Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pabloexc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 17:45
Motocykl: EXC400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: pabloexc » pn, 16 sty 2012, 21:16

Panowie sprawa wygląda tak,że prywatnie zajmuje sie naprawą sprzętów moich kolegów z leśnych szlaków. Ostatnio zająłem sie rm 250 i jest taki problem,że cięzko pali(najlepiej odpala jak zaleje jej troszke paliwa pod świece) a jak już odpali to strasznie kopci na biało...i po jakimś czasie gaśnie. Odrazu wykluczam uszczelke pod głowicą ponieważ płynu z chłodnicy nie ubywa. Ssanie działa bez zarzutu-obroty delikatnie podwyższone. Gaźnik(keihin pwk38) przeczyszczony ustawiony na 1,5 obrotu i 3 ząbek od góry na iglicy, pozim paliwa też sprawdzony bodajże 16mm-nie wiem chyba taki ma być,jeśli nie to prosze o podanie poprawnego poziomu:) świeca oczywiście nowa BR8EG, mieszanka 1:40, membrana sprawdzona:)

Dziwi mnie to że odpala jak mu naleję pod świece a potem gaśnie bo świeca zalana

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie, pozdrawiam 8)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: amator » pn, 16 sty 2012, 22:27

Prawdopodobnie tłok sie skończył - trzeba zdjąc cylinder i sprawdzic, pomierzyć.
Oringi pod głowica jednak tez przepuszczaja płyn do cylindra .

Autor tematu
pabloexc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 17:45
Motocykl: EXC400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: pabloexc » wt, 17 sty 2012, 09:10

wiem, tylko jeśli by oringi przepuszczały to kompresja szła by w chłodnice,ale również ubywało by płynu z chłodnicy...co do tłoczka to silnik był robiony na początku sezonu tylko,ze w sumie jeździł na nim może 2tyg bo na wiecej mu praca nie pozwalała

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: Big » wt, 17 sty 2012, 09:25

A jakie to ma znaczenie że silnik był robiony ? Znaczenie to ma JAK był zrobiony.

Prawdopodobnie zorany tłok jest przyczyna. Zreszta ile to roboty zweryfikować ?
Ale innych przyczyn , równie dobrze może byc z 15-ście .

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: amator » wt, 17 sty 2012, 09:44

pabloexc pisze:wiem, tylko jeśli by oringi przepuszczały to kompresja szła by w chłodnice,ale również ubywało by płynu z chłodnicy...co do tłoczka to silnik był robiony na początku sezonu tylko,ze w sumie jeździł na nim może 2tyg bo na wiecej mu praca nie pozwalała
do efektu białego dymu wystarczy kilka kropli płynu w cylindrze , więc raczej nie zauwazasz ze go ubywa.
Większosc remontów silnika polega na wymianie swiecy albo jej wykreceniu sprawdzeniu czy jest i ponownym wkręceniu. Drugą czynnoscią jest wymiana oleju w skrzyni i to wszystko. Tak wygladają remonty. Nie oszukujmy sie :axe:

Autor tematu
pabloexc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 17:45
Motocykl: EXC400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: pabloexc » wt, 17 sty 2012, 10:14

amator pisze:Większosc remontów silnika polega na wymianie swiecy albo jej wykreceniu sprawdzeniu czy jest i ponownym wkręceniu. Drugą czynnoscią jest wymiana oleju w skrzyni i to wszystko. Tak wygladają remonty. Nie oszukujmy sie
rozumiem bo nie pierwszy raz na coś takiego sie natknąłem...ale koleś mi dał starego tłoczka i fakture z serwisu...
właśnie udało sie go odpalić i gdy troche sie zagrzał to jakieś tam delikatne banieczki w chłodnicy sie pojawiają :D

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 99' Kopci i cieżko pali

Post autor: amator » wt, 17 sty 2012, 22:31

No , no widze ze zaczynasz nabierać przekonania do naszych teorii. Rachunek na tlok mozesz mieć ale jaką masz pewnosc że nie jest zatarty?. Dopóki nie zdejmiesz cylindra to nie zgadniesz :D Powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”