Crf 450 urwany korbowód

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: Konrad324 » czw, 15 gru 2011, 17:25

Jeżeli malutka to nie, jak zaniesiesz cylinder do pomiaru to powiedzą ci czy się nadaje jeszcze czy nie.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: tomasz12 » czw, 15 gru 2011, 19:37

Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: amator » pt, 16 gru 2011, 00:15

tomasz12 pisze:Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
To nie kamil
CRF 450R 02-03
CRF 450R 04-08
CRF 450R 09-11
CRF 450X 05-09
A-95,96
B-95,97
C-95,98

CRF 250R 04-07
CRF 250R 08-09
CRF 250X 04-09
A-77,97
B-77,98
C-77,99

CRF 250R 10-11
A-76,77
B-76,78
C-76,79

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: kamil250 » pt, 16 gru 2011, 00:26

amator pisze:
tomasz12 pisze:Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.
Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
To nie kamil
CRF 450R 02-03
CRF 450R 04-08
CRF 450R 09-11
CRF 450X 05-09
A-95,96
B-95,97
C-95,98

CRF 250R 04-07
CRF 250R 08-09
CRF 250X 04-09
A-77,97
B-77,98
C-77,99

CRF 250R 10-11
A-76,77
B-76,78
C-76,79
Dokładnie tak. ale kolega pytał o wymiar tłoka oryginalnego. W przypadku crf 450 gdy na kutym wymiar 95.97 to B to na oryginalnym odlewanym to A.
Podsumowując Tłok nominalny to tak, jak B kuty wymiarowo. Na stronie motox w garaż/porady jest napisane, z kąd wynika ta różnica montażowa.
http://motox.com.pl/garaz-motox-com-pl- ... ch-2t.html
w prawdzie to o 2t, ale znajduje się tak wiele ciekawych informacji. które tyczą się również 4t.
W temacie wyboru pomiędzy tłokiem kutym a odlewanym, należy pamiętać, że istnieją plusy i minusy obu rozwiązań. Producenci motocykli także biorą je pod utłok pistonwagę. Różnica w koszcie produkcji na dużą skalę jest minimalna. Więc nie chodzi tu o cenę! Dodatkowo żaden producent nie pozwoliłby sobie na obniżenie osiągów wyścigowego motocykla, aby osiągnąć nic nie znaczącą redukcję kosztów. Tłoki kute są mocniejsze, ale nie można ich wykonać ze stopu zawierającego optymalną ilość krzemu (silicon content alloy), co powoduje, że wymagają większego luzu przez co trudniej jest osiągnąć maksymalne osiągi. Z czterech największych japońskich producentów motocykli tylko Kawasaki wkładało do swoich dwusuwowych maszyn kute tłoki i zaprzestali tego 20 lat temu. Jednym z najmocniejszych współczesnych dwusuwów jest Honda RS 125 GP Racer, która ma ponad 50 KM. Daje to ponad 400 KM z litra (to więcej niż bolidy F1 czy motocykle Moto GP). W tym silniku Honda montuje odlewane tłoki. Podobne wyniki z litra osiąga także KTM 85, który także ma odlewany tłok. Dlaczego? Ponieważ tłok odlewany jest jedynym sposobem na uzyskanie luzów, które pozwalają uzyskać maksymalną moc. Tłok kuty rzeczywiście będzie lepiej pracował przy przekroczonych parametrach serwisowych, np. po tuningu silnika. Tym jednak zajmują się dobrzy fachowcy.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: tomasz12 » pt, 16 gru 2011, 16:03

Zakładałem do swojej crf 250 tłok oryginalny i miał on wszystkie cechy charakterystyczne dla odkuwki matrycowej. Mam przed nosem tłok oryginalny, który wyjęty został z silnika i jest tak samo. Kuźnictwo miałem to na studiach, projektowaliśmy podobne matryce do kucia takich rzeczy.

Proszę kogoś z kolegów o podanie źródła informacji o odlewanych tłokach do hondy crf, gdzie mogę o tym poczytać. Chodzi mi o jakiś poważny artykuł lub stronę producenta. Nie daje mi to spokoju.

Ponawiam pytanie jaki jest rozmiar oryginalnego tłoka do crf 450 i do crf 250?
Do tych motocykli honda robi tylko jeden rozmiar tłoków, nie ma nad wymiarów w oryginale.

Autor tematu
czeczeno
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 18:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: czeczeno » sob, 17 gru 2011, 16:34

witam bylem dzis u mechanika powiedzial ze moze mi wbic tuleje zeliwna hmm jakos mi sie to nie widzi nie lepiej dac do regeneracji nikasilu?
a i niewiem co z walem ;/ bo regeneracja wyjdzie ok 600-700 a nowy ok 1100 a stary od tych uderzen mogl zostac ugiety i niewiem czy da sie to wycentrowac

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: sebek1516 » sob, 17 gru 2011, 18:22

nowy cylek 800-900 zł już w polsce

http://www.sklepef.pl/shop/174/125022-1 ... -450x-0509

i szukaj dalej.

Gdzie regeneracja za 800? Czechy? :) Kup już nowy.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: amator » pn, 19 gru 2011, 00:01

kamil250 pisze:
amator pisze:
tomasz12 pisze:Kamilu250,
proszę o podanie jaki ma wymiar oryginalny tłok do crf 450, proszę podać też roczniki do których pasuje.Jeśli posiadasz dane, może podasz mi rozmiar fabrycznego tłoka do crf 250, do rocznika 2007.
Dokładnie tak. ale kolega pytał o wymiar tłoka oryginalnego. W przypadku crf 450 gdy na kutym wymiar 95.97 to B to na oryginalnym odlewanym to A.
Podsumowując Tłok nominalny to tak, jak B kuty wymiarowo.
Na stronie motox w garaż/porady jest napisane, z kąd wynika ta różnica montażowa.
http://motox.com.pl/garaz-motox-com-pl- ... ch-2t.html
w prawdzie to o 2t, ale znajduje się tak wiele ciekawych informacji. które tyczą się również 4t.
W temacie wyboru pomiędzy tłokiem kutym a odlewanym, należy pamiętać, że istnieją plusy i minusy obu rozwiązań. Producenci motocykli także biorą je pod utłok pistonwagę. Różnica w koszcie produkcji na dużą skalę jest minimalna. Więc nie chodzi tu o cenę! Dodatkowo żaden producent nie pozwoliłby sobie na obniżenie osiągów wyścigowego motocykla, aby osiągnąć nic nie znaczącą redukcję kosztów. Tłoki kute są mocniejsze, ale nie można ich wykonać ze stopu zawierającego optymalną ilość krzemu (silicon content alloy), co powoduje, że wymagają większego luzu przez co trudniej jest osiągnąć maksymalne osiągi. Z czterech największych japońskich producentów motocykli tylko Kawasaki wkładało do swoich dwusuwowych maszyn kute tłoki i zaprzestali tego 20 lat temu. Jednym z najmocniejszych współczesnych dwusuwów jest Honda RS 125 GP Racer, która ma ponad 50 KM. Daje to ponad 400 KM z litra (to więcej niż bolidy F1 czy motocykle Moto GP). W tym silniku Honda montuje odlewane tłoki. Podobne wyniki z litra osiąga także KTM 85, który także ma odlewany tłok. Dlaczego? Ponieważ tłok odlewany jest jedynym sposobem na uzyskanie luzów, które pozwalają uzyskać maksymalną moc. Tłok kuty rzeczywiście będzie lepiej pracował przy przekroczonych parametrach serwisowych, np. po tuningu silnika. Tym jednak zajmują się dobrzy fachowcy.
Odnosnie niebieskiego zaznaczenia.
Kamil proszę nie wprowadzaj ludzi w bląd. Średnica nominalna cylindra CRF450/02-11 wynosi 96mm. Luz montażowy tłoka wynosi 0,04mm 96,0-0,04=95,96 i taki jest rozmiar tłoka nominalnego. Wszyscy producenci oznaczaja ten wymiar Literką "A" za wyjątkiem "Vertexa" , który produkuje tłoki jeszcze z wiekszym luzem o jedna setke i w Vertexie tłok "A" ma wymiar 95,95. Tłok ten jest wlaśnie kuty w oryginalnej formie. (wycinek z katalogu Vertexa)


i inny przykład katalog Wossner w którym wyraźnie zaznaczono wymiar 95,96 jako Sandart a nastepne jako nadwymiar o 0,01mm lub wiecej dla BB.Tłoki również kute



Nie bede przytaczał wiecej przykładów bo nie trzeba
odnosnie czerwonego zaznaczenia
To co zaznaczone niestety ale jest plagiatem ! :axe: . Całe to zaznaczenie zostalo skopiowane z działu Garaz do którego zresztą został podany link.

Nie przekonanych do powyższych informacji zapraszam na PW.
Pozdrawiam wszystkich niedowiarków i życzę "wesołych Swiąt"

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: kamil250 » pn, 19 gru 2011, 00:25

Zwracam honor. Pisząc to miałem na myśli właśnie tłok VERTEXA, który jest o 0.01 ''luźniejszy''
Potwierdzam wersję amatora.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

patrykt7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
Motocykl: Codziennie naprawiam inny
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: patrykt7 » pn, 19 gru 2011, 00:36

Do wypowiedzi amatora nic dodać nic ująć.
Nie ma potrzeby spierać się o coś czego nie jest się pewnym lub gdy coś się słyszało, że kolega kolegi mówił.
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: piasektt » pn, 19 gru 2011, 22:51

czeczeno szukaj całego silnika w USA, bo taki silnik po masakrze raczej już nigdy nie będzie pracował tak jak należy. No chyba, że Ci nie przeszkadza "twarda" praca i jazda na bombie.


Pozdrawiam

patrykt7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
Motocykl: Codziennie naprawiam inny
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 urwany korbowód

Post autor: patrykt7 » pn, 19 gru 2011, 23:06

piasektt pisze:czeczeno szukaj całego silnika w USA, bo taki silnik po masakrze raczej już nigdy nie będzie pracował tak jak należy. No chyba, że Ci nie przeszkadza "twarda" praca i jazda na bombie.


Pozdrawiam
Wszystko da się zrobić :) Tylko kwestia... za ile... :D
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”