Ocena stanu cylindra oraz ramy KTM sx 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Ocena stanu cylindra oraz ramy KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » sob, 14 sty 2012, 17:24

Siemka. Czy moglibyście ocenić stan mojego nikasilu z KTM-a SX 125 04 ? Nie wiem czy takie kropki które widać na powłoce są istotne. Minimalnie są wyczuwalne palcem. Na dole są też takie jakby przetarcia lecz pod palcem nie zbyt wyczuwalne.

Tutaj są foty:

http://imageshack.us/g/684/dsc0004qh.jpg/

Według was ten cylinder jest w stanie jeszcze pojeździć ? Obecnie wsadzona jest selekcja C.
Ostatnio zmieniony pn, 23 sty 2012, 17:48 przez Jesse50, łącznie zmieniany 1 raz.

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » sob, 14 sty 2012, 18:51

Za dużo nie widać na fotkach.
Na jednej widać chyba jakieś przetarcia nicasilu.
Ale ważne jest tez czy trzyma wszędzie wymiar.
Jestem akurat nanczasie bo musiałem położyć nowy nicalis bo u mnie był zle nałożony chyba albo coś sie dostało do cylindra.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » sob, 14 sty 2012, 19:09

Po weekendzie daje cylinder do pomiaru.
Te przetarcia są głównie na dole ale tak jak pisałem. Nie są wyczuwalne.
Jeśli ten cylinder jest do ponownego nikasilowania to jednak bede musiał odpuścić cały remont sprzętu bo to kosztowna sprawa. Więc dlatego chcę się was poradzić czy jest sens kupować nowy tłok itp.

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: 253barek » sob, 14 sty 2012, 19:38

wygląda juz na przetarty na dole
ile latałeś na sel.C?

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » sob, 14 sty 2012, 21:22

U mnie nie było przetarcia ale były rysy a cylinder był 27mth po nicasilu to jest dopiero pech naszczescie nie ja placilem za nicasil bo był w Anglii robiony i nie powiem nic złego na jego temat ale dobrego tez nie.
A twój cylinder raczej juz jest na końcówce. Pewnie na tej C selekcji polatales za długo.
Bo mówi sie ze na dobrym nicasilu powinno sie do D selekcji dolatac przy zachowaniu wszystkich kroków w terminie.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » sob, 14 sty 2012, 21:58

253barek pisze:wygląda juz na przetarty na dole
ile latałeś na sel.C?
Kupiłem motor i przejeździłem na nim od kupna nie całe 2 baki. Następnie z racji tego, że korbe było już nieco słychać zdecydowałem, że motor rozbiorę do remontu. Luz na korbie faktycznie już był. Wątpię w to, że przez ten czas ( nie całę dwa baki jazdy ) tak by się przytarł.

Czyli co, nie ma chyba sensu teraz pakować nowego tłoka ?
Można oddać cylindry na nikasilu do honowania bo akurat taki zabieg mogę mieć za darmo ? Ogólnie pomogło by coś ?

Jeśli rzeczywiście ten cylinder raczej jest już na śmietnik to nie wiem co robić. Nie mam aż tyle kasy aby oddać do nikasilowania. Jakie są teraz ceny ?

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » sob, 14 sty 2012, 22:09

Jesse50 pisze:
253barek pisze:wygląda juz na przetarty na dole
ile latałeś na sel.C?
Kupiłem motor i przejeździłem na nim od kupna nie całe 2 baki. Następnie z racji tego, że korbe było już nieco słychać zdecydowałem, że motor rozbiorę do remontu. Luz na korbie faktycznie już był. Wątpię w to, że przez ten czas ( nie całę dwa baki jazdy ) tak by się przytarł.

Czyli co, nie ma chyba sensu teraz pakować nowego tłoka ?
Można oddać cylindry na nikasilu do honowania bo akurat taki zabieg mogę mieć za darmo ? Ogólnie pomogło by coś ?

Jeśli rzeczywiście ten cylinder raczej jest już na śmietnik to nie wiem co robić. Nie mam aż tyle kasy aby oddać do nikasilowania. Jakie są teraz ceny ?
Mozna oddać do honowania ale po co? To mozna zrobić jak powloka jest ok ale wymiary nie.
A nicasil Czeski dobry nie byle co to masz 600-650 PLN w Anglii Longhort to masz 900-950 Holandai czy Niemcy masz to samo.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » sob, 14 sty 2012, 22:19

Gdzie trak robiłeś nikasil i czy przez jakąś polską firmę wysyłałeś ?

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: trak » sob, 14 sty 2012, 22:32

Jesse50 pisze:Gdzie trak robiłeś nikasil i czy przez jakąś polską firmę wysyłałeś ?
Wszystko masz na PW
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: 253barek » sob, 14 sty 2012, 22:39

oddaj do pomiaru jeśli końcówka nie ma sensu honować
nowy cylinder drogoooo
masz tez możliwość włożenia tulei czego są zwolennicy jak i przeciwnicy cena dużo mniejsza (ja nie polecam)
co do nicasilu sam się orientowałem bo też miałem końcówkę wg.tego co czytałem czechy to lipa może w 2 miejscach robią dobry ale traf tam
obecnie wysłałem do Langcourt do angli podobno najlepszy i cena też w miarę
ale tak jak mówie najpierw do pomiaru sprawdzic czy nie ma jajka itp

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: bandogge1980 » ndz, 15 sty 2012, 00:38

Na moje oko cylinder jest dobry, przetarc do gołego aluminium nie widac, przejasnienia to raczej odbarwienia od pracy tłoka (moze był zbyt ciasno spasowany??) . Z doswiadczenia wiem ze NIGDY przetarcia nie zdazają sie ponizej progu pracy pierscienia tłokowego - w miejscu prowadzenia tloka nie ma prawie zadnego tarcia. Przetarcia pojawiają sie w okolicy okna wydechowego oraz sporadycznie w miejscu gornego martewgo punktu gdzie w maksymalnym punkcie dochodzi pierscien ( kiedy tłok jest za luzny - kantuje a pierscien wtedy działa jak skrobak) takze pseudoprzejasniniami ponizej pracy pierscienia nie musisz sie wogule martwic.
Przechonuj ( nadaj "siateczke" zeby film olejowy sie miał sie czego trzymac ) i zakładaj czywiscie po uprzednim zwymiarowaniu i dobraniu odpowiedniej selekcji tłoka.
Dziurki to przetrawienia które po naprawie cylindra w którejkolwiek z fabryk sie po prostu zdazają (szczegulnie w KTM - nie wiem od czego to zalezy, podobno skład korpusu zawiera duzo jakiegos pierwiastka który wpływa na powstawanie gazów w procesie wytrawiania i zaobserwowałem ze cylindry KTM i Husqvarny wracają matowe z wierzchu, natomiast cylindry japonczyków wracają bardziej błyszczace i "srebrzyste").
Niegdys robiłem dosc duzo cylindrów hurtem i w Holandii i w Airsalu w Hiszpanii, i w Langcourt w Anglii (kiedys przy wspołpracy Pana Michała S. teraz przez Pana Luigiego S. z MotoX) i niestety takie pory sie czasem zdazają. Zapewniam jednak ze ABSOLUTNIE NIE WPŁYWAJĄ ONE NA SPRAWNOSC SILNIKA BĄDZ ZYWOTNOSC POWŁOKI!! Jeszcze jedną niedogodnoscią z jaką sie spotkałem to nie moznosc prawidłowego osadzenia zaworu wydechowego po regeneracji (problem dotyczy głownie Hond 2T). Nicasil był jakby nadlany na gniazdo pracy tego zaworu i niestety wtedy albo reklamacja i czekanie nastepne 4 tygodnie albo obrobienie gniazda we własnym zakresie a prosto nie jest bo nicasil twardy jak diabli, az sie frezy od Dremelka wycierają.
Naprawiane cylindry są robione zazwyczaj "luzniej" od nominału o 1-2 setki i dlatego z cylinderem po regeneracji czasem startujemy od selekci tłoka B czy C - taka technologia. Zresztą fabryczne cylindry tez są selekcjonowane i startuja z rozych selekcji tłoków nie zawsze z jak wielu sądzi z selekcji A. Czesto kupując nowy cylinder OEM jest zaznaczone na nim literka B czy C lub kropka farby w odpowiednim kolorze do danej selekcji.

Regenerowany cylinder to jednak nigdy nie jest fabrycznie nowy i z tego rodzaju niedogodnosciami trzeba sie pogodzic aczkolwiek dobre powolki jak np. Langcourt są podobno trwalsze na scieranie niz powłoka fabryczna.

Dla ciekawskich wklejam artykuł wyczerpująco opisujący technologię regeneracji cylindra w technologii nicasilu. Prosze szczegulnie poczytac o porach i wymiarach powłoki po regeneracji:

http://www.motox.com.pl/garaz-motox-com ... asilu.html

Pozdrawiam!
Tel: 792 808 123

Autor tematu
Jesse50
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 79
Rejestracja: pn, 26 lut 2007, 20:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TST
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: Ocena stanu cylindra KTM sx 125

Post autor: Jesse50 » ndz, 15 sty 2012, 14:04

Dzięki za porady bandogge !

Daje jeszcze dodatkowe foty cylindra oraz tłoka.

http://imageshack.us/g/689/dsc0004cpu.jpg/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”