Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: qba911 » czw, 29 gru 2011, 00:34

sprzęgło lekko ciągnie na pierwszym biegu kiedy jest wciśnięte. Gdy odpalę moto (na luzie) coś wyraźnie się tłucze, ogólnie głośno chodzi. W momencie wciśnięcia sprzęgła hałas zmniejsza się.

Odkręciłem dekiel, ściągnąłem tarcze. Zewnętrzny kosz wygląda na nietknięty, gorzej jest z wewnętrznym wygląda tak http://imageshack.us/phot.../dsc05852h.jpg/ widać na nim wyżłobienia. I moje pytanie czy to może powodować głośna prace silnika i ciągnięcie sprzęgła? już czas na wymianę wewnętrznego kosza? Na wyższych obrotach ten specyficzny hałas też zanika choć nie całkowicie

druga sprawa: jak duży powinien być luz na łożysku kosza sprzęgła? gdy w miejscu które wskazuje śrubokrętem przyciskam palcem kosz rusa się lekko na boki http://imageshack.us/phot.../dsc05855h.jpg/

Tarcze oraz sprężyny są nowe

EDIT

znalazłem właśnie filmik na youtubie na którym słychać bardzo podobny dźwięk ( od 8 sekundy)
http://www.youtube.com/watch?v=W9DsoJNy-z4

chudyyo123
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 01:31
Motocykl: SX450F 2010r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koło krakowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: chudyyo123 » czw, 29 gru 2011, 01:33

Kosz sprzęgła ma takie nity i one sie przetarły i teraz on cały lata u mnie tez tak jest linki popraw bo nie działają.

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: qba911 » czw, 29 gru 2011, 11:30

chodzi o takie nity jak na zdjęciu z tej aukcji? http://allegro.pl/kosz-sprzegla-kx-125-i1992533173.html

te rowki można spiłować? jak duhttp://allegro.pl/kosz-sprzegla-kx-125-i1992533173.html być luz?

czy kosz zewnętrzny powinien mieć dość duży luz jak rusza się nim zgodnie z kierunkiem obrotu lub do tyłu ?

EDIT

jak ruszam koszem zewnętrznym w kierunku obrotu (przeciwnym też) to ma wyczuwalny luz - zębatka która jest przytwierdzona z tyłu do kosza w tym samym momencie się w ogóle nie rusza co wskazuje pewnie na te nity

Czy da się to jakoś naprawić ???

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: amator » czw, 29 gru 2011, 21:09

Rowki zobaczysz dopiero jak zdejmiesz tarcze . zrób fotki podeślij.
to co słyszysz to luz pomiedzy zabierakiem tarczy sprzęgła a listkiem kosza. luz fabryczny 0,15mm. W tej kawie na filmie to korbowód juz słychać . a u ciebie 97 rok- to juz wszystko zaczyna hałasować

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: qba911 » pt, 30 gru 2011, 00:34

Rowki mam tylko na koszu wewnętrznym (nie wydaja się jakieś strasznie głębokie), zewnętrzny nie ma ich wcale lub jest tylko ślad gdzie tarczki dotykają jego powierzchni.

Co do hałasu - jest on specyficzny (dźwięk jakby występował luz między dwoma trybami co powoduje drgania jednego z nich przy schodzeniu z wyższych obrotów) , wskazuje że wydobywa się z czegoś co się obraca, a padło na sprzęgło bo po jego wciśnięciu znacząco się zmniejsza. Skrzynia się nie tłucze, bo hałas występuje na luzie (nie wiem dokładnie jak jest podczas jazdy, bo przy wyższych obrotach ten dźwięk zanika - tu chce zaznaczyć, że nie zagłusza go silnik. Chodzi wtedy pięknie, po zagrzaniu się także słyszalna jest poprawa.)

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: Mateusz_MX » pt, 30 gru 2011, 12:31

qba911 pisze:Rowki mam tylko na koszu wewnętrznym (nie wydaja się jakieś strasznie głębokie), zewnętrzny nie ma ich wcale lub jest tylko ślad gdzie tarczki dotykają jego powierzchni.

Co do hałasu - jest on specyficzny (dźwięk jakby występował luz między dwoma trybami co powoduje drgania jednego z nich przy schodzeniu z wyższych obrotów) , wskazuje że wydobywa się z czegoś co się obraca, a padło na sprzęgło bo po jego wciśnięciu znacząco się zmniejsza. Skrzynia się nie tłucze, bo hałas występuje na luzie (nie wiem dokładnie jak jest podczas jazdy, bo przy wyższych obrotach ten dźwięk zanika - tu chce zaznaczyć, że nie zagłusza go silnik. Chodzi wtedy pięknie, po zagrzaniu się także słyszalna jest poprawa.)
Łożyskowanie kosza sprzęgłowego - w szczególności wałka, na którym obraca się kosz sprzęgłowy.

amator pisze:a u ciebie 97 rok- to juz wszystko zaczyna hałasować
Zgadza się. Tak więc manetka do "odciny" i czekamy na wybuch - ewentualnie ingerujemy we wnętrze silnika i wymieniamy wszystkie łożyska: może będzie choć trochę ciszej. Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: amator » pt, 30 gru 2011, 19:45

Już raz napisałem
Rowki zobaczysz dopiero jak zdejmiesz tarcze . zrób fotki podeślij.
to co słyszysz to luz pomiedzy zabierakiem tarczy sprzęgła a listkiem kosza. luz fabryczny 0,15mm.
co to może być ale Ty widzę że koniecznie chcesz siedząc przed komputerem zdiagnozować usterkę :rolleyes:

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: qba911 » pt, 30 gru 2011, 21:00

Napisałem u góry,że kosz wewnętrzny ma rowki (wyżłobienia) http://imageshack.us/photo/my-images/804/dsc05852h.jpg/ tak wygląda

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: 253barek » pt, 30 gru 2011, 23:02

no troche ma a zewnętrzny ok

kwasiu_rm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: kwasiu_rm125 » pt, 30 gru 2011, 23:27

witam, w swojej rm mam podobny problem, stawiam na łożysko igiełkowe te na którym jest osadzony kosz zewnętrzny. myślę ze przez te rowki taki hałas by nie mógł powstać, ponieważ u siebie w rm nie mam żadnych rowków, a na wolnych dalej hałasuje, po wciśnięciu sprzęgła ucicha.

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: qba911 » sob, 31 gru 2011, 00:49

ale czy łożysko igiełkowe nawet bez luzu może się tak tłuc ?

Może to jednak łożysko oski na której trzyma się cały kosz ???

kwasiu_rm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki KX 125 - 1997 Sprzęgło

Post autor: kwasiu_rm125 » ndz, 1 sty 2012, 19:37

zgadywać to my sobie możemy. prawda jest taka powinieneś iść do garażu i sprawdzić jak dla mnie łożysko igiełkowe, łożysko te w którym obraca sie wałek sprzęgła, bo gdybać to my sobie możemy, ja sprawdziłbym jeszcze sprężyny od docisku, u mnie na warsztatach szkolnych jest takie urządzenie do sprawdzania ugięcia,krzywizny i długości sprężyny, i tak polecieć z serwisówką, jak będzie dobrze to już można wyeliminować przyczynę ze strony sprężyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”