Rm 125 97r skrzynia biegow

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kwasiu_rm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: kwasiu_rm125 » ndz, 11 gru 2011, 21:24


Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: Majster128 » pn, 12 gru 2011, 09:20

Koła nie wyglądają aż tak źle. Tylko to na ostatnim zdjęciu mogło się już nie chcieć zazębić.
Przeglądnij lepiej wodziki i programator (walec z rowkami).

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: amator » pn, 12 gru 2011, 09:28

Podpinam sie pod wypowiedź Majstra.
Ale co to znaczy "zakleszczyły sie " , opisz to bardziej co sie stało.
Zrób fotki wodzików na te miejscach gdzie sa te pólksiezyce po jednej i drugiej stronie i koła przesówne z boku na rowek w który wchodzi półksiezyc oraz na bolce które wchodza w wałek pamięci.

Autor tematu
kwasiu_rm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: kwasiu_rm125 » pn, 12 gru 2011, 16:37

zakleszczające się biegi- wstawiam jej w lesie 1,2,3,4 hamuje i redukcja 3,2 i 1 juz nie ma, stopka od biegu stoi twardo i nie da rady tego zbic, i tak mialem z roznymi biegami ale po wylaczeniu silnika, po chwilowej zmianie biegow "na sucho" wszystko zaczynalo znowu dzialac az do srody tamtego tygodnia jak dokladalem po polu i jak sie jedynka "zgubila" to juz nie dalo rady jej "odnaleźć". to tak kola przerowne wygladaja dobrze, nie widze nic niepokojacego,takze walek pamieci jest w dobrym stanie, ale zauwazylem ze na tych bolcach ktore wchodza w walek pamieci porobily sie takie kanty, tak ze one nie sa okragle tylko po jednej i drugiej stronie sa kanciate zreszta dodaje fotki. i mam jeszcze jedno pytanie jak robieralem silnik to wylecial mi taki jeden bolec mniej wiecej dlugosci 0,8cm,sprawdzalem czy w mechanizmie od zmiany biegow tym pod sprzeglem i sa tam te 2 na sprezynkach wiec nie mogl z tamtad wypasc a jest identyczny. dodaje takze jego zdjecie

http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc01160e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/4/dsc01161um.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/38/dsc01162s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/444/dsc01163a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/46/dsc01165ib.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/831/dsc01164k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... 168gl.jpg/

i ten bolec :
http://imageshack.us/photo/my-images/815/dsc01142z.jpg/
podejrzewam ze jest to numer 7 z tego schematu ale za cholere niewiem gdzie to ma byc
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... wrm12.jpg/

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: amator » pn, 12 gru 2011, 23:05

kwasiu_rm125 pisze:zakleszczające się biegi- wstawiam jej w lesie 1,2,3,4 hamuje i redukcja 3,2 i 1 juz nie ma, stopka od biegu stoi twardo i nie da rady tego zbic,... i tak mialem z roznymi biegami i jak sie jedynka "zgubila" to juz nie dalo rady jej "odnaleźć". ... jak robieralem silnik to wylecial mi taki jeden bolec mniej wiecej dlugosci 0,8cm,sprawdzalem czy w mechanizmie od zmiany biegow tym pod sprzeglem i sa tam te 2 na sprezynkach wiec nie mogl z tamtad wypasc a jest identyczny. dodaje takze jego zdjecie

ten bolec :podejrzewam ze jest to numer 7 z tego schematu ale za cholere niewiem gdzie to ma byc
Po pierwsze to pochwała. Rzadko zdarzaja się tacy forumowicze , którzy ruszą 4litery i zrobia to o co ich się prosi , i to zrobia dokladnie tak jak Ty.

Po drugie. Wodziki wygladają w miare dobrze , te kołki właśnie chciałem zobaczyc czy juz maja kanty i mają ale to poprostu z lat eksploatacji i niech takie zostana .
Wyglada mi na to ze powodem twoich problemów jest właśnie ten bolczyk a scislej kołek ustalajacy, który znalazłes w silniku ponieważ on jest jakby klinem pomiedzy wałkiem pamieci a koronką mechanizmu zmiany biegow. Otwórz link.
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... _MODEL_T_V
Chodzi o to ze wałek pamieci 6 jest wcisnięty w łozysko 25 od strony skrzyni biegow a z drugiej strony (kosz sprzęgłowy, mechanizm zmiany biegów) w to samo łozysko jest wcisnieta koronka mechanizmu zmiany biegów20. Przez środek koronki to wszystko jest skrecone jedna srubą M8 9. Kołek ustaljacy 7 miedzy tymi obiema częsciami powoduje ze obracająca sie koronka moze obrac wałek pamięci kiedy zmieniasz biegi. Nie potrafię odgadnąc dlaczego ten kołeczek wypadł ze swojego miejsca bo technicznie jest to nie mozliwe. Mysle że ktoś zdejmował koronke i nie zauważył ze wyjął razem ten kołeczek z wałka pamięci i tak to razem złozył i zakrecił sruba. Ty zmieniajac bieg owszem przekrecasz koronke ale nie przekręcasz wałka pamięci a on nie zmienia biegów tylko skrzynie pozostaje na ostatnim załaczonym biegu
Wszystko będzie dobrze. Złóz skrzynie tak jak była poprzednio , nie zapomnij załozyć podkładek na końcach wałków a potem skręć wałek pamięci z koronką przez kołek ustalający i wszystko mocno skreć przez srubę . Wiem że cięzko jest dopasować dobrą nasadke 12 żeby tę srubę skręcić ale to twoja głowa . Ma to być zakręcone bez zarzutu. Potem to już wałek zmiany biegow 27, mechanizm 8, kosz i reszta i jeszcze w wekend próba . Powodzenia i oczekuje efektów.

Autor tematu
kwasiu_rm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: kwasiu_rm125 » wt, 13 gru 2011, 20:41

jest przyczyna! a mianowicie rozebrałem tak jak mówiłeś wałek pamięci od koronki i okazało się, że jest tam ten wałek. przyczyna tkwiła w tym ze poprzedni właściciel zgubił podczas składania skrzyni, jeden wałeczek który znajduje się na sprężynce w mechanizmie tym pod sprzęgłem i dorobił sobie inny (widać ze dorabiany), jest dłuższy i grubszy od oryginału. a co najlepsze ten oryginalny wałeczek to jest właśnie ten który znalazłem w środku silnika podczas rozpoławiania karterów, i podejrzewam, że on mógł być też właśnie tym szkodnikiem, jak sobie pływał w oleju.
dziękuję za wszystkie rady, silnik powoli będę sobie składał, w końcu jest zima. Relacje na pewno zdam z jazdy próbnej jak mi się uda, myślę ,że jeszcze przed świętami.


aha i jeszcze jedno pytanie,czy mogę na tych zębatkach od skrzyni jeździć? nie są zbyt wytarte ?

Edit by mod

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: amator » śr, 14 gru 2011, 22:15

jest przyczyna! a mianowicie rozebrałem tak jak mówiłeś wałek pamięci od koronki i okazało się, że jest tam ten wałek. przyczyna tkwiła w ....
Relacje na pewno zdam z jazdy próbnej jak mi się uda,......
...jeszcze jedno pytanie,czy mogę na tych zębatkach od skrzyni jeździć? nie są zbyt wytarte?
Rewelacja "kwasiu" napisał tylko 3 posty, zajrzał do skrzyni według wskazówek i znalazł przyczynę =D> :roll: . Ale inni mogą sie tylko od niego uczyć jak trzeba działać, natomiast większość naprawia motocykle nie w warsztacie tylko siedząc przed kompem i pisząc "i jaka moze być jeszcze przyczyna?" :prayer:

Twoje koła owszem trochę wytarte ,kły i wpusty lekko zaokrąglone ale nie sa wyszczerbione i nie mają kształtu rombów tak że na dzień dzisiejszy muszą być . Dzięki za współpracę. Pozdrawiam. Amator

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: Reniek » czw, 15 gru 2011, 16:15

amator pisze:
jest przyczyna! a mianowicie rozebrałem tak jak mówiłeś wałek pamięci od koronki i okazało się, że jest tam ten wałek. przyczyna tkwiła w ....
Relacje na pewno zdam z jazdy próbnej jak mi się uda,......
...jeszcze jedno pytanie,czy mogę na tych zębatkach od skrzyni jeździć? nie są zbyt wytarte?
Rewelacja "kwasiu" napisał tylko 3 posty, zajrzał do skrzyni według wskazówek i znalazł przyczynę =D> :roll: . Ale inni mogą sie tylko od niego uczyć jak trzeba działać, natomiast większość naprawia motocykle nie w warsztacie tylko siedząc przed kompem i pisząc "i jaka moze być jeszcze przyczyna?" :prayer:

Twoje koła owszem trochę wytarte ,kły i wpusty lekko zaokrąglone ale nie sa wyszczerbione i nie mają kształtu rombów tak że na dzień dzisiejszy muszą być . Dzięki za współpracę. Pozdrawiam. Amator

Nie miałem czasu zbyt często zagladać na forum , gdyż pracowałem, lecz jak się okazuję wszystko ładnie "trybi" i forum żyje ;)
Pochwały dla jednych i drugich . :D

Autor tematu
kwasiu_rm125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 11 gru 2011, 18:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 125 97r skrzynia biegow

Post autor: kwasiu_rm125 » śr, 28 gru 2011, 02:35

witam ponownie

miałem zdać relację z jazdy. Silnik złożyłem, był trochę kłopot bo biegi nie chciały wchodzić "na sucho" ale udało mi się to ogarnąć,zalałem Motulem skrzynie i ogień na test do lasu, pojeździłem z 5h i na razie żadnych problemów, biegi wchodzą elegancko, nic się nie zakleszcza, przytrzymywałem ją na 1 i 2 do max obr i następny bieg wchodzi płynnie, wcześniej tak nie było, oby nie zapeszyć :D jeszcze raz dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”