Honda CRF 250 ciężko pali

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Artur1150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 12:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: Artur1150 » pn, 12 gru 2011, 22:35

Witam,
Posiadam Honde crf 250R z 2005r.
Ostatnio wymieniłem olej i filtr oleju.
Po wymianie miałem problem z odpaleniem, nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ na to, dodam że podczas palenia była temperatura ujemna (-1) może to przez paliwo? motor stoi w nie ogrzewany pomieszczeniu.
Do tej pory nie miałem problemu z odpalaniem.
Pozdrawiam.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: Mateusz_MX » śr, 14 gru 2011, 19:31

Artur1150 pisze:Witam,
Posiadam Honde crf 250R z 2005r.
Ostatnio wymieniłem olej i filtr oleju.
Po wymianie miałem problem z odpaleniem, nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ na to
, dodam że podczas palenia była temperatura ujemna (-1) może to przez paliwo? motor stoi w nie ogrzewany pomieszczeniu.
Do tej pory nie miałem problemu z odpalaniem.
Pozdrawiam.
Nie ma wpływu.

Gaźnik potrzebuje zmiany ustawień zgodnie ze zmianą temp. zewnętrznej.

Nie


Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: Reniek » czw, 15 gru 2011, 00:53

Mateusz_MX pisze:
Artur1150 pisze:Witam,
Posiadam Honde crf 250R z 2005r.
Ostatnio wymieniłem olej i filtr oleju.
Po wymianie miałem problem z odpaleniem, nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ na to
, dodam że podczas palenia była temperatura ujemna (-1) może to przez paliwo? motor stoi w nie ogrzewany pomieszczeniu.
Do tej pory nie miałem problemu z odpalaniem.
Pozdrawiam.
Nie ma wpływu.

Gaźnik potrzebuje zmiany ustawień zgodnie ze zmianą temp. zewnętrznej.

Nie


Pozdrawiam


1000% prawdy.

Autor tematu
Artur1150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 12:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: Artur1150 » sob, 17 gru 2011, 20:28

Witam,
ostatnio dałem do regulacji zawory, czyszczenia gaźnika i wymiany świecy, jednak nadal mam problem z odpaleniem na zimnym silniku.
Dodam że w lipcu motor przeszedł generalny remont.
Gdzie mam dalej szukać problemu?
Pozdrawiam.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: piasektt » pn, 19 gru 2011, 23:06

Artur1150 pisze:Witam,
ostatnio dałem do regulacji zawory, czyszczenia gaźnika i wymiany świecy, jednak nadal mam problem z odpaleniem na zimnym silniku.
Dodam że w lipcu motor przeszedł generalny remont.
Gdzie mam dalej szukać problemu?
Pozdrawiam.

W tym co zawsze w CRF : w luzie na zaworach ssących. Jak było ciepło to CRF odpalała łatwiej a teraz już jest zimniej i odzywają się luzy. Stawiam, że prawy ssący już uklękł


A co do paliwa to nie prawda, że nie ma znaczenia. W okresach zimowych, koncerny paliwowe do daja "dodatki" ziomowe do ON, PB

patrykt7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
Motocykl: Codziennie naprawiam inny
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: patrykt7 » pn, 19 gru 2011, 23:13

Piasek, luzy zaworowe niby są po regulacji.
Problem może leżeć w tym, że są już nieszczelne.
Ew ktoś spaprał robotę przy regulacji gaźnika.
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: piasektt » wt, 20 gru 2011, 09:34

patrykt7 pisze:Piasek, luzy zaworowe niby są po regulacji.
Problem może leżeć w tym, że są już nieszczelne.
Ew ktoś spaprał robotę przy regulacji gaźnika.

Dokładnie oto mi chodzi: zawory są już uklepane i co 1-2 MTH będą do regulacjii, niestety. Pomyłka w gaźniku jest mało prawdopodobna, ponieważ na pewno po czynnościach serwisowych odpalał ktoś sprzęt. Artur1150 trochę pojeździł, temperatura spadła i luzy znowu się pokasowały.

A w takim wypadku czeka Cię regeneracja całej głowicy (gniazda, zawory, sprężyny itd.) Honda Unicam, bardzo sprytne, fajnie pracuje, ale trochę krótko w stosunku do innych sprzętów

Ale gaźnik też sprawdź, ustaw go tak:

Dysza główna: 170 lub 175
Mała dysza: 40
Iglice na 3 ząbku
A śrubę od paliwa: 1 3/4

Ten set jest dla seryjnego motocykla. Bez tuningowych dodatków.

To potraktuj jako bazę i od tego doreguluj maszynę.Są to ustawienia dla motocykla od 2005, jeżeli masz starszy motocykl to dysze główna daj mniejszą. Jeżeli masz za to 2008 i młodszy to daj dysze główną: 180-185

Na zimę troszeczkę więcej paliwa niż standardowo.

Zrób to najlepiej w pomieszczeniu które będzie miało te 15 Stopni C. Co by nas to nie przekłamywało.

Autor tematu
Artur1150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 12:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: Artur1150 » wt, 20 gru 2011, 15:26

jutro mamy zamiar sprawdzić szczelność zaworów bez odkręcania głowicy tzn.
załadować ciśnienie do cylindra i słuchać czy nigdzie nie ucieka...

a jaki jest koszt ew. regeneracji takiej głowicy, i jakie zawory lepiej jest założyć?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt, 20 gru 2011, 15:44 przez Martin KTM, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie piszemy postu pod postem. Połączyłem posty.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: piasektt » wt, 20 gru 2011, 17:37

Moim zdaniem takie sprawdzenie bardzo nie wile Ci da.

Trzeba by wykonać test Vacum

A co do remontu głowic ceny są zależne od tego kto robi i co jest do zrobienia. Można spróbować stalowe, ale jeżeli to ma mieć ręce i nogi. To pod te stalowe zawory trzeba "z dłubać" gniazda, i zastosować odpowiednie sprężyny. Lonka ma kontakt w Holandii, w którym podobno robią to przyzwoicie.

Dla przykładu: http://www.ebay.co.uk/itm/CRF250-Head-r ... 0533508510

Nie wiem czy w Polsce obecnie ma ktoś odpowiedni osprzęt i umiejętności, ażeby zażegnać problem na dłużej niż kilkanaście MTH. Dlatego polecam Racer’s E.R. / Fastheads, ale cena będzie solidna

Autor tematu
Artur1150
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 12:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: Artur1150 » wt, 20 gru 2011, 22:08

test vacum? co to takiego, czy można to wykonać samemu?

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: piasektt » śr, 21 gru 2011, 11:41

Artur1150 pisze:test vacum? co to takiego, czy można to wykonać samemu?

Trzeba mieć przyrządy co by wykonać podciśnienie i specjalny manometr. Żeby sprawdzić ile ciśnienie się utrzymuję. Przy dobrej głowicy nawet do 24 godzin

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 250 ciężko pali

Post autor: tomasz12 » śr, 21 gru 2011, 15:26

Witam,
Nie wiem w jakiej kondycji technicznej jest ten twój motocykl, ale jak był robiony remont nie dawno to się nie ma co przejmować gniazdami i zaworami. Jeżeli motocykl normalnie jeździł a teraz nie ma zamiaru odpalić, kolego wymień świecę na nową, zalej nowego paliwa i musi odpalić. Regulacje gaźnika są trochę inne w porze jesienno-zimowej ale motor odpali nawet bez kręcenia przy gaźniku.
Osobiście mam crf 250 z 2007r, przebieg 102 mth i zawory są oryginalne, stan jak nowe, brak oznak zużycia. Brat ma crf 250 z 2006r, przebieg 180 mth zawory wymieniliśmy przy 150 mth, też nie miały oznak zużycia. Wymienił aby sie ustrzec ewentualnego urwania. ( jak komuś potrzeba mogę odsprzedać cały komplet (tytan)). Jeżeli chodzi o gniazda zaworowe i prowadnice to ja się nie spotkałem aby któryś z moich znajomych kiedykolwiek coś wymieniał. Mechanik u którego się serwisujemy zawsze wszystko mierzy bardzo dokładnie i sprawdza.
Jeżeli jesteś zainteresowany napisz na pw. , podam ci wszystkie szczegóły dotyczące napraw jakie robiłem w motocyklu, co było naprawiane i przy jakim przebiegu.
Obydwa motocykle zostały kupione przeze mnie nowe w salonie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”