Ocena stanu cylindra oraz ramy KTM sx 125
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Każdy tłok moze sie rozpaść. Kwestia tylko jak kto dba i używa motocykla.
Ja osobiście tez polecam wossnera odkuwanego, morale mozna założyć jak jesteś pewien ze po 20h wymienisz tłok.
A jak nie masz pewności to kuty tłok i dodatkowo na 2 pierscieniach (seryjnie jeden) jest najlepszy.
Ja osobiście tez polecam wossnera odkuwanego, morale mozna założyć jak jesteś pewien ze po 20h wymienisz tłok.
A jak nie masz pewności to kuty tłok i dodatkowo na 2 pierscieniach (seryjnie jeden) jest najlepszy.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Na dwóch pierscieniach? Przeciez to po pierwsze dwukrotnie szybciej wytrze nicasil, po drugie motocykl bedzie zamulony. Racingowe tloki zawsze maja jeden pierscien ( czy to 125 czy 250 w dwusuwie) z uwagi na reakcje na dodanie gazu oraz osiagi. To mylne pojecie ze jak wiecej pierscieni to lespsza kompresja. Tak to było w Jawie czy wuesce na zeliwnym cylidrze pasowanym z tolerancją "do zyletki". Wysokoobrotowe nowoczesne silniki na spiekanych cylindrach trzymają znakomicie kompresje na jednym pierscieniu pozatym tarcie duzo mniejsze.
Tel: 792 808 123
-
Autor tematuJesse50
- Mistrz prostej
- Posty: 79
- Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TST
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Czyli co ten odkuwany wossner będzie na dwóch pierścieniach ?
Dokładnie mam na myśli tego: http://allegro.pl/tlok-wossner-53-96-kt ... 52530.html
Mało info o nim i nawet zdjęcia realnego ne ma.
Ogółem mówiąc na takim odkuwanym tłoku o ile więcej mh można przejeździć ? biorąc pod uwagę odpowiednie serwisowanie w sezonie.
Dokładnie mam na myśli tego: http://allegro.pl/tlok-wossner-53-96-kt ... 52530.html
Mało info o nim i nawet zdjęcia realnego ne ma.
Ogółem mówiąc na takim odkuwanym tłoku o ile więcej mh można przejeździć ? biorąc pod uwagę odpowiednie serwisowanie w sezonie.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Zadzwoń i zapytaj czy tłok posiada dwa pierścienie czy jeden. Sx posiada tłok jedno pierścieniowy, exc posiada dwupierścieniowy.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
To takie błędne koło.bandogge1980 pisze:Na dwóch pierscieniach? Przeciez to po pierwsze dwukrotnie szybciej wytrze nicasil, po drugie motocykl bedzie zamulony. Racingowe tloki zawsze maja jeden pierscien ( czy to 125 czy 250 w dwusuwie) z uwagi na reakcje na dodanie gazu oraz osiagi. To mylne pojecie ze jak wiecej pierscieni to lespsza kompresja. Tak to było w Jawie czy wuesce na zeliwnym cylidrze pasowanym z tolerancją "do zyletki". Wysokoobrotowe nowoczesne silniki na spiekanych cylindrach trzymają znakomicie kompresje na jednym pierscieniu pozatym tarcie duzo mniejsze.
Widzę, ze masz serwis i dobrze, ze są ludzie tacy jak Ty.
Ale skoro 2 pierścienie to zło to dlaczego w nowym SX 125 montuja tłok z 2 pierscieniami?
EXC rownież ma juz od dawna 2 pierścienie. Tak wiem to inne moto.
Znam kilka silników 125 które latają na 2 pierscieniach i wszystko jest dobrze.
Ale ilu ludzi (mechaników) na forum tyle teorii i każdy ma do tego prawo.
A druga sprawa skoro to zło to by ich nie produkowano. Mój znajomy wiecej właśnie takich tlokow sprzedaje i zakłada.
Pozdro
Jarek
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
Autor tematuJesse50
- Mistrz prostej
- Posty: 79
- Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TST
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Mitaka to max 20 mth.Jesse50 pisze:Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Wossner kuty 30 wytrzyma ale trzeba i tak kontrolować stan cylindra i stosować dobry olej i odpowiednie proporcje.
A 50 PLN to nie majątek.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
Autor tematuJesse50
- Mistrz prostej
- Posty: 79
- Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TST
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Masz racje.trak pisze:Mitaka to max 20 mth.Jesse50 pisze:Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Wossner kuty 30 wytrzyma ale trzeba i tak kontrolować stan cylindra i stosować dobry olej i odpowiednie proporcje.
A 50 PLN to nie majątek.
Posiadam obecnie olej shell syntetyk. DO crossówek powinienem się zaopatrzyć w jakiś lepszy olej czy wystarczy coś tpyu castrol, mobil, shell aby tylko syntetyczne ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
Ja używam albo motorexa albo castrola a teraz kupiłem ipona bo dużo osób zachwalalo.Jesse50 pisze:Masz racje.trak pisze:Mitaka to max 20 mth.Jesse50 pisze:Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Wossner kuty 30 wytrzyma ale trzeba i tak kontrolować stan cylindra i stosować dobry olej i odpowiednie proporcje.
A 50 PLN to nie majątek.
Posiadam obecnie olej shell syntetyk. DO crossówek powinienem się zaopatrzyć w jakiś lepszy olej czy wystarczy coś tpyu castrol, mobil, shell aby tylko syntetyczne ?
W zawieszeniu mam ipona i jest dobrze.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
ja stosuje castrol power 1 racing 2t i jest spoko możesz też motula lub ipona
shell to raczej niższa półka taj jak te agipy itp.
shell to raczej niższa półka taj jak te agipy itp.
-
Autor tematuJesse50
- Mistrz prostej
- Posty: 79
- Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: TST
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125
To jeszcze jedno pytanko.
Gdzie w miarę tanio można kupić materiał ( carbon ) aby wyciąć płytki do zaworu membranowego ?
Gdzie w miarę tanio można kupić materiał ( carbon ) aby wyciąć płytki do zaworu membranowego ?