duzy spadek mocy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
matimoto5
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 6 kwie 2006, 16:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: matimoto5 » sob, 17 mar 2007, 17:15

Bo prawdopodobnie puścił ten silikon, kupuj oringi rozbierz, wymien to i śmigaj :)
Yamaha Yz 250F 2014

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » sob, 17 mar 2007, 19:24

matimoto5 pisze:kupuj oringi...
apropo... przypomnailo mi sie ze jak kupowalem kilka miesiecy temu uszcelki to byly dwie - pod cylinder i pod glowice metalowa. A wiec chyba oringow tam zadnych niema, bo patrzylem jeszcze na stronce OEM Stock parts... i okazalo sie ze ten moj cylinderek jest z 89r bo od 90r byly w kazdym oringi a w starszych wlasnie ta uszczelka. pzdr :D
Ostatnio zmieniony sob, 17 mar 2007, 20:08 przez crossrider, łącznie zmieniany 1 raz.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » sob, 17 mar 2007, 19:44

Nie znam CR 125 z oringami w głowicy, więc nie każcie Mu je zmieniać. Crossrider musisz dać głowicę do fachowca, raczej wymaga wyrównania (planowanie), nowa uszczelka raczej konieczna. Głowicę zakładamy na uszczelkę bez żadnych silikonów!. Jeśli silikonu użył Twój mechanik zmień go (coś było tam kombinowane). Pamiętaj głowice dokręcamy krzyżowo. Pęknięte głowice też widziałem, sprawdzi to fachowiec. Popieram, w tym przypadku przeciwników silikonu, również pod cylindrem. W pierwszym poście napisałeś Cr-y 125.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » sob, 17 mar 2007, 20:07

oks dzieki, a zna ktos jakis dobry zaklad co sie tym zajmuje??okolice lublina oczywiscie. ew. rzeszów bo tam czesto bywam

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 18 mar 2007, 09:27

ok ja juz latam;]] a teraz koompla suza..... :? chyba ten sam problem tylko ze gorszy przypadek (no i tuleje ma wprasowaną....) :shock: :shock: :shock:
tutaj fotki cylindra
http://img206.imageshack.us/my.php?imag ... 290vi0.jpg
http://img175.imageshack.us/my.php?imag ... 288tl1.jpg
jak widac na zdjeciach spitolona robota (chyba ze jak ktos tu wczesniej wspomnial sylikon byl ostatnia deska ratunku...) od zewnetrznej strony jest rowek na oring, a od wewnatrz rowek ale az do samego tloka :shock: (niewiem moze to ma tak wlasnie byc, ale jak to miejsce uszczelnic - bo jak widac na sciankach krople wody dostaja sie do srodka, na zewnatrz przy glowicy nic nie cieklo) :shock:

http://www.bikebandit.com/partsbandit/s ... 989370.asp
tutaj dokladnie niewidac czy ma tam byc jakis rowek czy to wglebienie az do tloka :?

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » ndz, 18 mar 2007, 11:11

Jak to wygląda, normalnie horror – pozdrawiam zwolenników silikonu. Powinny być dwa rowki na oringi tak jak widać na schematach . 1 powinien odgradzać aby ciśnienie z cylindra nie dostawało się układu chłodzenia, i na odwrót. 2 ten , który jest ma uszczelniać płyn, który niema wydostawać się na zewnątrz. To, że jest tam tuleja to może normalne. Nie wiem od, którego roku Suzuki jest produkowana z nikasilem. Jak ktoś mógłby tam zlikwidować drugi rowek? Chociaż tam widzę jakiś ślad przy szpilkach czy to nie jest drugi rowek? Tam on powinien się znajdować. Sprawdź dokładnie rocznik tego motoru. Opisz jak wygląda głowica.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 18 mar 2007, 13:25

dobrze napisane "horror"
juz to troche podcczyscilem, pozniej jeszcze wrzuce zdjecie glowicy.
a tutaj na fotce narysowalem przekroj boczny cylindra (zeby mniej wiecej wyobrazic sobie jak to wyglada)
http://img455.imageshack.us/my.php?imag ... 22uua2.jpg

tak jak widac rowek na zewnetrzny oring jest a od wewnatrz jest rowek ale do samego srodka, bez zadnej scianki ktora blokowala by zassanie wewnerznego oringa...:/ moim zdaniem ktos kto robil tuleje w nim spartolil robote, moze ona powinna byc troszke wysunieta do gory i sluzyc jako scianka dla wewnetrznego oringa??jeszczce tutaj jedna fota:
http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 297il6.jpg
http://img266.imageshack.us/my.php?imag ... 307cf8.jpg
hmmm, no i jak to uszczelnic od wewnatrz??? :?


aha, no i glowica (juz obczyszczona) heh, i uszczelka co byla pod nią (polowa otworów na płyn chlodniczy zakryta) :shock:
http://img385.imageshack.us/my.php?imag ... 294hd3.jpg

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » ndz, 18 mar 2007, 19:01

Szczerze mówiąc to takiej tragedii to w życiu nie widziałem.Nawet w mojej RM 250 na której gość mnie nieźle naciągnął czegoś takiego nie było.Nie mam pojęcia co w takiej sytuacji zrobić,ale wygląda to fatalnie.
Mam nadzieje że jakoś sobie z tym poradzicie.

Pozdrawiam!
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » ndz, 18 mar 2007, 19:37

W takim układzie to pozostaje tylko dobrać, dopasować lub dorobić uszczelkę, która wejdzie w to zatoczenie obok tulei. Pewno wynalazca, który to wymyślił i wdrożył taki miał zamiar. Najlepiej aluminiową. Największy problem do jej grubość, średnice to musisz wymierzyć. Obecny oring najlepiej wymienić na nowy. Doradzam Ci tylko z tego co widzę.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 18 mar 2007, 19:39

robota spitolona totalnie :shock: :shock: :shock: tuleja jest prawdopodobnie za nisko osadzona (kurde nie mam pojecia co z tym cylindrem sie dzialo)
jeszcze tu fotka przedstawiajaca najwyzsze polozenie tloka (ponad 1mm wystaje nad tuleją, tez zastanawiam sie czy to normalne)
http://img231.imageshack.us/my.php?imag ... u22qx1.jpg

kurde naprawde bedzie z tym problem...

narazie jedyne co mi przychodzi do glowy to dac jakas miedziana podkladke - w miejsce czerwonych kropek na zdjeciu ponizej
...tylko czy nie zassie jej do srodka... :? :? :?
http://img67.imageshack.us/my.php?image ... 7kreb0.jpg

ps. jeszcze takie pytanko - Oba oringi sa gumowe??bo ten od srodka (wewnetrzny) chyba jakis miedziany, wkoncyu im blizej tloka tym wieksze temperatury i gumowy moglby niewytrzymac :?: :?: dlatego tak mysle o jakiejs miedzianek podkladce bo co innego w tym shit'cie mozna wymyslec?jak macie pomysly to piszcie, z gory dzieki :!:

hehe weteran, o tym samym myslisz...hmmm moze to i dobre, tylko trzeba dokladnie wlasnie wymierzyc grubosc tej podkladki zeby szczelne to bylo (wkoncy bez silikonu teraz bedzie)

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » ndz, 18 mar 2007, 19:53

Dobrze myślisz, o tym samym Ci pisałem. Tam w to miejsce, które zaznaczyłeś tylko możesz włożyć uszczelkę, oring Ci nie pomoże. Oringi są gumowe, piszesz miedziany- są takie podkładki, pewno ktoś taką już tam wkładał.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 18 mar 2007, 20:05

okss jutro pomierze, pomysle, pokombinuje...
a jak rozkladalem to, to byl zewnetrzny oring, uszczelka pod glowice (niewiem od czego ona byla, albo ze starszego rocznika albo z jakiejs innej crossowy bo nawet otwory nie pasowaly) no i sylikon czerwony.
Stąd pytanko: teraz jak bym juz mial skladac to bez uszczelki pod glowice?? tylko ten jeden oring (zewnetrzny) i ta podkladka metalowa co ja skombinuje tak?? ps.chociaz slyszalem o jakims sylikonie lepszym (wytrzymalym na temp, tylko ze znowu te otwory sie zasraja....)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”