Honda cr 125 - Problem ze sprzęgłem (pushing rod)
-
Autor tematuSzczesciarz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: sob, 17 gru 2011, 21:55
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda cr 125 - Problem ze sprzęgłem (pushing rod)
Witam,
Panowie i panie, mam spory problem. Chodzi o wyłączanie sprzęgła (cały czas ciągnie), a konkretnie o elementy za pośrednictwem których jest ono wyłączane (pushing rod i reszta klamotów).
Co dokładnie się dzieje: sprzęgło cały czas ciągnie i daje się wyłączyć tylko w niewielkim stopniu. Motocykl kupiłem z ciągnącym sprzęgłem, ale dawało się rozłączyć. Tarcze, sprężynki, przekładki i olej - są nowe. Kosz sprzęgłowy nie ma "rowków" tam, gdzie tarcze mogłyby się zawieszać. No chyba że się tak mocno skleiły, że nie chcą odpuścić... Regulacja na lince i dźwigni (klamce) sprzęgła nie jest rozwiązaniem (uprzedzam odpowiedź, żeby zacząć od najprostszych rzeczy). Pow wciśnięciu klamki sprzęgła widać, jak się sprzęgło włącza i wyłącza, ale ten ruch jest za mały chyba. W każdym bądź razie można tak ustawić, żeby maksymalnie wciśnięta klamka sprzęgła miała jeszcze miała jeszcze około 1,5 cm odległości do lewej manetki i nie szła już dalej (nie dawała się wcisnąć). Nie można też go tak ustawić, żeby się ślizgało. Olej (ten stary) był w miarę świeży jeszcze i nie miał opiłków.
Obstawiam wyrobiony któryś z trzech elementów: pręt dłuższy, krótszy, kulka, lub obrobienie lub wykruszenie dźwigni, do której zaczepiona jest linka sprzęgła (przy silniku, nie przy kierownicy), albo kombinację tych usterek.
http://imageshack.us/photo/my-images/707/snap2dp.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/100/snap1lp.jpg/
1) Potrzebuję wymiarów tego pręta popychającego, tego krótkiego elementu z grzybkiem, kulki, i zdjęcia jak ma wyglądać to takie jakby ramię, za które ciągnie linka sprzęgła. Części te są zaznaczone kolorem czerwonym.
2) Czy w serwisie hondy udostępnią mi takie dane, czy tylko przyjmą do naprawy (nie dam )
3) Czy ktoś ma serwisówkę do tego modelu (lata 1990-1997)? Do 1998 mam, ale to już jest AF. Byłbym bardzo wdzięczny. [katalog części mam, po włosku ]
4) Co sądzicie o mojej teorii, może jeszcze jakieś luźne skojarzenia?
Motocykl to Honda CR 125 R na stalowej ramie, rocznik to prawdopodobnie 1993, choć może także być i 1995 (stare, wiem, ale cały czas całkiem trzyma się kupy ).
Pozdrawiam.
Panowie i panie, mam spory problem. Chodzi o wyłączanie sprzęgła (cały czas ciągnie), a konkretnie o elementy za pośrednictwem których jest ono wyłączane (pushing rod i reszta klamotów).
Co dokładnie się dzieje: sprzęgło cały czas ciągnie i daje się wyłączyć tylko w niewielkim stopniu. Motocykl kupiłem z ciągnącym sprzęgłem, ale dawało się rozłączyć. Tarcze, sprężynki, przekładki i olej - są nowe. Kosz sprzęgłowy nie ma "rowków" tam, gdzie tarcze mogłyby się zawieszać. No chyba że się tak mocno skleiły, że nie chcą odpuścić... Regulacja na lince i dźwigni (klamce) sprzęgła nie jest rozwiązaniem (uprzedzam odpowiedź, żeby zacząć od najprostszych rzeczy). Pow wciśnięciu klamki sprzęgła widać, jak się sprzęgło włącza i wyłącza, ale ten ruch jest za mały chyba. W każdym bądź razie można tak ustawić, żeby maksymalnie wciśnięta klamka sprzęgła miała jeszcze miała jeszcze około 1,5 cm odległości do lewej manetki i nie szła już dalej (nie dawała się wcisnąć). Nie można też go tak ustawić, żeby się ślizgało. Olej (ten stary) był w miarę świeży jeszcze i nie miał opiłków.
Obstawiam wyrobiony któryś z trzech elementów: pręt dłuższy, krótszy, kulka, lub obrobienie lub wykruszenie dźwigni, do której zaczepiona jest linka sprzęgła (przy silniku, nie przy kierownicy), albo kombinację tych usterek.
http://imageshack.us/photo/my-images/707/snap2dp.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/100/snap1lp.jpg/
1) Potrzebuję wymiarów tego pręta popychającego, tego krótkiego elementu z grzybkiem, kulki, i zdjęcia jak ma wyglądać to takie jakby ramię, za które ciągnie linka sprzęgła. Części te są zaznaczone kolorem czerwonym.
2) Czy w serwisie hondy udostępnią mi takie dane, czy tylko przyjmą do naprawy (nie dam )
3) Czy ktoś ma serwisówkę do tego modelu (lata 1990-1997)? Do 1998 mam, ale to już jest AF. Byłbym bardzo wdzięczny. [katalog części mam, po włosku ]
4) Co sądzicie o mojej teorii, może jeszcze jakieś luźne skojarzenia?
Motocykl to Honda CR 125 R na stalowej ramie, rocznik to prawdopodobnie 1993, choć może także być i 1995 (stare, wiem, ale cały czas całkiem trzyma się kupy ).
Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 - Problem ze sprzęgłem (pushing rod)
1) ja jednak podejrzewam rowki w koszu zewnętrznym (zrób fotkę- pokaż jak wygląda)
2) rowki na koszu wewnętrznym , które nie pozwalaja przesunąć się pracującym przekładkom.
3) Sposób sprawdzenia działania sprzegła na sucho: połóż moto na lewy bok, odkręć mały dekielek od sprzęgla, nacisnij na klamke i obserwuj pokrywe docisku kosza . Powinna się unieśc o min.1 mm.Jesli tak jest to znaczy ze popychacz działa prawidłowo i nie warto szukać wszędzie jego długosci
Dla całości diagnozy trzeba jeszcze sprawdzić czy naciskając na klamke cały kosz nie podnosi sie razem?, swiadczy to o zuzyciu łożyska pod koszem albo ktoś wstawił nie własciwe łozysko (oryginalne ma nietypowy wymiar)
Na koniec trzeba sprawdzić wytarcie na dnie kosza wewnętrznego oraz wytarcie pokrywy docisku.
W tak starym sprzęcie myślę ze te rowki zrobiły sie juz duze i to pierwsza przyczyna . czekam na zdjecia
2) rowki na koszu wewnętrznym , które nie pozwalaja przesunąć się pracującym przekładkom.
3) Sposób sprawdzenia działania sprzegła na sucho: połóż moto na lewy bok, odkręć mały dekielek od sprzęgla, nacisnij na klamke i obserwuj pokrywe docisku kosza . Powinna się unieśc o min.1 mm.Jesli tak jest to znaczy ze popychacz działa prawidłowo i nie warto szukać wszędzie jego długosci
Dla całości diagnozy trzeba jeszcze sprawdzić czy naciskając na klamke cały kosz nie podnosi sie razem?, swiadczy to o zuzyciu łożyska pod koszem albo ktoś wstawił nie własciwe łozysko (oryginalne ma nietypowy wymiar)
Na koniec trzeba sprawdzić wytarcie na dnie kosza wewnętrznego oraz wytarcie pokrywy docisku.
W tak starym sprzęcie myślę ze te rowki zrobiły sie juz duze i to pierwsza przyczyna . czekam na zdjecia
-
Autor tematuSzczesciarz
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: sob, 17 gru 2011, 21:55
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda cr 125 - Problem ze sprzęgłem (pushing rod)
Witaj! Bardzo dziękuję za odpowiedź i pomoc.
Muszę sprawdzić dokładnie to, co podajesz w punkcie 3 (pierwsze dwa akapity). Obecność rowków na koszu zewnętrznym i wewnętrznym odrzuciłem, ale sprawdzę to jeszcze raz, zrobię zdjęcia i poproszę o ocenę. Postaram się wyrobić z tym na jutro.
Jeśli chodzi o te pręty sprzęgła, miałem tak w innym motocyklu (także dosyć małym, aprilia rx 125). Dlatego o tym pomyślałem. Mam nadzieję, że coś przeoczyłem i naprawa będzie prosta.
Pozdrawiam.
Muszę sprawdzić dokładnie to, co podajesz w punkcie 3 (pierwsze dwa akapity). Obecność rowków na koszu zewnętrznym i wewnętrznym odrzuciłem, ale sprawdzę to jeszcze raz, zrobię zdjęcia i poproszę o ocenę. Postaram się wyrobić z tym na jutro.
Jeśli chodzi o te pręty sprzęgła, miałem tak w innym motocyklu (także dosyć małym, aprilia rx 125). Dlatego o tym pomyślałem. Mam nadzieję, że coś przeoczyłem i naprawa będzie prosta.
Pozdrawiam.