pierwszym poście napisałeś Cr-y 125.
-
Autor tematucrossrider
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
Autor tematucrossrider
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ok ja juz latam;]] a teraz koompla suza..... chyba ten sam problem tylko ze gorszy przypadek (no i tuleje ma wprasowaną....)
tutaj fotki cylindra
http://img206.imageshack.us/my.php?imag ... 290vi0.jpg
http://img175.imageshack.us/my.php?imag ... 288tl1.jpg
jak widac na zdjeciach spitolona robota (chyba ze jak ktos tu wczesniej wspomnial sylikon byl ostatnia deska ratunku...) od zewnetrznej strony jest rowek na oring, a od wewnatrz rowek ale az do samego tloka (niewiem moze to ma tak wlasnie byc, ale jak to miejsce uszczelnic - bo jak widac na sciankach krople wody dostaja sie do srodka, na zewnatrz przy glowicy nic nie cieklo)
http://www.bikebandit.com/partsbandit/s ... 989370.asp
tutaj dokladnie niewidac czy ma tam byc jakis rowek czy to wglebienie az do tloka
tutaj fotki cylindra
http://img206.imageshack.us/my.php?imag ... 290vi0.jpg
http://img175.imageshack.us/my.php?imag ... 288tl1.jpg
jak widac na zdjeciach spitolona robota (chyba ze jak ktos tu wczesniej wspomnial sylikon byl ostatnia deska ratunku...) od zewnetrznej strony jest rowek na oring, a od wewnatrz rowek ale az do samego tloka (niewiem moze to ma tak wlasnie byc, ale jak to miejsce uszczelnic - bo jak widac na sciankach krople wody dostaja sie do srodka, na zewnatrz przy glowicy nic nie cieklo)
http://www.bikebandit.com/partsbandit/s ... 989370.asp
tutaj dokladnie niewidac czy ma tam byc jakis rowek czy to wglebienie az do tloka
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak to wygląda, normalnie horror – pozdrawiam zwolenników silikonu. Powinny być dwa rowki na oringi tak jak widać na schematach . 1 powinien odgradzać aby ciśnienie z cylindra nie dostawało się układu chłodzenia, i na odwrót. 2 ten , który jest ma uszczelniać płyn, który niema wydostawać się na zewnątrz. To, że jest tam tuleja to może normalne. Nie wiem od, którego roku Suzuki jest produkowana z nikasilem. Jak ktoś mógłby tam zlikwidować drugi rowek? Chociaż tam widzę jakiś ślad przy szpilkach czy to nie jest drugi rowek? Tam on powinien się znajdować. Sprawdź dokładnie rocznik tego motoru. Opisz jak wygląda głowica.
-
Autor tematucrossrider
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
dobrze napisane "horror"
juz to troche podcczyscilem, pozniej jeszcze wrzuce zdjecie glowicy.
a tutaj na fotce narysowalem przekroj boczny cylindra (zeby mniej wiecej wyobrazic sobie jak to wyglada)
http://img455.imageshack.us/my.php?imag ... 22uua2.jpg
tak jak widac rowek na zewnetrzny oring jest a od wewnatrz jest rowek ale do samego srodka, bez zadnej scianki ktora blokowala by zassanie wewnerznego oringa...:/ moim zdaniem ktos kto robil tuleje w nim spartolil robote, moze ona powinna byc troszke wysunieta do gory i sluzyc jako scianka dla wewnetrznego oringa??jeszczce tutaj jedna fota:
http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 297il6.jpg
http://img266.imageshack.us/my.php?imag ... 307cf8.jpg
hmmm, no i jak to uszczelnic od wewnatrz???
aha, no i glowica (juz obczyszczona) heh, i uszczelka co byla pod nią (polowa otworów na płyn chlodniczy zakryta)
http://img385.imageshack.us/my.php?imag ... 294hd3.jpg
juz to troche podcczyscilem, pozniej jeszcze wrzuce zdjecie glowicy.
a tutaj na fotce narysowalem przekroj boczny cylindra (zeby mniej wiecej wyobrazic sobie jak to wyglada)
http://img455.imageshack.us/my.php?imag ... 22uua2.jpg
tak jak widac rowek na zewnetrzny oring jest a od wewnatrz jest rowek ale do samego srodka, bez zadnej scianki ktora blokowala by zassanie wewnerznego oringa...:/ moim zdaniem ktos kto robil tuleje w nim spartolil robote, moze ona powinna byc troszke wysunieta do gory i sluzyc jako scianka dla wewnetrznego oringa??jeszczce tutaj jedna fota:
http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 297il6.jpg
http://img266.imageshack.us/my.php?imag ... 307cf8.jpg
hmmm, no i jak to uszczelnic od wewnatrz???
aha, no i glowica (juz obczyszczona) heh, i uszczelka co byla pod nią (polowa otworów na płyn chlodniczy zakryta)
http://img385.imageshack.us/my.php?imag ... 294hd3.jpg
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Szczerze mówiąc to takiej tragedii to w życiu nie widziałem.Nawet w mojej RM 250 na której gość mnie nieźle naciągnął czegoś takiego nie było.Nie mam pojęcia co w takiej sytuacji zrobić,ale wygląda to fatalnie.
Mam nadzieje że jakoś sobie z tym poradzicie.
Pozdrawiam!
Mam nadzieje że jakoś sobie z tym poradzicie.
Pozdrawiam!
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
W takim układzie to pozostaje tylko dobrać, dopasować lub dorobić uszczelkę, która wejdzie w to zatoczenie obok tulei. Pewno wynalazca, który to wymyślił i wdrożył taki miał zamiar. Najlepiej aluminiową. Największy problem do jej grubość, średnice to musisz wymierzyć. Obecny oring najlepiej wymienić na nowy. Doradzam Ci tylko z tego co widzę.
-
Autor tematucrossrider
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
robota spitolona totalnie tuleja jest prawdopodobnie za nisko osadzona (kurde nie mam pojecia co z tym cylindrem sie dzialo)
jeszcze tu fotka przedstawiajaca najwyzsze polozenie tloka (ponad 1mm wystaje nad tuleją, tez zastanawiam sie czy to normalne)
http://img231.imageshack.us/my.php?imag ... u22qx1.jpg
kurde naprawde bedzie z tym problem...
narazie jedyne co mi przychodzi do glowy to dac jakas miedziana podkladke - w miejsce czerwonych kropek na zdjeciu ponizej
...tylko czy nie zassie jej do srodka...
http://img67.imageshack.us/my.php?image ... 7kreb0.jpg
ps. jeszcze takie pytanko - Oba oringi sa gumowe??bo ten od srodka (wewnetrzny) chyba jakis miedziany, wkoncyu im blizej tloka tym wieksze temperatury i gumowy moglby niewytrzymac dlatego tak mysle o jakiejs miedzianek podkladce bo co innego w tym shit'cie mozna wymyslec?jak macie pomysly to piszcie, z gory dzieki
hehe weteran, o tym samym myslisz...hmmm moze to i dobre, tylko trzeba dokladnie wlasnie wymierzyc grubosc tej podkladki zeby szczelne to bylo (wkoncy bez silikonu teraz bedzie)
jeszcze tu fotka przedstawiajaca najwyzsze polozenie tloka (ponad 1mm wystaje nad tuleją, tez zastanawiam sie czy to normalne)
http://img231.imageshack.us/my.php?imag ... u22qx1.jpg
kurde naprawde bedzie z tym problem...
narazie jedyne co mi przychodzi do glowy to dac jakas miedziana podkladke - w miejsce czerwonych kropek na zdjeciu ponizej
...tylko czy nie zassie jej do srodka...
http://img67.imageshack.us/my.php?image ... 7kreb0.jpg
ps. jeszcze takie pytanko - Oba oringi sa gumowe??bo ten od srodka (wewnetrzny) chyba jakis miedziany, wkoncyu im blizej tloka tym wieksze temperatury i gumowy moglby niewytrzymac dlatego tak mysle o jakiejs miedzianek podkladce bo co innego w tym shit'cie mozna wymyslec?jak macie pomysly to piszcie, z gory dzieki
hehe weteran, o tym samym myslisz...hmmm moze to i dobre, tylko trzeba dokladnie wlasnie wymierzyc grubosc tej podkladki zeby szczelne to bylo (wkoncy bez silikonu teraz bedzie)
-
Autor tematucrossrider
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
- Motocykl: rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: xxx
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
okss jutro pomierze, pomysle, pokombinuje...
a jak rozkladalem to, to byl zewnetrzny oring, uszczelka pod glowice (niewiem od czego ona byla, albo ze starszego rocznika albo z jakiejs innej crossowy bo nawet otwory nie pasowaly) no i sylikon czerwony.
Stąd pytanko: teraz jak bym juz mial skladac to bez uszczelki pod glowice?? tylko ten jeden oring (zewnetrzny) i ta podkladka metalowa co ja skombinuje tak?? ps.chociaz slyszalem o jakims sylikonie lepszym (wytrzymalym na temp, tylko ze znowu te otwory sie zasraja....)
a jak rozkladalem to, to byl zewnetrzny oring, uszczelka pod glowice (niewiem od czego ona byla, albo ze starszego rocznika albo z jakiejs innej crossowy bo nawet otwory nie pasowaly) no i sylikon czerwony.
Stąd pytanko: teraz jak bym juz mial skladac to bez uszczelki pod glowice?? tylko ten jeden oring (zewnetrzny) i ta podkladka metalowa co ja skombinuje tak?? ps.chociaz slyszalem o jakims sylikonie lepszym (wytrzymalym na temp, tylko ze znowu te otwory sie zasraja....)