Strona 1 z 2

Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: wt, 10 sty 2012, 18:32
autor: frycz20
Witam
problem polega na tym że układ diagnostyki nie sprawdza przed jazdą wtrysku paliwa i niestety nie mogę odpalić. Natomiast przed tym incydentem palił dość ciężko a czasem podczas jazdy dławił się lub gasł jak by dostawał gdzieś powietrza. Motor posiada chłodnice tak wiec czy normalne jest to, że układ wydechowy nagrzewa się do czerwoności??

Jeśli wyraziłem się dość nie zrozumiale to proszę mi wybaczyć jest to moje pierwsze spotkanie z moto i bardzo mnie wciąga tak więc proszę o pomoc bo jest świetna pogoda aby poszaleć
z góry dziękuje

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: wt, 10 sty 2012, 20:16
autor: BartekJ
A z czego wnosisz, że nie sprawdza wtrysku?? Co się dzieje/nie dzieje, co się działo zazwyczaj?

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: wt, 10 sty 2012, 22:35
autor: frycz20
kiedy przekręcam kluczyk układ diagnostyki sprawdza wtrysk paliwa i wydaje taki specyficzny dźwięk coś w rodzaju podgrzewania świec w dizlu a teraz już tego niema i nie jest to spowodowane słabym aqu bo wcześniej miałem i sprawdzał a bez tego niestety nie odpali i za czorta nie odpali bez aqu na kopa... a z resztą kopałem nawet z nim i a ni razu mi nie wyszło:(

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: wt, 10 sty 2012, 23:02
autor: tomasz12
Sprawdź przewody idące do pompy paliwa, znajdującej się w baku, ten dźwięk wydaje pompa.

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: wt, 10 sty 2012, 23:56
autor: Jefrey_
a wydech moze sie grzac;) normalne :drinkers:

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: śr, 11 sty 2012, 07:52
autor: Big
Tak jak pisz tomasz12. Sprawdź pompe paliwa. Ale i reszte połaczeń elektrycznych. Tylko wyjmij aku zanim zaczniesz rozpinac złaczki. Bo nazbierasz błedów do ECU.

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: śr, 11 sty 2012, 08:51
autor: Mateusz_MX
Podłącz go pod kompa i będziesz wiedział co jest zepsute :prayer: - złącze Service PC idące od sterownika.

Odsyłam do dealera:

http://gasgaspolska.pl/dealerzy/

Ewentualnie wykonaj czynności, które zaproponował kolega Big. Odłącz akumulator. Po kolei odłączaj połączenia elektryczne, przeczyść i połącz ponownie - w szczególności połączenia ze sterownikiem. Musisz zdemontować bak paliwa i siedzenie. Podążając ze schematem po wiązce patrz, czy nie ma uszkodzeń przewodów oraz czy wszędzie jest masowanie.

Pierwsza myśl wynikająca z Twojego opisu - pompa paliwa, ale równie dobrze mogło coś paść w sterowniku (czujnik itd.) i nie podaje dostatecznej ilości paliwa - stąd zaczerwieniony układ wydechowy - za uboga w paliwo mieszanka. Z wtryskiem jest tak, że jak "padnie" jakiś czujnik, to po prostu komputer nie pozwoli na uruchomienie silnika - grozi to jego uszkodzeniem.

Spytam z ciekawości. Motocykl odpalasz na biegu neutralnym? :mrgreen:

Pobierz podręcznik, są tam ładne schematy elektroniczne:

http://motocykle.diplotop.pl/recenzja/G ... /FSE%20450

Wydaje mi się, że w okolicach filtru powietrza znajduje się bezpiecznik (Starter Fuse) - sprawdź go koniecznie. Jest na przewodzie plusowym idącym od akumulatora.



Uploaded with ImageShack.us

Maszyna przestała odpalać z dnia na dzień? Miałeś jakiegoś dzwona? Na jakim paliwie jeździsz? Czy akumulator jest sprawny? Opisz coś więcej? Czekam na odpowiedzi na powyższe pytania. Pozdrawiam

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: śr, 11 sty 2012, 22:26
autor: frycz20
Zapomniałem dodać że kiedy pobawiłem się chwile linka od gazu przy samym wtrysku to zaskoczył na sekundę...
Ogólnie to dość ciężko palił jak był zimny...
Co do odpalania to zdarzało się że odpalałem na biegu ale nie często...
Przestał odpalać bo wcześniej bawiłem się w uszczelnienie gumy która idzie od wtrysku do silnika ale po tym zabiegu odpalił i parę dni później już nie dawał znaków życia... dodam że ta guma była trochę przerwana i myślałem że to problem polega na tym...(chodzi o dławienie się)
Jeśli chodzi o dzwona to tylko na mokrym bruku poszedłem bokiem bo akurat zgasł przy zmianie biegów ale później nie miałem problemów z odpaleniem...
Jeżdżę na 95... i akumulator mam nowy

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: czw, 12 sty 2012, 18:49
autor: Mateusz_MX
Jak był uszkodzony króciec ssący, to "łapał" lewe powietrze - nie ma w takim przypadku mowy o prawidłowej pracy silnika. Może dodatkowo motocykl łapał syf przez tę dziurę? Wtedy mogło dojść do uszkodzenia silnika. Ogólnie sytuacja przedstawia się nieciekawie - jeżeli uszkodzeniu ulega któryś z podzespołów, to należy go wymienić, nie jeździć. Winowajcą jesteś jedynie Ty - potem właśnie mamy opinie - nie kupujcie Gas Gas'a bo to ch...wa marka :evil: Wykonaj czynności o które prosiłem we wcześniejszym poście. Jeżeli to nie pomoże, będziemy myśleć dalej. Pozdrawiam

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: czw, 12 sty 2012, 22:19
autor: frycz20
Syfu raczej nie łapał bo tak ostro motoru nie użytkowałem a na tej dziurze w gumie był i jest metalowy zacisk... dziurę jak na razie uszczelniłem wiem że to kiepska metoda i muszę kupić nową bo to nie robota... jak już pisałem to jestem początkujący i jak na razie to próbuje ogarnąć tą moc :D a co do tej marki to jak najbardziej polecam bo bardzo dobrze się prowadzi... ale jak każdy sprzęt zepsuć się kiedyś musi...

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: pt, 13 sty 2012, 17:18
autor: BartekJ
Tak jak BIG napisał, sprawdź pompę paliwa, jeśli nie słychać "bzyknięcia" przy włączaniu zapłonu.
I to może być zarówno uszkodzenie włącznika zapłonu/stacyjki, jak i uszkodzenie kabla, czy samej pompy. W przypadku uszkodzenia czujników to nie każdy powoduje brak możliwości uruchomienia silnika. Może silnik głupieć, ale będzie odpalał.
Także miłej zabawy :).

P.S. Jest tam kilka bezpieczników, m.in od pompy paliwa (F5 na schemacie). Posprawdzaj je w pierwszej kolejności.

Re: Gas Gas FSE 450 - 2004 (układ diagnostyki)

: pt, 13 sty 2012, 18:39
autor: Mateusz_MX
BartekJ pisze:Jest tam kilka bezpieczników, m.in od pompy paliwa (F5 na schemacie). Posprawdzaj je w pierwszej kolejności.
Rzeczywiście. Nie dopatrzyłem się tego bezpiecznika. Pierwsze w kolejności - sprawdzić bezpiecznik F5 - 10A :drinkers:

Możliwe, że masz zapchany filtr na pompie paliwa - "gorzej zapalał". Aż w końcu pompa zaczęła pracować na "sucho" i przepalił się bezpiecznik. Pozdrawiam