Ocena stanu cylindra oraz ramy KTM sx 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: 253barek » ndz, 22 sty 2012, 09:07

naczytałem się ale widziałem też na oczy dobrze spasowane a pęknięte

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » ndz, 22 sty 2012, 10:33

Każdy tłok moze sie rozpaść. Kwestia tylko jak kto dba i używa motocykla.
Ja osobiście tez polecam wossnera odkuwanego, morale mozna założyć jak jesteś pewien ze po 20h wymienisz tłok.
A jak nie masz pewności to kuty tłok i dodatkowo na 2 pierscieniach (seryjnie jeden) jest najlepszy.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: bandogge1980 » ndz, 22 sty 2012, 11:41

Na dwóch pierscieniach? Przeciez to po pierwsze dwukrotnie szybciej wytrze nicasil, po drugie motocykl bedzie zamulony. Racingowe tloki zawsze maja jeden pierscien ( czy to 125 czy 250 w dwusuwie) z uwagi na reakcje na dodanie gazu oraz osiagi. To mylne pojecie ze jak wiecej pierscieni to lespsza kompresja. Tak to było w Jawie czy wuesce na zeliwnym cylidrze pasowanym z tolerancją "do zyletki". Wysokoobrotowe nowoczesne silniki na spiekanych cylindrach trzymają znakomicie kompresje na jednym pierscieniu pozatym tarcie duzo mniejsze.
Tel: 792 808 123

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » ndz, 22 sty 2012, 12:51

Czyli co ten odkuwany wossner będzie na dwóch pierścieniach ?
Dokładnie mam na myśli tego: http://allegro.pl/tlok-wossner-53-96-kt ... 52530.html
Mało info o nim i nawet zdjęcia realnego ne ma.

Ogółem mówiąc na takim odkuwanym tłoku o ile więcej mh można przejeździć ? biorąc pod uwagę odpowiednie serwisowanie w sezonie.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Rams » ndz, 22 sty 2012, 13:37

Zadzwoń i zapytaj czy tłok posiada dwa pierścienie czy jeden. Sx posiada tłok jedno pierścieniowy, exc posiada dwupierścieniowy.

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » ndz, 22 sty 2012, 13:43

bandogge1980 pisze:Na dwóch pierscieniach? Przeciez to po pierwsze dwukrotnie szybciej wytrze nicasil, po drugie motocykl bedzie zamulony. Racingowe tloki zawsze maja jeden pierscien ( czy to 125 czy 250 w dwusuwie) z uwagi na reakcje na dodanie gazu oraz osiagi. To mylne pojecie ze jak wiecej pierscieni to lespsza kompresja. Tak to było w Jawie czy wuesce na zeliwnym cylidrze pasowanym z tolerancją "do zyletki". Wysokoobrotowe nowoczesne silniki na spiekanych cylindrach trzymają znakomicie kompresje na jednym pierscieniu pozatym tarcie duzo mniejsze.
To takie błędne koło.
Widzę, ze masz serwis i dobrze, ze są ludzie tacy jak Ty.
Ale skoro 2 pierścienie to zło to dlaczego w nowym SX 125 montuja tłok z 2 pierscieniami?
EXC rownież ma juz od dawna 2 pierścienie. Tak wiem to inne moto.
Znam kilka silników 125 które latają na 2 pierscieniach i wszystko jest dobrze.
Ale ilu ludzi (mechaników) na forum tyle teorii i każdy ma do tego prawo.
A druga sprawa skoro to zło to by ich nie produkowano. Mój znajomy wiecej właśnie takich tlokow sprzedaje i zakłada.
Pozdro
Jarek
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » ndz, 22 sty 2012, 13:51

Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » ndz, 22 sty 2012, 13:56

Jesse50 pisze:Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Mitaka to max 20 mth.
Wossner kuty 30 wytrzyma ale trzeba i tak kontrolować stan cylindra i stosować dobry olej i odpowiednie proporcje.
A 50 PLN to nie majątek.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » ndz, 22 sty 2012, 15:24

trak pisze:
Jesse50 pisze:Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Mitaka to max 20 mth.
Wossner kuty 30 wytrzyma ale trzeba i tak kontrolować stan cylindra i stosować dobry olej i odpowiednie proporcje.
A 50 PLN to nie majątek.
Masz racje.
Posiadam obecnie olej shell syntetyk. DO crossówek powinienem się zaopatrzyć w jakiś lepszy olej czy wystarczy coś tpyu castrol, mobil, shell aby tylko syntetyczne ?

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » ndz, 22 sty 2012, 15:44

Jesse50 pisze:
trak pisze:
Jesse50 pisze:Tylko napiszcie czy na takim kutym wossnerze luzem można dojejachć do 30 mh ?
Jak bym kupił mitake to na pewno zmienił bym tłok po 20-25 mh.
Różnice cen pomiędzy tymi tłokami to 30-50 zł. Niby nie wiele no ale mam jeszcze sporo wydatków min. filtry, klocki itp. A za taką różnicę w cenie mógł bym już mieć chociaż filtr.
Mitaka to max 20 mth.
Wossner kuty 30 wytrzyma ale trzeba i tak kontrolować stan cylindra i stosować dobry olej i odpowiednie proporcje.
A 50 PLN to nie majątek.
Masz racje.
Posiadam obecnie olej shell syntetyk. DO crossówek powinienem się zaopatrzyć w jakiś lepszy olej czy wystarczy coś tpyu castrol, mobil, shell aby tylko syntetyczne ?
Ja używam albo motorexa albo castrola a teraz kupiłem ipona bo dużo osób zachwalalo.
W zawieszeniu mam ipona i jest dobrze.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: 253barek » ndz, 22 sty 2012, 16:10

ja stosuje castrol power 1 racing 2t i jest spoko możesz też motula lub ipona
shell to raczej niższa półka taj jak te agipy itp.

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » ndz, 22 sty 2012, 17:56

To jeszcze jedno pytanko.

Gdzie w miarę tanio można kupić materiał ( carbon ) aby wyciąć płytki do zaworu membranowego ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”