Problem z Hondą CR 125
-
Autor tematumały93
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 11 sty 2012, 20:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem z Hondą CR 125
Witam wszystkich serdecznie! Mam problem z Hondą CR 125. Mianowicie pewnego razu gdy jechałem amatorsko po terenie motocykl zgasł i stracił kompresję. Pomyślałem, że może to być przyczyna zużytego tłoka, więc zamierzałem go wymienić. W celu porady dobrania tłoka udałem się do mechanika (co prawda samochodowego), który powiedział mi, żebym włożył tłok taki sam jak był, więc tak też zrobiłem. Po złożeniu silnika i zrobieniu około 30 min lekkiej przejażdżki moto, znów się popsuło. Tłok w obu przypadkach był starty na ściance i pierścień sklejony. Dodam tylko, że dodatkowo za drugim razem gdy to się stało chłodnica była zimna, natomiast silnik niemiłosiernie gorący. Niestety za pierwszym razem nie wiem jak było z chłodzeniem, ponieważ nie pomyślałem aby to sprawdzić. Rozbierając drugi raz silnik sprawdziłem pompę wody, która wydaje się działać prawidłowo. Jeżeli mógłby ktoś mi coś doradzić, lub podać przyczynę tego zjawiska bym był bardzo wdzięczny. Honda jest z 2002r, cylinder na nicasilu, pierwszy tłok przejechane amatorsko co dwa tygodnie półtora sezonu, ciężko mi określić ile to mth, mieszanka 1:35.
Ja osobiście teraz podejrzewam, że przyczyną może być może brak chłodzenia, źle dobrany tłok, trefna benzyna, ale zanim cokolwiek zacznę majstrować chciałbym się poradzic ludzi mądrzejszych ode mnie, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jeżeli takowe się pojawią, pozdrawiam
Ja osobiście teraz podejrzewam, że przyczyną może być może brak chłodzenia, źle dobrany tłok, trefna benzyna, ale zanim cokolwiek zacznę majstrować chciałbym się poradzic ludzi mądrzejszych ode mnie, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jeżeli takowe się pojawią, pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
a mechanik mierzył ci w ogóle nicasil jaki ma wymiar że kazał dać nowy tłok?
nicasil ma teraz jekies rysy?
sprawdź luzy na korbowodzie(na boki może mieć lekkie góra dół żadnych)
sprawdź luzy na łozyskach wału(np ruszając magnetem góra dół, na boki)
chłodnice mogłeś spr tak ze na zimny silniku odkręcałeś korek i dawałeś gazu jeśli woda się ''ruszała" to ok
posprawdzaj to co napisałem i daj znać
nicasil ma teraz jekies rysy?
sprawdź luzy na korbowodzie(na boki może mieć lekkie góra dół żadnych)
sprawdź luzy na łozyskach wału(np ruszając magnetem góra dół, na boki)
chłodnice mogłeś spr tak ze na zimny silniku odkręcałeś korek i dawałeś gazu jeśli woda się ''ruszała" to ok
posprawdzaj to co napisałem i daj znać
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
Pokaż zdjęcia miejsc zatarcia tłoka.
Miałeś w ogóle jakiś płyn w chłodnicy? Chłodnice były drożne?
Zalewasz do baku paliwo ze stacji?
Miałeś w ogóle jakiś płyn w chłodnicy? Chłodnice były drożne?
Zalewasz do baku paliwo ze stacji?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
Mały93, bez obrazy, ale tak się kończy zabawa jak osoba nie kompetentna zabiera się za remont silnika, „ bo to przecież jest godzinka roboty, nawet dziecko to potrafi ”
Jeżeli masz zdjęty cylinder daj jakieś foto, tłoka i cylindra, najlepiej gdyby tłok był jeszcze na korbie zapięty do zdjęcia. Każdy kto wymienia tłok w silniku powinien wiedzieć, iż trzeba najpierw dokonać pomiaru cylindra aby wiedzieć jaki tłok dobrać. Nie dopuszczalne jest dobieranie tłoka w myśl zasady „ bo taki był ”.
Ps. Twój przypadek powinien być przestrogą dla użytkownika Yamaszka, któremu padła skrzynia, forumowicze doradzają mu samodzielną naprawę a chłopak jest „ zielony ”.
Do przyczyn, które koledzy opisali powyżej ja obstawie jeszcze źle założony tłok.
Jeżeli masz zdjęty cylinder daj jakieś foto, tłoka i cylindra, najlepiej gdyby tłok był jeszcze na korbie zapięty do zdjęcia. Każdy kto wymienia tłok w silniku powinien wiedzieć, iż trzeba najpierw dokonać pomiaru cylindra aby wiedzieć jaki tłok dobrać. Nie dopuszczalne jest dobieranie tłoka w myśl zasady „ bo taki był ”.
Ps. Twój przypadek powinien być przestrogą dla użytkownika Yamaszka, któremu padła skrzynia, forumowicze doradzają mu samodzielną naprawę a chłopak jest „ zielony ”.
Do przyczyn, które koledzy opisali powyżej ja obstawie jeszcze źle założony tłok.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
Hej.Dostałeś kilka porad i zastosuj sie do nich.Od siebie dodam z jak nie zniszczyło Ci cylka to daj go do zwymiarowania jak są jakies slady po zacieraniu się tłoka to trzeba je usunąć.
Po dobraniu i zainstalowaniu tłoka pierwsze jazdy spokojnie,na bogatszej w olej i paliwo(dysze)
mieszance no i chłodzenie,to trzeba kontrolowac!!!Jeszcze wygląd i kolor swiecy.Ona Ci prawdę powie
Po dobraniu i zainstalowaniu tłoka pierwsze jazdy spokojnie,na bogatszej w olej i paliwo(dysze)
mieszance no i chłodzenie,to trzeba kontrolowac!!!Jeszcze wygląd i kolor swiecy.Ona Ci prawdę powie
-
Autor tematumały93
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 11 sty 2012, 20:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
Dzięki za rady, a co do waszych pytań to luzów nie ma, płyn w chłodnicy był (choć nie wiem czy wystarczająco dużo), rysy na nicasilu są, za pierwszym razem też były ale zostały dotarte, źle nałożony tłok odpada. To co radzicie teraz zrobić?
- Załączniki
-
- DSC_9438[1].JPG (64.22 KiB) Przejrzano 5014 razy
- DSC_9438[1].JPG (64.22 KiB) Przejrzano 5014 razy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
Co zrobić masz napisane powyżej.I nie ma opcji by chłodnice w sprawnym silniku były zimne a silnik gorący(to tylko w piosence )
No i jak piszesz że byl płyn w chłodnicy ale nie wiesz ile to prosze cie nie dziw sie że są takie efekty
Poza tym na krawedzi denka tłoka widac ubytki!!!nie wleciało coś do cylindra???jak wygląda głowica?
No i jak mówiłem ustaw bardziej bogato gażnik na pierwsze jazdy
No i jak piszesz że byl płyn w chłodnicy ale nie wiesz ile to prosze cie nie dziw sie że są takie efekty
Poza tym na krawedzi denka tłoka widac ubytki!!!nie wleciało coś do cylindra???jak wygląda głowica?
No i jak mówiłem ustaw bardziej bogato gażnik na pierwsze jazdy
-
Autor tematumały93
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 11 sty 2012, 20:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z Hondą CR 125
OK, zastosuje się do wyżej napisanych rad, a co do tego ustawienia gaźnika, to w jaki sposób mam to zrobić i jaki to ma cel, skoro mieszankę robię manualnie z benzyną? A co do tego tłoka, to nic raczej się tam nie dostało, głowica ma lekkie wrąbki lecz one były już dawno.